vineri, 12 decembrie 2008

Rectorul interimar USM Gheorghe Ciocanu la FRIŞPA

Astăzi la FRIŞPA, pe la 12.30 a venit rectorul interimar al USM, domnul Gheorghe Ciocanu. Întîlnirea sa cu profesorii avea legătură cu alegerile rectorului USM din decembrie, adică el a venit să-şi facă reclamă electorală. Un coleg, Artiom, m-a convins şi pe mine să particip la întrunire... nici nu ştiu de ce am acceptat.
Majoritatea profesorilor, de la toate catedrele, au fost prezenţi. Mă simţeam cam ciudat la început printre ei, fiind doar 4 studenţi acolo, dar mi-a trecut rapid. În schimb am văzut profesorii de la politologie şi administraţie: chiar necunoscuţi îmi erau toţii. Interesant că cei de la Politologie (şi Administraţie, poate, că nu-i diferenţiez de politologi) s-au aşezat separat faţă de profesorii de la RI, în partea dreapta a aulei (cum intri pe uşă), cei de la RI pe scaunele de centru. Deci nu prea socializează între ei :D.
Domnul Gheorghe Ciocanu mi-a amintit foarte mult de Chirtoacă. Aceeaşi plictiseală. A primit de înainte întrebări anonime de la profesori, la care răspundea fără dificultate. Foile pe care ni le-a transmis ca un fel de program electoral cu probleme şi ce urmareste să rezolve incepea cu o frază în care cuvântul Schimbare era pomenit de cel puţin 4 ori, gen schimbarea generatiilor, etc, astfel că imediat mi s-a făcut alinierea la Partidul Liberal.
A pomenit de cheltuieli iraţionale, de corupţie, ceea ce mi-a amintit de discursul lui Chirtoacă legat de Termocom. De asemenea nu au lipsit înpunsăturile dintre el şi unii profesori de-ai noştri: nu ştiam că aşa politici înverşunate se fac la FRIŞPA şi USM. :D
În rest, deşi e matematician (cum singur a sugerat), are clar tendinţe de a fi filozof. Mi-a lăsat o impresie bună la general.
Dacă tot eram acolo, i-am adresat şi eu 2 întrebări care mă dureau: una era legată de ce în acest semestru am avut un curriculum stresant şi inuman de 11 discipline, şi deşi nr. de ore destinat disciplinelor se micşorează dar materialul pe care trebuie să-l înveţe studentul e acelaşi. Mi-a răspuns direct, ceea ce şi aşteptam, că nu e responsabilitatea lui în a face curriculumul, ci al catedrei RI. Nu mi-a plăcut că a încercat total să fugă de responsabilitate, măcar putea să fie populist şi să afirme că va încerca să ne ajute cumva punînd problema în discuţie cu şefa catedrei, etc. Aşa însă a lăsat impresia că e indiferent de problemele studenţilor.
Interesant e că în spatele meu unii profesori au chicotit. Întrebare: oare chiar atît de neinteligenţi sunt încât să nu priceapă că întrebarea dată a fost adresată rectorului special pentru ca să o audă toţi profesorii, adică toţi ei, inclusiv şi cel care a făcut curriculumul, şi doamna Teosa şefa catedrei RI care a aprobat curriculumul? Astfel spus am lovit în ei şi în cei responsabili de problema dată, dar nu în domnul Ciocanu.
A 2 întrebare adresată de mine domnului Ciocanu a fost dacă cei eminenţi, cu note bune pot beneficia de scutiri la taxa de contract, măcar ceva procente. Răspunsul a fost negativ, şi mi-a confirmat ce a spus domnul decan înainte. Astfel încă odată mi se demonstrează că regimul comunist nu stimulează tineretul studios.

4 comentarii:

  1. daca ciocan ajunge rectorul nostru atunci vom fi si noi niste comunisti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim: posibil, am mai auzit asemenea vorbe, dar nu mă pot pronunţa.
    Am înţeles că celelalte candidaturi sunt mai periculoase... dar oricum nu susţin pe nimeni.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu alegerile hotarasc destinul lumii,sau a USM-ului,ci cei care aleg"Ciocanul"si...sss.
    Desigur,Rectorul USM e rectorul rectorilor,dar nu e presed.tarii,de aceea vad mai mare problema in cei pe care ii conduce un rector.Sunt toleranti?multumiti?asigurati sau ascultati?
    Extrapolez problema:cine e vinovat de toate,oul sau gaina?

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim:uf... aleg oul, că ştiu să fac okiuri mai bine ca mama din ele :D.
    În privinţa poporului, sunt indiferenţi. Dar profesorii de la FRIŞPA sunt împotriva lui Ciocanu, căci la noi el a pierdut alegerile, am înţeles. Se pare că are şi multe puncte negative, pe care nu le-am putut sustrage de la o simplă întîlnire.

    RăspundețiȘtergere