vineri, 19 decembrie 2008

Articol despre... iarăşi bradul lui Chirtoacă

Am observat ieri în blogosfera moldovenească că subiectul bradului e foarte popular. Cel puţin 4 bloggeri au scris direct sau tangenţial la tema dată. Cu riscul de a suprasătura internauţii de subiectul dat, îmi permit să scriu şi eu nişte gînduri despre povestea bradului lui Chirtoacă.
Primarul este acuzat că special ar fi anunţat traseul, l-ar fi anunţat pe Gumeniţă despre transportarea bradului în capitală cu scopul de a aduna jurnalişti şi a crea spectacol. Ideea e destul de logică, nu zic nu, dar cealaltă parte a monedei ar reprezenta-o transparenţa pe care ne-a promis-o Chirtoacă înainte de alegeri. Fiecare alege după cum îi place sau în interesele partidului din care face parte. Nu impun nici-o alegere, ofer doar alternativa. Sau colaborarea dintre cele 2 variante, ceea ce eu aş alege.
Lui Chirtoacă i se impută că duce o politică de victimizare. Eu aş întreba: dar are el o altă alternativă? Are el sub responsabilitatea sa poliţia, armata, astfel ca să o facă pe durul şi să ducă o politică de forţă? După părerea mea, între Chirtoacă şi guvernarea centrală există o vădită disproporţionalitate de putere, astfel că primarul nu are prea multe din ce a alege.
Şi chiar dacă ar avea aceste mijloace şi ar face-o pe durul, oare nu ar fi acuzat imediat de aceiaşi bloggeri de metode dictatoriale şi totalitare, ceea ce şi fac ei în raport cu guvernul comunist? Nu e o dovadă de duplicitate aceasta?
În al III rînd, ce ar fi fost "normal" să facă în cazul "arestării bradului"? Să tacă, să fie indiferent şi să nu se "plîngă" de fărădelegiile puterii centrale, adică să nu o facă pe victima? E bună asemenea variantă, cea a "resemnării în faţa soartei"? Nu prea cred eu, ţinînd cont că aceasta este şi slăbiciunea noastră mioritică, a românilor.
În al IV rînd, scopul scuză mijloacele (cu condiţia ca costurile mijloacelor să nu depăşească valoarea scopului obţinut, adaug eu) în viaţa reală. Nu are importanţă că mijloacele folosite de Chirtoacă ar fi ridicole şi că ar provoca dizgraţia unor bloggeri sau părţi a populaţiei, de obicei mai erudită din punct de vedere politic. Important e ca ele să-şi facă efectul şi poporul simplu să înţeleagă politica antidemocratică şi de bătaie de joc a comuniştilor faţă de dînşii la general şi primărie în particular.
În privinţa furatului cheilor, Chirtoacă ar fi făcut "un act iraţional şi copilăresc". Iraţional, aş fi de acord în mare parte, dar cîte acte iraţionale am făcut eu însumi ca apoi să le fundamentez şi argumentez astfel încît chiar să contribuie la obţinerea scopului urmărit de mine.
Copilăresc? cred că e dovada unui stereotip înmagazinat în subconştient, ca urmare a politicii media comuniste de creare a unei imagini a lui Chirtoacă de tînăr şi fără experienţă. Stereotipuri de care noi moldovenii beneficiem de destule în subconştientul nostru, datorate faptului că trăim într-o societate bolnavă şi amorală.
Oricum ar fi, cred că Chirtoacă oricum a cîştigat din urma acestei situaţii. Numai un ticălos ar putea crede cu îndărătnicie că primarul a furat cheile şi nu le-a întors poliţiştilor.
Plus că aici e un conflict dintre cuvântul lui Chirtoacă şi al unui poliţist, iar întrebarea ar fi: "Cine oare mai are încredere în poliţişti, mai ales după ce vezi în ce hal îşi bat joc aceştia de oameni simpli, în chiar faţa soţiilor şi/sau familiilor lor?" Pe drept cred că poporul i-a etichetat pe poliţişti cu cuvântul de "musari", căci numai nişte gunoaie din punct de vedere cultural, spiritual şi moral puteau să-şi bată joc de un om în asemenea hal. Mi-e scîrbă de poliţia nostră.
În rest, sper ca bloggerii care s-au simţit atinşi de articolul dat să nu formeze o "coaliţie monstruoasă" împotriva mea :). Nu de faptul că mi-ar fi frică de a avea duşmani, căci, cum am mai şi scris într-un comentariu al unui articol de-al meu precedent: "A nu avea duşmani înseamnă a fi un nimeni", ci din simplul motiv că nu-mi place să lovesc în oamenii pe care îi consider de buni, mai mult sau mai puţin, şi care ar urmări cam acelaşi scop pe care eu îl am: înlocuirea de la putere a comuniştilor.

8 comentarii:

  1. Victore, mă bucur că ai scris acest articol. Chiar dacă m-am simțit vizat, să știi că astfel de „dispute” îmi plac, sunt constructive. Nu am cum să te consider dușman, cum nu îl consider nici pe „Dorinel”. Singura șansă în Moldova o reprezintă PLDM și PL, cu implicare mai mult sau mai puțin dorită a AMN-ului. Cert e că toate cele 3 partide mai și greșesc, din păcate(în opinia mea) Chirtoacă o face mult prea des.Prin faptul că îl taxez pe Chirtoaca, poate îmi atrag antipatii din partea multora, dar știind că o fac pentru o cauză nobilă nu mă va face să mă opresc. M-aș bucura ca un numar cat mai mare de tineri să gândească la fel ca tine. Hai noroc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Victor!
    Is roman din Com.Razvad Jud.Dimbovita si am si eu nevoie de ajutorul tau!Sincer Victore,nu povesti sau mistouri!Is ok?
    Detin 50 de capre si am nevoie de o familie cu varsta de 40-45 ani,care sa stie tot despre capre,de la muls la mers la pascut.Ofer casa,masa si 500 ron,lunar.Crezi ca poti posta acest anunt pe siturile voastre de reclama?
    Adresa mea de mail este enacheion2001@gmail.com
    Iti multumesc din suflet!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alexandru: mă bucur foarte mult că ai reacţionat pozitiv la articolul meu. Într-adevăr, nu încerc prin articolele mele să distrug relaţiile dintre partidele de opoziţie, ci din contra, urmăresc realizarea unui front comun anticomunist. "Divide et impera" - acesta este un principiu de care se conduc comuniştii, şi nu cred că partidele de opoziţie ar trebui să cadă în plasa lor.
    Mă bucură mult şi faptul că avem aceleaşi gînduri: într-adevăr, şi eu consider că PLDM şi PL pot oferi o schimbare reală în RM, în comparaţie cu asemenea partide "anticomuniste" ca PDM, PSD, UCM sau PPCD.
    Mulţumesc mult pentru urarea de la final, şi ţinând cont că ne aflăm în pragul sărbătorilor, îţi urez Sărbători Fericite!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim: Sincer, nu ştiu cum să te ajut. Nu am nici un site de reclamă, plus nu am legătură cu nici unul ca să ştiu cum să postez ceva acolo.
    Plus că sunt din Republica Moldova, şi nu cred că un asemenea anunţ ar avea un mare efect pe aici. Îmi pare rău.

    RăspundețiȘtergere
  5. Oxana Greadcenco20 decembrie 2008, 17:11

    chiar si Caragiale cu istorioarele sale tragico-comice mi se pare depasit de aceasta comedie :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar daca sunt membra PL voi fi impartiala, n-am sa tin nici cu D.Chirtoaca si nici cu altcineva.
    Eu cred ca prea multe bete in roate i se pun primarului de aia majoritatea il considera incompetent si mai nu stiu cum, de fapt, el incearca sa faca dreptate si sa curete orasul de "gunoi", comunistii insa sunt prea multi si detin puterea, ceea ce va fi cam greu de realizat.
    si referitor la "povestea bradului" chiar mi se pare destul de prosteasca chestia asta ca politistii incearca prin orice mijloace sa faca probleme din nimic interzicind sa puna bradul linga primarie...

    RăspundețiȘtergere
  7. Oxana: comedie în care cam răul învinge pe moment... pentru mine situaţia e tristă mai degrabă decît comică.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nadiusha: al susţine pe Chirtoacă nu înseamnă intrinsec a fi neimparţială. Personal îl susţin pe Chirtoacă anume pentru că cred că el procedează corect.
    Problema lui cea mai mare este că el nu luptă numai cu comuniştii, ci cu un întreg sistem, care se dovedeşte a fi învechit, birocrat şi inert. Îi este imposibil măcar să schimbe sau să reformeze ceva, darmite să-l restructureze şi reformeze radical, ceea ce ar trebui.
    Iar povestea bradului... cred că e o ambiţie stupidă a comuniştilor, iar poliţiştii nu sunt vinovaţi grav - sunt doar nişte pioni-marionete care execută.

    RăspundețiȘtergere