miercuri, 13 ianuarie 2010

Fost-am eu azi prin magazine


Fost-am eu azi prin magazine. În special anume în magazinele de firmă Puma, Reebok, Adidas şi Nike. Scopul: de a vedea şi aprecia reducerile la produse. În special mă uit la ghete, că am slăbiciune faţă de ele. Acum, să trecem la treabă:

Puma - cică 70% reduceri. Adică, în realitate 50%. De fapt la ei (şi celelalte magazine) cînd e 30% promoţie majoritatea produselor sunt la 10-20% reduceri, 50% - la aproximativ 30 şi 70% - 40-50%. Asta ca să ştiţi vă spun. În privinţa la oferte ghete, cele mai ieftine porneau de la vreo 490 lei (de fotbal). Pentru ca să-ţi poţi procura ceva, avînd şi de unde să alegi, trebuie să ai vreo 600 lei minimum la tine. Cu cît mai mult, cu atît mai bine.

Reebok - tot 70% reduceri. Ei sunt cu o "uncie" mai scumpi decît Puma, adică cu o clasă. Erau 2 modele de ghete fotbal indoor de 522 şi 545 lei, în rest, dacă doreşti să-ţi iai ceva, trebuie să ai o sumă în medie între 600 şi 800 lei la tine.

Adidas - 1+1=3 la dînşii acum, adică trebuie să-ţi găseşti încă 2 parteneri. Au 2 modele la "sale" de vreo 750 lei, în rest celelalte sunt peste 1200, pentru promoţia 1+1=3. Scump, domnule, scump. Precum şi slabă oferta.

Nike - dacă omitem o pereche de ghete de vară bătaie de joc (700 lei), preţurile cu reduceri pornesc de la vreo 840 lei (preţul iniţial 1200 şi ceva). Ca să îţi poţi lua ceva, avînd şi ceva posibilitate de a alege, trebuie să ai la tine peste o mie de lei. Scump, domnule, scump.

Ierarhia e clară - Nike şi Adidas reprezintă elita, cele mai scumpe, la care şi la reduceri trebuie să ai măcar o mie de lei la tine pentru a putea alege din mai multe dacă ceva îţi place. Urmează Reebok, cu care cu aproximativ 800 lei faci la sigur treabă, şi apoi Puma, care e cea mai ieftină.

Aşa că, la final, după analiza preţurilor, nu am cum să nu mă întreb: cărui public ţintă se adresează spre vînzare aceste magazine? De exemplu, spre comparaţie, la piaţa Rîşcani majoritatea ghetelor au între 100 şi 300 lei preţul, la piaţa Centrală cu 200-300 lei ai o mulţime de ofertă (pot să mă greşesc puţin, că nu am fost demult).
Plus alte detalii picante: la Adidas denumirile secţiunilor de produse, gen training sau accesorii, sunt scrise doar în engleză sau rusă. La Puma Ştefan cel Mare eşti întîmpinat cu "zdravstrui"...

După cît s-ar părea, publicul lor ţintă ar fi ar fi caracterizat prin 2 cuvinte: bogaţi, şi ruşi (alolingvii), şi poate clasa medie-înaltă (Puma, Reebok). În cifre spus, vreo 5%-10%? Şi le-ajunge pentru profit? Nu ştiu...

În rest, nu-mi rămâne decît să vă recomand, dacă doriţi ceva să vă cumpăraţi, să o faceţi poate acum. S-ar putea să daţi lovitura şi să vă luaţi ceva bun şi mai ieftin. De exemplu, eu am reuşit vara trecută să îmi iau o pereche de ghete cu tocmai 57% reducere, ce aveau un preţ iniţial ce nici prin cap nu aş fi visat vreodată să-mi iau. Nu fac acum reclamă, nu am nici un interes în favoarea acestor magazine/companii. Pur şi simplu, o fac pentru voi, dacă vă interesează produsele companiilor date.
Plus că, dacă vă cumpăraţi ceva din magazin, v-aş ruga să o faceţi în română şi să insistaţi să vi se răspundă în română: să arătăm că şi noi, românii basarabeni, contăm printre cumpărătorii produselor lor.

Alte articole legate de temă:

7 comentarii:

  1. Eu mi-am luat o pereche de "Superstar", ca-astia sunt favoritii mei. Am dat vreo 1000 de lei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Victor, prietene, tu chiar crezi că aceşti vânzători sunt angajaţi în urma unui studiu care spune că majoritatea cumpărătorilor sunt ruşi? Pe naiba. Pur şi simplu proprietarii sunt muşi, pardon, ruşi. Şi au angajat rude, care şi-au luat lângă ei prieteni şi tot aşa. Nu-i vezi ce aere îşi dau? Pentru că sunt siguri că nu vor fi daţi afară chiar dacă se plânge vreun client.

    Eu în general am mari dubii că magazinele respective trăiesc din vânzări.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu simbata trecuta am fost in Puma si mi-am luat o minge de fotbal, ce sa zic reducerea a fost de aproximativ de 50% totushi zic eu o reducere substantiala... Despe personal: am fost intilnit cu un salut in limba rusa dar dupa ce am raspuns in romana am fost deservit in romana, asha ca nu-i lupu' asha negru dupa cum il face oaia... Acuma ashtept primavara sa incerc mingea :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sandu:

    Da, ai observat corect. În special de la Nike, Adidas - chiar sunt cam antipatici şi agasanţi vînzătorii prin comportamentul lor. La Puma sunt în special tineri, aceştia sunt mai amabili şi mai mult parcă încearcă să se facă plăcuţi. Spun asta pentru că anume de-acolo îmi cumpăr ghete, din 2006, şi sincer îţi pot spune că comportamentul lor s-a schimbat - unii chiar ştiu deja româna (în 2006-2008 doar în rusă mi se răspundea înapoi), dovadă şi comentariul de mai jos de al tău. La cele de elită, însă, moldovenii mai puţin cumpără, probabil.

    RăspundețiȘtergere
  5. Made in Moldova:

    Da, cei de la Puma s-au mai "civilizat" cu timpul. Cum i-am scris şi lui Sandu, unii vînzători de la Puma ştiu şi româna, în comparaţie cu anii precedenţi (06-08), cînd mi s-a răspuns chiar direct odată că nu-mi înţeleg limba (ni ponimaiu). Acum, încă din 2009, au devenit mai amabili, plus şi unii din vînzători te deservesc şi în română.
    Totuşi, mă îndoiesc că la magazinele de mai elită (nu cumpăr de pe-acolo) e aceeaşi situaţie cît de cît bună ca în Puma. Poate mă înşel.

    RăspundețiȘtergere