vineri, 1 ianuarie 2010

2010: Început de An Nou

Iată aşa, am ajuns şi în 2010. Un nou an cică, un nou început, o schimbare. În realitate însă, am rămaşi aceeaşi, cu aceeaşi viaţă dinainte, cu aceleaşi probleme şi speranţe. Nimic nou sub soare, în esenţă.

Numai dacă ne întoarcem un an în urmă, la 1 ianuarie 2009, putem compara şi ne putem da seama dacă s-a schimbat ceva în noi (spre bine sau rău), dacă am progresat, am cîştigat sau pierdut, dacă nu am trăit anul 2009 în zadar. De aceea aş recomanda fiecăruia să facă o mică incursiune în trecut, să-şi autoanalizeze viaţa pentru a şti dacă e mulţumit de sine, dacă se îndreaptă spre mai bine sau nu.

Şi totuşi, chiar la răscrucea dintre ani am putut observa o mare schimbare, legată de întreaga societate a noastră. Mesajul de Anul Nou al Preşedintelui Republicii Moldova. Mai corect, al preşedintelui interimar al RM, domnul Mihai Ghimpu. Nu am de gînd să analizez mesajul, care nu este decît o mostră de propagandă politică (observaţie: propaganda nu este un fenomen negativ). Şi părinţii mei au observat că mesajul e mai mult politică, decît o felicitare.

Ceea ce vreau să subliniez este că, pentru I oară după 8 ani, nu am mai fost nevoit să suport mutra lui Voronin, mutra acelei nonvalori, pardon, antivalori, care timp de mai bine de 8 ani de zile ne-a otrăvit sufletele, ducând o politică antinaţională şi antipopulară în ţara noastră. Chiar dacă Ghimpu este mitocan, pentru unii, chiar dacă altora le este antipatic, ceea ce e normal ca nu toţi să-l placă, mie mi-a făcut plăcere să îl ascult. Putea să fie şi Filat în locul lui, sau un oricare alt lider anticomunist: important este că nu am avut neplăcerea de a vedea mutra unei puşlamale comuniste la televizor, şi că nu am fost nevoit să dau canalul la România 1, să ascult mesajul preşedintelui României, ca în anii precedenţi.

Anume acest detaliu mi-a demonstrat că într-adevăr, anul 2009 nu a fost în zadar. Anume acest detaliu mi-a demonstrat că anul 2010 este şi va fi unul diferit faţă de 2009, şi în special faţă de mai vechii. Şi pentru aceasta, merită să sărbătorim!

În fine, anul 2010 nu ne întîmpină cu veşti numai bune. Frumoasă ştire de I zi a anului: Asteroidul Apophis ar putea distruge Pământul în 2036. Aşa că, dragii mei, ne mai rămîn 26 ani de trăit, aşa că trăiţii la maximum ;) :D. Pe de altă parte, ruşii îşi doresc să fie stăpânii, pardon, salvatorii lumii, aşa că mai avem speranţe ;).

Nici anul 2010, Anul Tigrului, nu se promite a fi unul tare liniştit. Cică Tigrul Alb ar aduce schimbarea (care schimbare, dacă noi am realizat-o în 2009? sau poate e vorba de finalizarea ei?). Totodată Anul Tigrului este unul predestinat confruntărilor care pot merge pînă la război şi dezastre (2009 nu ne-a fost de-ajuns, matincă :D). Plus că 2010 va fi anul răzbunării şi recompensării acţiunilor din anii precedenţi (hm, sună interesant pentru comunişti, da? :D). Dacă vi s-a făcut interesant, citiţi aici mai în detaliu poveştile ăstea :).

În fine, pot să vă spun că anul 2010 va fi aşa cum ni-l vom croi noi singuri. Nu vă aşteptaţi ca guvernarea să vă facă viaţa mai bună: singuri acţionaţi în îndeplinirea viselor voastre. Şi dacă vă pasă şi de binele comun, să încercăm să ducem schimbarea (la viitoarele alegeri) pînă la capăt!
La Mulţi Ani!

5 comentarii:

  1. Daca sincer, dupa ca am vazut discursul lui Ghimpu, o mica parte din mine l-ar fi preferat pe Voonin. Nu stiu de ce, dar
    Ghimpu m-a dezamagit inca o data enorm

    RăspundețiȘtergere
  2. Victor:

    Pare rău. Probabil te dezamăgeşti enorm în el deoarece şi ai mari aşteptări de la liderii AIE. Ţi-aş propune să-ţi micşorezi aceste aşteptări, şi să fii mai înţelegător şi tolerant: în I rînd şi ei sunt oameni, dar nu Supermani de pe Kriptoni, şi nici genii ca Einstein; în al II rînd situaţia din RM este una chiar dezastruoasă profund, şi să facă ei chiar totul aşa cum ar trebui, te asigur că şi nici la sfîrşitul mandatului lor, peste 4 ani, nu vom fi la nivelul de dezvoltare al României.

    RăspundețiȘtergere
  3. ai perfecta dreptate, insa recunoaste ca ar fi putut si Ghimpu sa invete un discurs pe de rost ..., nu sa fie incordat parca ar fi fost un copil care nu invatase lectia, si ii era frica

    RăspundețiȘtergere
  4. www.vechilecoline.ro
    Restaurant Pizzerie Vechile Coline Iasi va ofera un meniu select pentru evenimente si mese festive, in cadrul unui ambient nascut din eleganta si meticulozitate.
    Va asteptam sa va petreceti atat o seara linistita si deosebita in cadrul ambientului nostru dar si in compania serviciilor noastre de catering.
    Festiv - nunti, cumetrii, reuniuni, aniversari, petreceri corporate, revelion, etc.
    Corporate - conferinte, receptii, congrese, traning-uri, lansari, intalniri de afaceri, festivitati de promovare a produselor, inaugurari de sedii, etc.

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce să nu citească Ghimpu un mesaj de mare importanta si conteaza orice cuvant pe care-l spune? In atare situatii, nimeni nu lasa loc pentru improvizari.
    Barack Obama orice propozitie, oricât de simplă, o citeste de pe prompter, nimic nu improvizează. Tocmai din motivul că nu stie să spună o propozitie fara a o citi rade lumea de el.
    Ghimpu nu are exeperienta cititului fara sa dea in vileag faptul ca citeste, pentru ca nu exerseaza zilnic, ca Obama.

    RăspundețiȘtergere