luni, 8 februarie 2010

Moldo.Net


"Moldo.net este pagina de start a internetului moldovenesc. Motto-ul nostru este calitate şi simplitate, resursele sunt aranjate pe categorii intuitiv şi cele incluse sunt selectate riguros. Acceptăm doar resurse ce se referă la Republica Moldova şi care sunt în limba română."

Menţionam într-un articol la începutul anului că am observat mai multe site-uri ce mi-au atras atenţia, şi despre care am promis că o să scriu. Unul dintre acestea este moldo.net, site ce se doreşte a fi pagina de start a internetului moldovenesc. Ceea ce mi-a atras atenţia este una din cerinţele de bază pentru a fi înscris în directoriu: "Pe moldo.net vor apărea doar site-urile în limba română", menţiona creatorul site-ului, Sergiu Ţurcanu, pe blogul său. Acesta consideră ca fiind o tendinţă deloc sănătoasă apariţia a mai multor site-uri bune, dar care nu sunt în limba de stat, astfel încît se întreabă retoric cum poate să fie un site orientat către Republica Moldova/moldoveni, dar să apară într-o limbă străină.

Aceeaşi întrebare mi-o pun şi eu deseori, cînd nimeresc asemenea site-uri. De exemplu conect.md, neuron.md, ippon.md, notebook.md şi multe altele - ai impresia că Moldova ar fi locuită numai de ruşi, sau că numai ruşii ar cumpăra asemenea produse, pe care le vînd companiile respective. Sau de exemplu moldfootball.com, considerat a fi cel mai bun site despre fotbal în RM, ce e în rusă, de parcă numai ruşii ar fi interesaţi de fotbal în ţara noastră, celor 78% de moldoveni/români fiindu-le într-un loc de sportul rege.

Anume din acest motiv ideea site-ului moldo.net îmi pare una bună, orientată în special în favoarea Republicii Moldova şi a moldovenilor. Şi clasificarea site-urilor pe categorii îmi pare destul de reuşită, fiind existente tocmai 131 categorii, ce fac căutarea mai uşoară.

Din alt punct de vedere, nu cred că site-ul va fi unul de succes. În I rînd, lumea, inclusiv eu, nu prea foloseşte directoare web de obicei. În al II rînd, limba rusă va rămâne încă pe un timp destul de bun limba de afaceri nr. 1 din RM, astfel că numeroase site-uri vor rămîne şi vor apărea în limba rusă. Şi nu în ultimul rînd, statisticile nu sunt deloc pozitive: moldo.net are mai puţini vizitatori şi decît blogul meu, care este unul destul de mic după trafic.

Totuşi, cine ştie care va fi viitorul... La moment, însă, mi-am înscris blogul meu pe moldo.net, şi aş recomanda şi altora să o facă (aici). Doar atît.

Un comentariu:

  1. Salut Victor, ti-am citit articolul inca de la publicare, insa tot procrastinam cu un comentariu.

    Mai intai de toate, multmesc pentru acest articol si pentru bannerele de sustinere ce le-ai plasat! Am vizitatori zilnici de la tine inspre moldo.net :)

    Am scris si eu de la inceputuri pe blog paremise ca directoarele web nu mai sunt atat de populare cum au fost, ca si eu cand caut ceva folosesc google in 90% de cazuri, dar acest directoriu l-am dorit pentru ca trebuia sa fie asa ceva pe internetul moldovenesc si nu a fost. Nu sunt nici eu multumit cu ritmurile de dezvoltare a acestuia si cu unele aspecte tehnice, dar in timp am sa am grija sa creasca si sa fie de folos. Uneori chiar vreai sa dai de o lista de ambasade de exemplu http://moldo.net/moldova-oficiala/ambasade-si-misiuni sau bloguri a persoanelor publice din Moldova: http://moldo.net/bloguri/persoane-publice

    Cert e un lucru - chiar daca nu avem mult trafic - vreau ca moldo.net sa reprezinte calitatea si utilitatea.

    RăspundețiȘtergere