miercuri, 17 februarie 2010

Al şaselea simţ


Ieri mi-am ridicat bursa pe 2 luni, ianuarie şi februarie, deci o sumă destul de măricică. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să mă duc la o librărie Cartier, să-mi cumpăr ceva cărţi. Înainte de aceasta, de acasă, mă uitasem pe site-ul editurii Cartier la ce cărţi erau în vînzare şi care era preţul lor. Am observat la oferta cărţilor disponibile o secţiune care se numeşte "Cărţi la 10 lei (ultimul exemplar)", în care era de vînzare cartea "Funcţiile executivului" de Chester I. Barnard. Mi-a părut interesantă scurta descriere a cărţii şi am hotărît să o caut şi să o procur, mai ales că urma să mă coste o nimica toată, doar 10 lei.

După ce urma să iau bursa îmi planificasem să mă duc la Librăria din Centru, pentru că îmi place cum e aranjată şi structurată librăria dată, plus deservirea clienţilor e mai bună. Doar că, ciudat, intuiţia îmi spunea să trec şi pe la Librăria din Hol. Şi nu-mi dădea deloc gîndul ăla pace la moment. Ţinînd cont că oricum urma să mă deplasez de la USM spre Ştefan cel Mare, am gîndit că raţional nu-mi încurca deloc să trec şi pe la Librăria din Hol, poate că, mi-a venit în gînd, cartea lui Barnard se găsea acolo.

Aşa că am intrat în Librăria din Hol, începînd să mă uit de la o margine spre alta ce cărţi erau. Nu-mi prea place librăria respectivă pentru că acolo cărţile sunt aranjate mai haotic, e mai greu să cauţi ce doreşti. Dar, după ce am inspectat de la o margine la alta librăria, la ultimul capăt am observat o carte galbenă, alături de o carte mai groasă pe care scria "administraţie publică", care s-a dovedit a fi cartea lui Barnard "Funcţiile executivului". Bucuros, am hotărît să-mi fac deja aici toate cumpărăturile, luîndu-mi încă trei cărţi: Geopolitica Uniunii Europene, Serviciile secrete şi CIA - cinci ani de furie. Am adunat o sumă de peste 150 lei, de-ajuns pentru a putea participa la Tombola 15 primăveri cu Cartier, un alt scop pe care mi-l propusem ;).

Întorcîndu-mă deja spre casă, hop, mi-a venit şi ideea-explicaţia raţională de ce am găsit cartea lui Barnard acolo. Cartea dată a fost editată tocmai în 2003, Librăria din Centru a fost lansată anul trecut, dacă nu mă greşesc. Deci, era mult mai logic şi raţional ca cartea dată să se afle în Librăria din Hol, o librărie destul de veche, decît la Librăria din Centru. Eu însă nu mă gîndisem la asta, dar am intuit ceva. Astfel, acolo unde gîndirea şi judecata m-a trădat, intuiţia m-a salvat!

P.S. Apropo, eu sunt un INTJ (Introverted, iNtuitive, Thinking, Judging).

sursa imagine

2 comentarii:

  1. Interesant! Dacă zici că eşti INTJ, te cred. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eleonora:

    Nu eu zic, ci aşa rezultatele testelor mi-au zis. Dat tot e aia :D
    Păcat că altfel nu mă credeai :( :D

    RăspundețiȘtergere