luni, 4 ianuarie 2010

MDsites - un alt fel de director web

Luna trecută au apărut sau am descoperit cîteva situri, majoritatea locale, ce mi-au plăcut sau trezit curiozitatea, aşa că am hotărît să scriu despre ele, exprimîndu-mi opiniile, şi inaugurînd totodată o nouă categorie la mine pe blog: internet, despre care am să scriu mai des. Astăzi, în acest articol, aş vrea să vorbesc despre MDsites.
Acest "pseudo-director web", cum este singur denumit de către creatorul său, a fost lansat la 25 noiembrie anul trecut. MDsites intenţionează să conţină site-uri şi blog-uri exclusiv din Moldova, prezentate în stilul Million Pixel Side.

Despre acest site am aflat de pe facebook, în urma unui status a Angelei Grămadă. Accesasem acest site spre miezul nopţii, astfel că am hotărît ca a 2 zi să-mi înscriu blogul, în colţul din stînga sus. Dimineaţa, surpriză, cele 4 pătrăţele erau deja ocupate de către blogul lui Alexandru Baltag :D. Morala: nu lăsa niciodată să faci pe mâine ceea ce poţi face azi, că ţi-o ia altul înainte ;).
Atunci, frustrat nevoie mare, mi-a venit ideea să mă plasez în centrul hărţii alea. Dacă nu mi s-a primit în colţ, măcar buricul pământului să fiu, ce mai :)). Aşa că am chiorît vreo 20 de minute numărînd pătrăţelele şi stabilind care e centrul centrului :D ;).

În fine, dacă e să trec la lucruri serioase, pot spune că site-ul este unul destul de original şi util. Original - e înţeles de la sine. Util, deoarece prin intermediul lui poţi afla şi de alte site-uri şi bloguri, precum şi de lucruri de care nu ştiai deloc. De exemplu, datorită MDsites am aflat de site-ul www.culturism.md, şi anume de faptul că în RM există şi se practică serios culturismul (chiar nu ştiam asta).

În privinţa la punctele minus, sau sugestii, mi-ar fi plăcut ca să existe un asemenea site doar cu blogurile moldoveneşti - un fel de altă blogosferă, căci puţin ce fac legătura dintre site şi blog (sunt 2 lucruri diferite pentru mine). Ar fi fost mai concret, de exemplu, pur şi simplu bloguri. În al 2 rînd, parcă mi se pare puţin 4 pătrăţele, parcă nu. Cert e că mai puţin, de genul la 1, nu le observ, şi chiar mă enervează cînd le văd.

Aş mai menţiona că în ultima zi a anului 2009 am primit pe e-mail o felicitare de Anul Nou de la Alexandru, moş MDsites :). S-a primit frumos, sugerîndu-mi că cei de la MDsites au recunoştinţă faţă de cei care s-au înscris în catalogul lor şi că chiar depun suflet în proiect. Bravo lor - părerea mea, personală, este că MDsites are viitor, sau şanse de succes de aproximativ 70%, ceea ce e destul de bine pentru un site din Moldova. Nici statisticile de pe top20.md, după o lună de existenţă, nu arată prea rău.

P.S. Am hotărît totodată să fac un mic experiment, şi anume să măsor influenţa blogului meu. De aceea am plasat un banner MDsites chiar în vîrful blogului, urmând să observ în următoarele 2 săptămâni, sau o lună, de la Referinţe MDsites, cîţi vizitatori pot aduce eu altor site-uri. Va fi util pentru mine să-mi formez o opinie la cît de important/influent poate fi blogul meu. Totodată, realizez şi o promovare a acestui director web ;).

2 comentarii:

  1. La multi ani!

    Am vazut ca esti in Top 10 pe MD Sites!

    Felicitari! Ti-a fost util, ca si mie!

    Bafta multa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Angy:

    Mulţumesc frumos! Succese şi ţie!

    RăspundețiȘtergere