sâmbătă, 27 decembrie 2008

Editura Cartier - pentru sufletul oricăruia

Azi am fost la Librăria din Centru a editurii Cartier să fac cîteva cumpărături-cadouri. Am rămas plăcut surprins să observ în vînzare noi cărţi editate de Cartier, cărţi cărora nici nu le bănuiam existenţa. Aici mă refer în primul rînd la cartea lui Dan Dungaciu "Cine suntem noi?", care e atît de "proaspătă" încît nici pe situl editurii nu este menţionată.
Dan Dungaciu s-a inspirat după exemplul lui Samuel Huntington, care a scris în 2004 cartea "Who we are?" încercînd să definească ce reprezintă naţiunea americană şi perspectivele de evoluţie a ei. Dungaciu după cît se pare a folosit o schemă asemănătoare, încercînd să identifice care este identitatea românilor basarabeni analizînd fenomenele comunismului, moldovenismului, istoriei integrate din RM, importanţa României, Rusiei şi NATO în regiune, problema Transnistriei, etc.
Nu pot spune multe şi sigur ceva despre această carte pentru că m-am uitat doar la cuprinsul ei, dar mi-a trezit un interes enorm şi sunt sigur că este o carte foarte interesantă. Singurul minus al ei este preţul: costa tocmai 186 lei, ceea ce mi se pare cam mult, în opinia mea.
O a 2 carte ce mi-a trezit interesul este "Orienturi/Occidenturi. 25 de secole de războaie". O scurtă descriere a ei o puteţi găsi la linkul dat.
Cu această ocazie am hotărît sa adaug la secţiunea "Link-uri utile" şi situl Editurii Cartier, poate vizitîndu-mi propriul blog să mai accesez şi situl editurii pentru a afla ce noi cărţi au aparut, urmând unele să fiu interesat chiar să le cumpăr.
De asemenea, s-ar putea ca şi alţi cititori ai blogului meu să fie interesaţi de cărţile editurei date, şi linkul dat să le fie de folos cîndva.
Un alt motiv ar fi faptul că mulţi basarabeni se plâng de faptul că am duce lipsă de cărţi noi editate în limba română şi că toate/majoritatea ar fi în rusă. Personal de cînd am descoperit librăriile editurii Cartier (în septembrie anul acesta) din contra, parcă mă simt copleşit de multitudinea de cărţi în limba română ce merită a fi citite, ceea ce având eu lipsă fiind banii cu care mi-aş procura toate acele cărţi şi timpul necesar pentru a le citi. Sper ca şi alte persoane ce vor descoperi universul cărţilor Cartier să le dispară sentimentul de lipsă a cărţilor în limba română şi să le procure într-adevăr pe cele de care au nevoie sau le provoacă interesul.

15 comentarii:

  1. Foarte bine ca ai pomenit de carti :)) eu sunt o mare amatoare a lecturii, dar la sincer vorbind si eu in ultima vreme m-am ciocnit mai mult cu literatura rusa decit cea romana poate din cauza ca n-am vizitat aceasta editura, in orice caz mi-a stirnit interesul, chiar iti multumesc si iti doresc La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nadiusha: îţi recomand puternic să vizitezi măcar o librărie Cartier. Literatura e foarte vastă, de la poezie până la ştiinţe politice, şi toată numai în limba română.
    Chit că librăriile nu se află la capătul oraşului: "Librăria din Centru" se află chiar lîngă magazinul Sport.
    Sărbători fericite şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult pentru recomandare, neaparat ma voi duce :))
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  4. din pacate, pera putine ori mi-am permis sa cumpar o carte, insa intotdeauna mi-a placut sa le colectionez, participind la concursuri si cistigind astfel carti(o metoda buna, de altfel :) ), in Moldova se editeaza carti multe si bune, insa din pacate putini cititori, dar si mai putini cumparatori avem!

    RăspundețiȘtergere
  5. Oxana: ori de cumpărat, ori de căpătat prin alt mod nu are importanţă. Contează să ai ce citi şi chiar să citeşti ceva bun.
    În privinţa la a 2 parte a frazei tale, se spune peiorativ că vînzările de carte din RM ar fi egale cu cele dintr-un judeţ al României. Într-adevăr, avem prea puţini cititori, dar cumpărători cu atât mai puţin. Trist.

    RăspundețiȘtergere
  6. La Multi Ani, Victor!
    Tie ca persoana din exterior, cum ti se pare ca Stela Popa declara ca a aflat "de pe blogul tau" ca a aparut cartea concubinului, adica a celui in al carui apartament locuieste ea la Bucuresti si cu care isi petrece Craciunul? E nevoie de atata minciuna si ipocrizie pentru a promova o carte care adevarat, e importanta pentru RM? Din ce cauza ipocrizia asta a Stelei Popa? Poate pentru ca e clar ca toata lumea stie ca succesele ei in media si relatiile ei recente (adica cele mai importante, cu Voicu, Hrib etc.) i se datoreaza exclusiv lui Dungaciu? Iar evitand sa spuna ca de fapt e iubita lui, crede, ca si strutul care isi ascunde in nisip, ca lumea nu stie ca tot ce face ea este de fapt umbra muncii si relatiilor lui Dungaciu, probabil si subiectele si corecturile la blogul acesteia...asta o fi sensul dictonului dupa care se ghideaza Stela: "a profita fara scrupule de orice oportunitate pentru faima". Scuze ca scriu la tine, dar pe blogul ei functioneaza cenzura din plin care arata si cat de "deschisa la critici" si "democrata" este falseta asta, tipic vedeta artificiala.
    PS Imi place blogul tau, este inteligent construit, echilibrat, asadar voi mai reveni.
    Mihai

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut Mihai.
    Nu cred că voi răspunde la întrebarea ta, pentru că pentru prima dată aflu asemenea informaţii, şi în virtutea faptului că cunosc mult prea puţine despre ea şi despre posibila ei relaţie cu Dan Dungaciu, nu pot să mă pronunţ. Dar dacă e adevărat, posibil că e o falsă, dar e posibil să existe şi multe alte motive, unele chiar obiective, care să o oblige să-şi ascundă relaţia.
    Dar sincer, nu vreau s-o judec şi nici nu mă interesează prea mult viaţa ei, nici cea intimă, mai ales că ne aflăm în sărbători.
    În privinţa blogului meu, mulţumesc mult. Este doar o simplă pagină personală în care încerc să-mi exprim sentimentele, gândurile, opiniile: astfel spus l-am creat exclusiv pentru mine, dar nu pentru cititori, dar mă bucur mult când şi celor care îl citesc le place blogul şi mai ales conţinutul articolelor mele, căci astfel ei "mă plac" pe mine (ceea ce gândesc).
    Merci mult şi La Mulţi Ani Mihai!

    RăspundețiȘtergere
  8. La Multi Ani si tie cu evenimente bune si sanatate!
    Nici nu stii cat ma bucur ca mai gasesc in blogosfera noastra de acasa persoane inteligente, deschise la discutii si mai cu seama, oneste in relatia dintre ceea ce cred si ceea ce afirma:), intre ce produce mintea lor si ceea ce expun pe blog...
    Despre Stela Popa, eu imi exprimam uimirea si revolta, ce am afirmat este total adevarat, iar motive obiective nu exista, insa subiective, da: Stelei ii e teama ca va afla publicul care este motivul si autorul real al succesului ei relativ in mass-media si blogosfera (subiecte, interviuri cu persoane de calitate, unele analize etc.) si anume Dungaciu, dar nu ea. O pot confirma cei care au lucrat cu ea inainte de ascensiunea 'fulminanta', care ii cunosc stilul lapidar si superficial, apetenta anterioara pentru cu totul alte subiecte decat cele politice si patriotice (si anume subiecte sociale - batrini, emigranti, divorturi, natalitate etc.), logica slaba si obiceiul de a fura idei si reportaje de la alti autori, asumandu-si-le cu nesimtire. Restul povestilor personale intr-adevar nu trebuie sa ne intereseze, dar trebuie subliniat faptul ca nu e meritul ei, dar si-l aroga fara jena. Asta era ideea.
    Mult mult succes, sper sa devin un interlocutor activ aici si sa discutam chestiuni care sa ne imbogateasca cu adevarat!
    Mihai

    RăspundețiȘtergere
  9. Mihai, nu-ţi forma de înainte o părere prea bună despre mine, căci s-ar putea să te dezamăgeşti. Cum spune un prieten de-al meu credincios, toţi oamenii sunt păcătoşi, aşa că toţi dezamăgim.
    Aşa şi eu, nu sunt o persoană căreia să-i lipsească viciuri şi care să nu aibă complexe.
    În acest blog, deşi încerc să-mi expun curat doar gândurile mele, aceasta nu înseamnă că-mi expun toate concepţiile sau frustrările, căci aş fi considerat de unii nebun, bolnav psihic.
    Oricum, mulţumesc mult pentru aprecieri!
    În privinţa Stelei, nu pun la îndoială cuvintele tale, şi nici nu-mi propun să o apăr. Dar nu înţeleg de ce te afectează aşa tare? Personal pe mine şi persoana ei, şi blogul ei mă lasă mai mult indiferent, pentru că facem parte din lumi diferite. Cred că ar trebui s-o ignori, asta dacă numai nu ai de-a face cu ea în viaţa de zi cu zi. Asta deja e altceva.
    Cel mai important,să ştii că mă bucur mult că vrei să fii activ pe acest blog :). Sunt mereu deschis la comunicare şi/sau critici pe blog, atîta timp cît sunt constructive.
    Sărbători Fericite în continuare Mihai!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc pentru raspuns, si vacanta placuta si tie cat mai este din ea:)
    Ai dreptate ca toti avem defecte, si eu sunt plin de ele, dar incerc sa imi imbunatatesc atitudinea fata de altii. Si mai ales nu la ascund, insa mi le asum.
    Despre Stela eu am sopus ce am de spus. Am cunoscut-o intr-adevar urma cu doi ani in prea moldoveneasca, de aici si tonul meu poate mai agresiv. Iar impresia mea e impartasita de mai multi colegi care au cunoscut-o mai indeaproape, si vad ca nu s-a schimbat in bine. Dar asta e. Practic nu ma intereseaza subiectul in mod deosebit, doar acum cateva zile intamplator am citit prezentarea cartii respective si stiind cum stau lucrurile, plus restul amintirilor deloc frumoase din perioada ei de la Chisinau, nu m-am abtinut (poate am gresit) sa nu fac o apreciere.
    Dar subiectul asta l-am epuizat, nu merita mai multa atentie.
    Te felicit pentru mica ta experienta militara postata azi, chiar daca nu ti se pare, sunt sigur ca iti va folosi la ceva, candva.
    Mai revin! Sanatate!
    Mihai

    RăspundețiȘtergere
  11. Mihai, n-ai pentru ce să-mi mulţumeşti pentru răspuns. Obişnuiesc să răspund la comentariile de pe blogul meu, dar nu reuşesc mereu în timp util.
    În privinţa Stelei, deci ai cunoscut-o. De aceea şi ştii mult mai multe decît mine despre ea, plus ai "simţit-o" în realitate cum e ea. Te înţeleg perfect.
    În privinţa catedrei militare, merci mult. Sper însă să nu-mi folosească vreodată, pentru că n-aş vrea să particip la vreun război :D. Glumesc: cred că deja mi-a fost utilă efectuînd-o, căci am învăţat multe de la ea, plus mi-a întărit caracterul ;).
    Baftă ţie Mihai!

    RăspundețiȘtergere
  12. Am ajuns aici de la stela de pe blog, si sincer imi pare rau pentru autorul acestui blog ca se da la provocarile unor frustrati ca cel de mai sus. Victor, nu e bine.

    RăspundețiȘtergere
  13. Durneav, de ce sa iti para rau pentru Victor? El nu a facut decat sa la se liber la comentarii. A spus limpede ca nu o cunoaste pe Stela, pe cand celalalt o cunoaste.
    Daca cineva a prins-o cu minciuna cu privire la sursa de informare privind cartea respectiva, e bina ca a semnalat acest lucru. Din contra, Stela s-a folosit cu parsivenie de postarea lui Victor despre carte ca pretext sa o prezinte pe blogul ei. De ce nu a spus domnisoara adevarul, anume ca a aflat "cu mare bucurie" de carte de la autorul cu care locuieste de fapt? Pentru a-si minti cititorii?
    De ce acuzi un blogger ca este deschis opiniilor, acuzand in acelasi timp de frustrare pe cei care au informatii corecte?

    RăspundețiȘtergere
  14. Durneav: Nu cred că m-am dat la provocările cuiva. Dacă mi-ai citi mai bine comentariile, vei observa că nu am făcut nici o afirmaţie, bună sau rea, despre Stela. Nu am făcut decât să-i răspund lui Mihai pe baza propriilor comentarii.

    RăspundețiȘtergere