miercuri, 20 august 2008

Culmea ridicolului

Vinerea trecută, 15 august, am fost cu un prieten la Iarmarocul din centrul capitalei, un eveniment ce se organizează în fiecare an la sfîrşitul verii. De la ediţiile precedente obişnuind să-mi cumpăr tricouri produse de producători locali (deoarece sunt ieftine şi calitative) mi s-a şi încetăţenit preţul lor: tricouri Vasconi de la 30 lei şi Iuvas de la 40 lei.
Anul acesta am avut neplăcuta surpriză să observ că tricourile Vasconi (cele mai simple) costă deja 45 lei, iar cele Iuvas 55 lei. Deci cu 15 lei mai mult... Ce să-i faci: inflaţia.
E interesant însă că şi în trecut tricourile Iuvas costau cu 10 lei mai mult decât cele Vasconi, această diferenţă menţinându-se şi astăzi, în condiţiile în care niciodată nu am observat vreo diferenţă dintre tricourile (simple) ale acestor 2 firme.
Oricum ar fi, mi-a plăcut un model de tricou de la Iuvas, de culoare verde, cu figura Republicei Moldova imprimată pe el plus suprafaţa şi populaţia statului nostru. Destul de interesant şi reuşit pentru un preţ de 55 lei.
De-asemenea mi-a plăcut un model de pulover de la firma Colibani (tot una naţională), căruia de asemenea i-am memorizat preţul - 240 lei. Au mai fost în iarmaroc câteva produse destul de interesante care mi-au atras atenţia, dar ţinînd cont că nu aveam nevoie de aşa chestii nici nu le pomenesc aici.
Ieri am revizitat iarmarocul cu intenţia clară de a-mi procura cele 2 produse. La cortul de pulovere (Colibani) - stupoare. Puloverul care mi-a plăcut destul de mult şi doream să-l procur costa deja 270 lei. Adică cum naiba (pardon), într-o zi (15 august) el are un preţ, ca peste 5 zile să aibă un altul, mai mare? Adică cum vine asta: văd că puloverul are succes şi-i măresc preţul cum şi când le convine???
Pentru mine acest fapt a reprezentat o batjocură la adresa clientului, şi din principiu am refuzat să cumpăr puloverul.
La standul Iuvas: incredibil, aceeaşi chestie, tricoul dat costa deja 60 lei. Doamne, ce oameni! Iarăşi am refuzat să cumpăr produsul, deşi tricoul cela merita cei 60 de lei. Dar gestul... asta eu nu am putut ierta.
În final mi-am luat un maiou (tricou fără mâneci) de la Vasconi, la care preţurile au rămas aceleaşi, iniţiale.
În privinţa la Iuvas şi Colibani, să le fie ruşine!

8 comentarii:

  1. Ce-mi place stilul tău de a povesti, de a da sens şi celor mai banale întîmplări!

    Apropo, cam care e rata de schimb leu - euro? În România tricourile simple sunt 4-10 euro. Un tricou frumos costă cam 15-20 de euro. Şi asta fără să te fandoseşti prea tare, că poţi da de tricouri de peste 50 de euro.

    RăspundețiȘtergere
  2. Oxana Greadcenco23 august 2008, 15:24

    preturile in moldova cresc ca pe drojdie, nu e o noutate, trebuie sa avem viteza buna ca sa le-ajungem din urma!...nu esti singura victima!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tudor: 3 saptamini in urma un euro era egal cu 16 lei moldovenesti, acum aproximativ cu 14,ceea ce inseamna ca un tricou Vasconi costa 3 euro.
    Daca voi dati 10 euro pe un tricou simplu, noi deja 140/160 lei dam pe tricouri cu fite, originale (Puma reduceri),asa ca la voi viata inca e mai scumpa decit la noi. Cu 20/30 euro te imbraci deja cu tricouri din Adidas,Nike...

    RăspundețiȘtergere
  4. Oxana ...sorry,dar nu ma consider victima :D
    Inflatia o accept, dar la acelasi iarmaroc unui produs sa i se creasca pretul din cauza ca are succes mi se pare o hotie, din prima zi pina in ultima trebuia sa se mentina acelasi pret... iata ce consider eu nedrept.

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut Victor,

    Te invidiez pentru ca ai vizitat iarmarocul. O faceam si eu cand eram la Chisinau.

    In ceea ce priveste majorarea pretului pot spune ca pot fi dezamagiri si mai mari. De exemplu, in SUA imi doream acum o saptamana sa-mi cumpar un laptop HP de 549 $, iar peste doua zile de Labour Day (Ziua Muncii, 1 septembrie) pretul acestuia a devenit 799 $. O scumpire de 150 $, in conditiile in care era firesc sa fie reduceri.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mda... se întîmplă şi la case mult mai mari. Dar asta nu înseamnă că trebuie să acceptăm răul pentru că acesta se întîmplă şi în statele care noi tindem a fi ca ele!

    RăspundețiȘtergere
  7. voi pur si simplu nu puteti accepta economia de piata.
    si de ce nu va place comunismul, cand totul avea acelasi pret?

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim, tu ori nu eşti prea inteligent (nu ai înţeles mesajul articolului), ori nu eşti prea deştept (nu prea ştii ce e economia de piaţă).
    Eu accept şi îmi pare normal ca preţurile la produse să crească în fiecare an ca rezultat a inflaţiei; nu consider însă normal ca în cadrul "Iarmarocului" (care este organizat 10-12 zile înaintea anului şcolar), azi vînzătorul să pună un preţ pentru ca a 2 zi în cadrul aceluiaşi eveniment el să pună un preţ mai mare din cauza că a văzut că produsul dat avea cerere înaltă.... aceasta denotă că nu are nici o onoare.
    Şi apropo, cine ţi-a spus că nu-mi place comunismul? Poate tu acum faci o enormă neghiobie criticînd "cel mai înflăcărat adept" al ideologiei date :D

    RăspundețiȘtergere