marți, 26 mai 2009

Despre politică, fotbal... şi puţin şi despre mine

Demult nu am mai scris pe acest blog. Din diferite motive, dar principalul e faptul că mă simt de parcă nu aş mai avea ce spune, şi nici nu ar mai conta.
Îmi plăcea să scriu articole cu tentă politică îndeosebi. Dar după 3 ani de relaţii internaţionale, şi îndeosebi după evenimentele din aprilie, mă dezgustă totul ce ţine de Voronin, comunişti, Rusia, Putin. Politica pur şi simplu îţi otrăveşte sufletul, mai ales când ştii că nu poţi schimba nimica... şi că poate nici nu merită. M-au distrus cuvintele unor cunoscuţi, după evenimentele din aprilie, că cică ei ar trăi bine şi că nu au nevoie de o schimbare. Pentru ce oare atunci ţie să-ţi pese de viitorul Moldovei, dacă ei trăiesc bine şi sunt mulţumiţi de situaţia actuală?
Şi în genere, ce fel de oameni sunt ăştia? Îi spui că singurul său copil va emigra peste hotare pentru că comuniştii ne distrug viitorul, iar el zice că cu atât mai bine, poate aşa va avea o viaţă mai bună. Dar de ce să nu aibă această viaţă mai bună în Moldova, alături de tine, unde te va susţine la bătrâneţe? Oare nu-s retardaţi moldovenii?
Aş putea să scriu despre fotbal, că e jocul/sportul meu preferat. Dar ce aş putea să scriu despre fotbalul republicano-moldovenesc - oare avem aşa ceva? Despre campionatul românesc - ăsta e anormal de anormal - nu mai pricep nimic în el. Vasluiul, cea mai puternică echipă moldoveană, pierde la ultima clasată, Gloria Buzău; Poli Iaşi, din capitala Moldovei, încasează 4 goluri de la penultima clasată, asta după un meci în etapa trecută perfect; iar Rapidul pierde cu 3 la 0 pe teren propriu în faţa Craiovei, asta după ce bătuse Steaua mai înainte.
A ! singurul lucru cert e Steaua, care nu joacă nimica în acest sezon - aşa de bine a distrus-o Becali. Acuma nenorocitul vrea s-o îngroape şi pe Unirea Urziceni, de invidie faţă de munca lui Petrescu. Un antrenor Petrescu pur şi simplu excepţional, după ceea ce a reuşit el să facă din Unirea. Iar Dinamo - credeam şi despre aceasta că e o constantă, că ar fi cumpărat campionatul şi că vor rămâne până la final numai pe locul I, numai că (Trăiască) Unirea le-a stricat planurile. Urmează decizia TAS de joi, şi dacă Poli Timişoara îşi recapătă punctele, atunci finalul de campionat va fi fantastic. Deşi nu m-aş mira ca Poli să facă special egal cu Unirea ca Dinamo să treacă din nou pe primul loc - dar nu cred asta. Cel puţin sper să nu fie aşa.
Lucescu. Nu cel bătrân, ci ăl tânăr. Nu mă prea impresionează la Braşov, deci, nu mă face optimist pentru naţională. Cică un criteriu esenţial la FRF era ca noul antrenor să fie român. De când bre naţionalitatea e un criteriu profesional? Adică eu aş avea o firmă, şi fiind un naţionalist convins aş angaja numai moldoveni, ruşii, ucrainenii, etc, unii mai buni specialişti, neavându-şi locul în companie. Rezultatul e prea bine cunoscut, falimentul. Citisem pe Unimedia că nişte tehnicieni germani, destul de vestiţi, îşi propuseseră serviciile pentru FRF. Oare disciplina şi mentalitatea nemţilor nu-şi aflau locul la naţională?
Dar cine ştie, poate Răzvan va reuşi - personal, ca suporter al României, îi doresc numai succes. Şi sper totodată să încurce şi pe Dinamo duminică :D .
În privinţa celui bătrân, în repriza a doua în finala Cupei UEFA îmi doream deja ca Werder să bată gol, numai să se termine meciul ăla urât şi plictisitor. N-am văzut deloc ca Mircea să străLucească; aşa îl mai lăudau românii după cîştigarea cupei... Da, Şahtior a fost într-adevăr puţin mai superioară decât Bremen, dar ambele echipe mi-au părut slabe. Mâine joacă Barcelona cu Manchester - cred că am să privesc meciul, şi sper să fie spectacol. Ţin cu Barcelona, din solidaritate latinească ;) .
În rest, n-am mai scris pe blog şi din cauza tezei de licenţă. Timp de 2 luni, până în 20 mai, aceasta mi-a complicat existenţa. De cumpărat nu puteam s-o cumpăr, că sunt sărac :D , iar cu scrisul, tinzând spre perfecţiune, mi-am reîntors durerile de cap. Iar de pe 20, de cum am dat-o la catedră, m-am "otkliucit" (deconectat) cu totul - n-am mai pus mâna pe nici o carte, şi nici de universitate nu vreau să ştiu. Dar examenele de stat se apropie, şi ele nu mă aşteaptă...
A, da, să nu uit: VREAU ANTICIPATE! Şi nu-mi pasă nici de criză, nici de stabilitate. Asta pe final a fost ;)

18 comentarii:

  1. Cunoscuta senzatie. Asta cu NEputinta si Nedorinta de mai lupta cu morile de vant. Cum la fel am mai auzit si eu chiar de la rude apropiate cat de bine traim. Lipsa de informare corecta, spalarea creerilor si analfabetismul au bagat Moldova intr-o groapa de unde nu va iesi curand

    RăspundețiȘtergere
  2. buna,
    moshule, fie esti ilogic, fie pur si simplu erai intr-o pasa proasta cand ai scris despre campionatul romanesc.
    De ce ma rog este “anormal de anormal” ca o echipa sa piarda pe teren in fata unei alte echipe, fie ea chiar si ultima clasata?!! Tocmai pentru ca e un JOC (cu un mare grad de impredictibilitate) si nu o STIINTA EXACTA fotbalul este atat de atragator iar pe timpuri chiar si iubit tocmai pentru ca pe atunci pana si o buturuga mica nu de putine ori rasturna un car mai mare. Iar Rapidul … este Rapid si tocmai de aceasta si e FARMECUL VIETII (prietenii stiu de ce… ) pentru ca dupa un extraordinar 2-1 in Ghencea poate lua 3 boabe de la juveti acasa.. Pentru ca doar o astfel de echipa poate avea un portar care a fost prins in off-side!!!! Cred ca un adevarat iubitor al fotbalului nici nu-si poate dori un sfarsit de campionat mai incurcat ca acesta -)) (altfel doar daca Rapidul ar fi fost in lupta pt titlu -)) Si inca ceva – cine poate lua in serios cuvintele unui ins cu o puternica deviatie de comportament nu face de cat sa se situieze cu el pe aceeasi treapta, in rest … numai de bine.
    Cat priveste aspectele legate de politica – semnez sub fiecare cuvant.
    Sa ne auzim de bine.
    La mai mult si la mai mare -))

    RăspundețiȘtergere
  3. Victor, lasa-i frate pe aștia care spun că trăiesc bine. Cum să nu trăiască dacă maică-sa îi trimite bani de „La Italia”, iar el e pohuist, de băutură și țigări îi ajunge.
    Tu trebuie să încerci să le explici care este de fapt realitatea, acesta este unul dintre obiectivele noastre. Dacă nu înțeleg, Dumnezeu cu ei, dar nu trebuie să fii dezamăgit de faptul că lumea e plină de proști, important e că tu ești diferit de ei.
    Cât despre fotbal... E la pământ. Hai mai bine să ne bucurăm de meciul de diseară ;). Iar de mâine să ne punem pe treabă, ne așteaptă o campanie electorală. Adevăratp de această dată! În următoarele luni putem demonstra că suntem mai buni și putem face ceva pentru „țara noastră”.
    Nu uita, nu contează întotdeauna cantitatea, ci calitatea!
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sandu:
    într-adevăr, datorită M1, NIT, N4, Prime, Omega, etc. moldovenii cred că în ţară totul e bine şi frumos. Şi deşi conştientizează că peste hotare e mult mai bine, ei preferă să rămână în iluzia comuniştilor cum că în RM e bine, numai din simpla cauza ca nu vor sa vada adevarul opozitiei - ca suntem un stat de rahat, cel mai sarac din Europa, cu un PIB pe cap de locuitor la nivelul ţărilor africane. Şi, paradox, încă ar fi fericiţi ca copii lor să plece peste hotare în căutarea unei vieţi mai bune, nedorind însă să încerce o schimbare şi să faca viaţa mai bună chiar aici, în RM. Ce situaţie tâmpită :( ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Radu:
    pruncule :) , nici una, nici alta.
    De ce ai luat-o de rău faptul că am scris că campionatul românesc e "anormal de anormal"? Mai jos am scris că dacă Timişoara îşi ia cele 6 puncte înapoi, finalul de campionat va fi fantastic.
    În al II rând, aşa sunt eu, un om ce ţine mult de logică, astfel încît caut o logică peste tot, şi poate de aia mi se pare fotbalul românesc oarecum anormal. Plus că totuşi, tind să cred, că dacă o echipă e considerată mare şi puternică, e normal ca aceasta să şi câştige majoritatea meciurilor, mai ales cu echipele mai slabe. Cum ţi-ar părea dacă Manchester, Chelsea, Barcelona, Inter, etc. ar alterna meciuri în care înving echipe puternice, dar apoi pierd ruşinos, cu multe "boabe" primite, în faţa unor echipe mult, mult mai slabe decât ele? Nu cred că normal. Iar chestia cu Rapidul e concludentă: bate Steaua în Ghencea, dar pierde ca la masa verde cu Craiova (ce-i drept, Craiova nu e o echipă slabă, dar totuşi, cine s-ar fi aşteptat la un aşa rezultat?) Da, acesta e farmecul vieţii, dar totuşi lumea, intrinsec, caută stabilitate...
    N-am înţeles chestia cu insul şi treapta. Zici de Becali? Dacă da, rezultă că cei de la Gsp sunt cei mai de la un nivel cu dânsul :D
    Mulţumesc pentru urări :)
    Şi să ai parte numai de bine şi tu ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Decizia Tas nu se va da joi, asa ca....e rau
    si eu am intalnit asa oameni care au spus ca e binisor in tara asta, si ca o schimbare doar va inrautati lucrurile. spuneau asa: Aia care vin o sa trebuiasca sa fure sa se imbogateasca, astia(comunistii) deja au furat, asa ca, mai bine cu ei.
    despre camionatul romanesc cred ca ai dreptate, e incalcit rau de tot, si nu in bine. desi acest lucru ar trebui sa arate cae puternic ( vezi buzau si otopeni care bat cu 4-1) eu cred ca e slab, pentru ca jucatorii sunt niste neprofesionisti....
    Si eu am avut teza de an-anul asta, dar, spre rusinea mea nu am pus prea mare pret pe ea, in 2 zile terminand-o...Nu am avut timp sa ma ocup...
    In rest, succes la examene

    RăspundețiȘtergere
  7. Alexandru:
    E greu să le explici ceva lor, când sunt îndoctrinaţi rău, şi înfumuraţi pe deasupra.
    Iar de campania electorală, dintâi să trecem de ziua de mâine - că totuţi tare mă tem de trădători...

    RăspundețiȘtergere
  8. Victor:
    Nu ştiam asta despre Tas - e interesant atunci cum va aborda Timişoara meciul cu Unirea. Şi într-adevăr, campionatul românesc e cam încâlcit anul ăsta, deşi e şi unul destul de frumos. Singura constantă e Steaua, care joacă ţurca datorită patronului ei :(
    Iar despre oameni - într-adevăr, mulţi aşa gândesc cum spui tu. Văd că nu e prea bine în ţară, dar totuşi nici o schimbare nu vor. Alt paradox moldovenesc :(
    Şi mulţumesc pentru urări. Baftă şi ţie, dacă ai examene în timpul apropiat ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. E greu. Intradevar, imi sta in git tot acest rahat. Ai dreptate cind zici de imbecilii carora li-i bine aici, da mai da-i ....

    RăspundețiȘtergere
  10. da, dl Jiji este insul despre care am scris. Raman oripilat cand vad cata lume poate sa-l ia in serios pe un dezaxat. Iar cei de la GSP nu sunt pt mine un exemplu de intransigenta si onestitate astfel incat nu ma deranjeaza ca scriu despre el mai multe randuri decat despre o campiona olimpica la marathon sau despre o sportiva care de ani de zile se lupta aproape de una singura sa tina sus steagul sportului romanesc de iarna. Ii las in grija si lupt cu genul asta de atitudine in singurul mod cu putinta - NU LE MAI CUMPAR ZIARUL DE MAI MULT DE 6 ANI. La fel procedez si cu tv-ul. Apropos, acum ceva ani in urma cand dl Becali era doar la stadiul de intentie vis-a-vis de politica dl Toni Grecu (Divertis) a fost intrebat ce parere are despre respectiva initiativ. Raspunsul a fost unul de un tragism sadic - IMI PARE BINE PT DIVERTIS DAR IMI PARE RAU PT ROMANIA.
    atat, insa vreau sa va temperez avantul "proletar" ref la alegeri anticipate - cei pe care ii doriti sa vina din opozitie la guvernare aproape ca nu sunt cu nimic mai buni de cat cei pe care doriti sa-i inlocuiasca. Ofertele lor electorale fac orice persoane cu un minim bagaj de cunostinte economice sa tremure de incrancenare - CHIAR ATAT DE PROSTI NE CRED SI "LIBERALII"?

    RăspundețiȘtergere
  11. Victor, văzând ce scrii şi, mai ales, cum scrii pe blogul tău şi ce comentarii ai postat pe blogul meu, am înţeles că ai de spus chiar mai multe lucruri decât spui şi din mai multe domenii. Apreciez faptul că eşti cumpătat, te exprimi îndrăzneţ, dar cu grija
    ce-i caracterizează pe oamenii care promovează adevărul şi resping falsurile, dezinformările. Credeam că eşti mult mai în vârstă când am intrat prima dată pe blogul tău şi am citit lucruri spuse cu ... multă înţelepciune, care vădeau un bun spirit analitic :) Pe urmă, din profil, am aflat că eşti student. Bravo ţie! Viitorul ţării e pe mâini bune!

    RăspundețiȘtergere
  12. Am examene, dar n-am emotii...

    RăspundețiȘtergere
  13. Ivan Goncearuc:
    E greu, şi ei singuri îşi dau seama de asta, dar nimic nu vor să schimbe. Naşpa aşa oameni...

    RăspundețiȘtergere
  14. Radu:
    Ai exprimat o idee pe care şi eu o aprob: cu cât mai puţină atenţie îi dai unui om cu atât şi mai puţin important el devine. Dar Gsp din asta şi se hrănesc: din faptul că ne vând gogoaşe (necomestibile).

    În privinţa la opoziţie, ţin să te contrazic cu putere. Chiar dacă sunt departe de a fi perfecţi, reprezintă o variantă mult, mult mai bună decât pseudocomuniştii rusofili ce ne exploatează. Şi chiar dacă opoziţia nu are experţii în economie ai comuniştilor, cel puţin voi şti precis că vor urma drumul corect - integrarea în UE (şi sper şi NATO), dar nu vor mima procesul şi nu vor întări dependenţa RM faţă de Rusia aşa cum fac comuniştii.

    RăspundețiȘtergere
  15. Eleonora:
    Mulţumesc frumos. Mă bucură că ai o asemenea părere bună despre mine, deşi, sincer, tind să cred că încă sunt departe de ceea ce ai scris. Dar speranţa de a mă perfecţiona îmi va exista mereu.

    În privinţa viitorului ţării, nu sunt chiar atât de sigur: dacă comuniştii mai rămân şi următorii 4 ani la guvernare, intenţionez cu toată seriozitatea să plec şi eu peste hotare. Prea sunt dezamăgit de ceea ce se întâmplă aici, precum şi cred că după alţi 4 ani comuniştii vor fi distrus totul ce ar mai fi bun aicea...

    RăspundețiȘtergere
  16. sigur ca te sustin ref la schimbarea absolut necesara, insa din alte considerente - e nevoie de o perioada de tranzitie pt ca cei care acum sunt in Opozitie au condus Tzara, intr-un fel sau altul, si in anii anteriori astfel incat situatzia li se datoreaza si lor. Mai mult, unul dintre ei se doreste Presedinte dupa ce a fost Primar General 11ani!!! A fost oare un administrator bun? -)) am dubii. si atunci sa-l votez doar pt ca nu vreau comunisti la Putere? unde mai pui ca marea majoritate a alegatorilor (chiar si fara voturile furate) nu i-a sustinut.
    In cazul in care se schimba Puterea - fie vor fi alegeri anticipate in max 12 luni fie va fi "aceeasi marie cu alta palarie".
    Merita oare sa mai sacrificam odata orice nazuintza liberala dupa ce reformatorii de la incep anilor 90 ne-au dus in abis sau poate mai asteptam un pic pana noii comunisti se erodeaza complet si dispar pt totdeauna?
    A FI SAU A NU FI - ASTA-I INTREBAREA -))

    RăspundețiȘtergere
  17. Victor, am anunţat un premiu pentru blogul tău. Citeşte pe blogul meu :) Succes în toate! Iubire-n inimă şi bani în buzunare!

    RăspundețiȘtergere