sâmbătă, 22 noiembrie 2008

Bătaia de Joc numită Anul Tineretului


From:Ciobanu Victor
add to contacts l block address l add to junk senders l add to white list
To:enicov@usm.md
Cc:
Date:Wednesday, November 19, 2008 06:04 pm
Subject:contract
Mult stimate dle prim-prorector Igor Enicov, vreau să mă adresez la dumneavoastră cu o întrebare.

În 2006, am aplicat să intru la studii la USM pe bază de buget, dar din cauza concurenţei înalte am fost nevoit să intru pe contract, fiind al 14 pe listă (al 10 pe contract), doar 4 locuri fiind la buget. Însă mi s-a spus că în caz de note şi reuşită înaltă la învăţătură este posibilă trecerea de la contract la buget.
Anul trecut am terminat semestrul cu peste 9, fiind totodată şi eminent. De asemenea la învăţătură sunt al 4 din grupă, avînd cu jumate de bal mai mult decît 2 colegi ce se află la buget.
Ţinînd cont că anul acesta familia mea se află într-o situaţie financiară precară, aş putea să ştiu de ce nu am fost trecut şi eu, deşi aşa e legitim să fie, la buget? Şi ce şi unde ar trebui personal să mă adresez pentru a îndeplini realizarea dreptului meu legitim de a studia la buget?

Vă mulţumesc anticipat pentru răspuns.

Cu respect, Ciobanu Victor.

Răspunsul:

From:enicov@usm.md
add to contacts l block address l add to junk senders l add to white list
To:Ciobanu Victor
Cc:
Date:Friday, November 21, 2008 12:26 pm
Subject:Re: contract
Domnul Victor, buna ziua
Va informam ca transferul la buget este posibil numai in cazul in care
exista locuri vacante (cu finantare bugetara). Altfel spus, in
conformitate cu actele normative in vigoare locul bugetar este obtinut la
inmatriculare si se pastreaza pina la absolvire, indiferent de reusita pe
parcursul anilor de studii. Locuri vacante apar in cazul exmatricularii
studentilor ce isi fac studii la buget (indiferent de cauza
exmatricularii). Pentru a afla daca sunt locuri vacante Va puteti adresa
la Decanat.


La decanat, acelaşi răspuns. Astfel, acesta devine un exemplu concret de cum "ajută" guvernarea comunistă tinerii în Anul Tineretului. Aş mai adăuga aici că pe lîngă faptul că încă cei care studiază cu reuşită înaltă nu au fost măcar jumate scutiţi de contract, comuniştii ne-au mai mărit suma taxei de contract cu 700-1000 lei. Asta în Mult-prea-lăudatul An al Tineretului, an în care guvernarea comunistă a făcut "enorme lucruri" pentru noi, tinerii. Mai mult cred că nici nu merită să mai scriu...

5 comentarii:

  1. salut, as vrea sa facem schimb de linkuri, ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place articolul. Întrebare și răspuns.

    De fapt, mă așteptam la alte argumente din partea decanatului. Acesta e prea evaziv. Nu sunt bani! Așa zice și Greceanâi, așa zice și Voronin. Dar pentru sedii, memoriale și campanii electorale bani, ca să vezi, se găsește!

    RăspundețiȘtergere
  3. De acord! isi bat joc de noi cu acest "an, cica, al tineretului", eu cred ca nu trebuie sa lasi lucrurile asa, caci de la sine nu se vor rezolva, fii insistent si apara-ti drepturile.
    BAFTA!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ion, Nadiusha: merci de susţinere. Pe mine mai tare mă doare faptul că cît e ziua de mare ei strigă la Moldova1, NIT, N4, etc că ar susţine tineretul cu ocazia anului nostru, că studiile ar fi gratis, că ne majorează bursele, etc, cînd în realitate nu numai că nimic nu e adevărat, dar din contra, ne îngreunează situaţia mărindu-ne taxele la contract.
    Ipocrizie maximă în stil comunist.

    RăspundețiȘtergere