vineri, 22 ianuarie 2010

Despre blogul meu

Hm, hm, cam ce aş putea eu să scriu despre blogul meu? Multe, probabil. Ca de exemplu faptul că acesta este cel de-al o sutălea (100) articol pe care îl scriu pe acest blog, într-o perioadă de 1 an şi 7 luni de cînd îl întreţin. Sau pot menţiona că azi, după fix 7 luni de cînd mi-am pus contor la blog (22 iunie 2009), am atins peste 10.000 de afişări. Nu e mult deloc, dar pentru mine e destul.

Altceva însă e faptul ce aş vrea să-l subliniez. Pentru aceasta e nevoie de o mică incursiune în istorie. De exemplu, primul meu contact cu bloggeritul, cu lumea blogului a avut loc aproximativ 2 ani în urmă, atunci cînd mi-am creat o pagină personală în orangeblog. Atunci nu aveam idee ce e aia blog şi cum şi cu ce se mănîncă, dar eram pur şi simplu curios să mă folosesc de noua opţiune/serviciu Orange căruia i se făcea o reclamă intensă pe atunci.

Fiind un anticomunist şi unionist convins, am început să scriu des articole politice, anticomuniste, legate de istorie, de trecutul sovietic al Moldovei. Rezultatul - eram cenzurat tot mai des şi mai des de către cei de la orangeblog, astfel pînă cînd mi se umpluse paharul într-o zi. Avusesem norocul că descoperisem pe-atunci blogul lui Alexandru Cozer (astfel am descoperit blogspotul), astfel că, cînd mi-a crăpat răbdarea de atîta cenzură, am trecut la blogspot.

De aici şi scopul pentru care mi-am creat blogul: acela de a critica conducerea comunistă. Aceasta se înţelege foarte uşor, dacă se observă că anume în perioada campaniilor electorale blogul meu era unul extrem de activ. Imediat însă după schimbarea guvernării blogul meu şi-a cam pierdut teoretic din "utilitate", suferind o criză teleologică (de scop), în care postam rareori pe el. Nu mai ştiam pentru ce să scriu. Începutul anului l-a găsit însă destul de activ, cu mai multe de 10 postări la prezent. De ce oare?

Simplu. Pentru că am hotărît să-mi schimb viziunea asupra rolului său, asupra menirii sale. Acest blog, vciobanu.blogspot.com, va fi de azi înainte unul strict personal, legat exclusiv de personalitatea mea. Nu va fi unul anticomunist, nici unul politic, nici de nişă - unul în care să fie articole doar despre sport sau relaţii internaţionale, ci va fi despre toate chestiile ce îmi afectează viaţa şi merită a fi menţionate, precum şi toate lucrurile ce mă interesează, şi ar merita a fi spuse.

Iar o a doua trăsătură a acestuia este că blogul meu, fiind unul personal, va fi din start unul subiectiv. Înainte, cînd obişnuiam să critic guvernarea, încercam să aduc argumente, să fiu cît de cît mai obiectiv şi convingător prin putinţă - o misiune mai dificilă ce mă făcea să postez mai rar pe blog. Acum însă, voi scrie articole mai simple, legate de anumite chestii sau fenomene ce-mi plac sau displac, articole în care nu voi mai încerca să fiu tot atît de obiectiv ca mai înainte (excepţie articolele politice, în care voi păstra, cum e şi normal, o doză mai mare de obiectivitate).

În fine, mi se reproşase anul trecut de către o colegă că blogul meu ar fi doar despre politică şi fotbal. Astfel că am decis ca de anul acesta să-mi extind subiectele abordate, şi să ating cît mai multe domenii: social, educaţie, relaţii internaţionale, cărţi, natură, internet, etc, astfel crescîndu-i valoarea blogului meu în calitate.
În fine, voi, cititorii mei, veţi decide pe viitor dacă e bună sau nu schimbarea pe care a suferit-o blogul meu. Eu însă, decizia deja am luat-o ;)

Sursa imagine aici.

10 comentarii:

  1. Succes si as vrea sa vad articole despre domeniile enumerate de tine, dar nu uita totuși că fotbalul și politik sunt inkomparabile

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmmmmmmmm, parca vrei sa fii categoric dar nu prea iese. Victoras, eu te cunosc foarte bine si vreau sa-ti zic sa fii mai indraznet. "Rupe" tată, în stînga si-n drapta si nu te uita la oameni! Fa-le curu' rosu la toti care merita acest lucru. Succese.

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru blog, faci o treaba buna

    RăspundețiȘtergere
  4. Salutare, imi place cum scrii asa ca de azi esti in lista mea de bloguri favorite. Cand ai timp, arunca-ti un ochi. Si daca iti place ma poti adauga la randu-ti. Crestem impreuna. Bafta !

    RăspundețiȘtergere
  5. nice schimbare care de fapt sa realizat de la sine..si app am avut dreptate cind am zis ca am pierdut ceva...legat de cifre...Succes si Inainte...o sa am grija insa in continuare sa fiu critica atunci cind e cazul...stiu ca poti face fata...

    RăspundețiȘtergere
  6. Ivan:

    Mulţumesc de sfat. Poate că nu par categoric, dar în fapte sper să fiu ;). Merci.

    RăspundețiȘtergere
  7. Vlad:

    Mulţumesc frumos. Şi tu faci o treabă bună, şi mă bucur că ai îndrăznit să-ţi faci şi tu blog, să am un coleg FRIŞPA blogger lingă mine :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Tudor:

    Salut şi mulţumesc. Mi-a plăcut blogul tău, ai un stil interesant, descriptiv, de a scrie. Dacă vrei, sunt dispus să facem schimb de linkuri.
    Te salut din nou!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim:

    Drept, ai pierdut ceva. Să-ţi scrii şi numele :D
    În rest, mă bucur că îmi citeşti blogul frecvent şi că ai grijă să nu pierzi cazul :)

    RăspundețiȘtergere