joi, 16 iulie 2009

Zimbru : Pacos de Ferreira = 0:0 - primul meci văzut live de mine

Astăzi am fost la meciul de fotbal din turul al 2-lea preliminar al Europa League dintre Zimbru şi echipa portugheză Pacos de Ferreira. În primul rând, aş vrea să recunosc că niciodată nu am mai fost la un meci de fotbal, astfel încât acesta a fost primul meci pe care l-am văzut live, dar nu la televizor. Cu această ocazie aş dori să le mulţumesc colegilor mei de la Free Football, Ivan Goncearuc şi Victor Moşneag, ei fiind cei "vinovaţi" datorită cărora am rupt gheaţa :).

Am ajuns pe la 18.30 la stadion. Aici erau o mulţime de oameni, şi cozi destul de mari la casa de bilete. Deşi de regulă "accesul spectatorilor pe stadion la meciurile echipei Zimbru I se face cu două ore până la începutul meciului", moldovenii nu prea respectă regula, majoritatea intrând cu o jumătate, sau o oră înainte de meci pe stadion. Din păcate stadionul nu a fost plin, dar în cea mai mare parte a sa, da: presupunerile mele că au fost în jurul a 7.000 de suporteri s-au adeverit (vezi aici).

În privinţa stadionului Zimbru, acesta, în comparaţie cu Stadionul Republican (pe care l-am cunoscut în ultimele sale 3 luni de viaţă) sau cu Stadionul Dinamo, pe care obişnuiam să fac antrenamente de atletism, este cu multe clase peste acestea, fiind într-adevăr un stadion modern în adevăratul sens al cuvântului, un stadion bine construit, frumos, şi chiar foarte bun. Din păcate, un singur minus are: nu am observat nici o urnă de gunoi, în care să-mi arunc biata sticluţă de fostă apă minerală. De asemenea, privind din partea tribunei C, nu stă prea frumos să vezi blocul de locuinţe de alături, care fiind unul vechi şi deteriorat este într-un contrast evident cu stadionul, ce este nou.

În privinţa atmosferei, trebuie să spun că la început nu m-am simţit deloc în apele mele. Zgomotul imens făcut de suporteri, coroborat de tunetele puternice ale cerului, care mai apoi s-a slobozit într-o ploaie furtunoasă asupra stadionului, m-a făcut să fiu neliniştit, agitat, cu o adrenalină imensă, şi totodată o frică ascunsă, în suflet. Peste vreo 15 - 20 de minute şocul "primului meci" mi-a trecut, obişnuindu-mă cu gălăgia, astfel încât am putut să urmăresc relaxat meciul. Chiar mi-a şi plăcut, dovadă fiind faptul că prima repriză mi-a lăsat impresia că a trecut mult mai rapid decât cele pe care le văd la televizor.

Dacă e să vorbesc de meci, ritmul acestuia a fost unul bun, deşi, din păcate, nu s-au bătut goluri, precum şi nici multe ocazii nu au fost. Pacos de Ferreira nu este deloc o echipă puternică, dovadă fiind faptul că a terminat pe locul 10 ediţia de campionat 2008-2009 din Portugalia, obţinând mai multe înfrângeri (14) decât victorii (9). Din păcate, nici Zimbru nu e mai de treabă, finisând campionatul pe 4, astfel încât confruntarea dintre locul 4 din Republica Moldova cu locul 10 din Portugalia s-a dovedit a fi un meci destul de echilibrat, în care nici o echipă nu a reuşit să se impună.

În privinţa primei reprize, ambele echipe au început-o într-un stil rapid, jucând destul de agresiv. Deşi s-ar putea spune că portughezii au fost puţini mai buni, prima repriză a fost însă cea mai echilibrată, în care practic nici nu s-au observat ceva ocazii de gol. S-a jucat mai mult la centrul terenului, atacanţii ambelor echipe nereuşind mare lucruri în faţa fundaşilor adverşi.
În cazul reprizei a 2, aceasta a început clar cu dominaţia echipei portugheze, la care se vedea clar că ştiu mai mult fotbal. Singurile zvâcniri ale Zimbrului au avut loc între minutele 70 şi 80, imediat după înlocuirea a 2 fotbalişti de către antrenorul Zimbrului Ivan Tabanov. În această perioadă zimbrii au avut 2 ocazii la poarta oaspeţilor. Din păcate finalul a aparţinut clar echipei portugheze, care a ratat 2 ocazii imense la poarta Zimbrului, a 2 ratare fiind chiar incredibilă.

Care au fost minusurile zimbrilor că nu au putut câştiga meciul? După cât mi se pare, tinereţea. Personal nu am observat nici o strategie, nici o logică a jocului Zimbrului. Jucătorii pur şi simplu jucau fotbalul ca un joc, ca nişte tineri (ei şi fiind majoritatea tineri, vezi aici), fără a dădea impresia că ar urma o tactică ceva. Jocul nu rareori părea haotic, astfel încât în a doua repriză reuşisem să mă şi plictisesc deja de banalitatea meciului.
De fapt, nici portughezii nu păreau a fi mai brezi, dar cel puţin erau mai tehnici şi jucau mult mai bine în pase. Aici aşi putea spune că mă enerva jocul uneori pe sus practicat de moldoveni. În condiţiile în care zimbrii nu erau deloc mai solizi decât oaspeţii, nu înţelegeam rostul centrărilor pe sus alor ai noştri, mingi care erau pur şi simplu pierdute. Se pare însă că tendinţa de a juca pe sus este caracteristică întreg fotbalului moldovenesc, pentru că chiar marţi, jucând fotbal cu mai mulţi amici, i-am reproşat unui tânăr fotbalist (care se antrenează profesionist) să înceteze cu centrările pe sus, în condiţiile în care noi jucam pe un miniteren de fotbal de 30-35 m. lungime, dar nu pe teren mare.

La final, pot spune că rezultatul este unul echitabil. Deşi oaspeţii au părut mai buni, nu au fost cu mult mai superiori ca astăzi să fi meritat o victorie. În privinţa şanselor zimbrilor de a merge mai departe, acestea sunt de 40 la 60. Dacă Zimbru va juca şi în deplasare ca astăzi, ar putea să scoată un egal, iar dacă unii dintre vedetele în devenire ale Zimbrului va şi reuşi să sclipească, ca în meciul din Kazahstan, s-ar putea să ne şi calificăm şi cu un 1 la 1 (sau 0). Depinde de echipă.

4 comentarii:

  1. Cred ca inceputul este unul mare(t)...Sper sa avem ocazia unui nou meci acasa, desi cred ca va fi imposibil

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost si eu aseara , tot in tribuna C , doar ca e a nustiu cat a data cand merg la stadion .

    Meciul de ieri nu a fost unul tare spectaculos,asa ca daca ti-a placut inseamna ca vei fi "shocat" de meciuri ca finala cupei Moldovei , de ex... sau meciurile impotriva Sheriff-ului. Atunci galeria e mai activa , aseara au fost putini ... din galerie ...

    galagie e cand tot stadionul tipa si bat din palme , nu doar sectorul 8 :)))

    Iti recomand sa mai vii pe la stadion ... o sa-ti placa ))

    RăspundețiȘtergere
  3. Noul blog al bloggerului anticomunist din Brazilia: http://novoblogdoclausewitz.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere