joi, 4 februarie 2010

"Pavel Turcu 2.0"

Pavel Turcu nu este un erou. Şi nimeni din cei care l-au susţinut sincer nu l-a promovat pe Turcu ca fiind un erou, sau un om cine ştie ce extraordinar. Din contra, Turcu este un simplu om. Un simplu paznic, un ohranik, cum ne place nouă, nişte visători la viaţa occidentală, să-i dispreţuim pe oamenii simpli şi obişnuiţi, cu joburi banale din Moldova, singuri avînd vieţi tot atît de amărîte şi plictisitoare ca ale lui.

Mama mea este o soră medicală. Fără ca să aibă şansa de a creşte şi a ajunge cineva, a face carieră. Tatăl meu de-asemenea, are un job simplu, de lucrător simplu, în care lucrează deja de mai bine de 10 ani, fără a avea şansa de a creşte, de a face carieră, de a progresa cumva şi undeva. Nu este şi nu a fost mulţumit, ca şi mama mea, dar au lucrat şi lucrează pentru un singur scop, cu plăcere sau neplăcere, ca să ne întreţină pe noi, pe mine şi sora mea, pe copii lor, pentru ca să ne aranjăm în lume, în viaţă.

Aşa şi Turcu: este un om simplu, ce nici apartament nu are, trăind într-un cămin, într-o singură cameră, şi luptînd în a-şi asigura existenţa, a sa şi a familiei sale, ceea ce chiar îl poate face a fi considerat un erou, ca majoritatea părinţilor noştri. El însă a îndrăznit mai mult, să facă şi pentru sine: a îndrăznit să cînte, să propună un cîntec pentru Eurovision. Şi a îndrăznit pentru că el şi are acest talent muzical, dar pe care nu a avut şansa să şi-l dezvolte, ca mii şi zeci de mii de moldoveni talentaţi în diferite domenii care nu au avut şansa, şi nici nu o au nici acum (copii şi tinerii de azi), în a se realiza şi-şi dezvolta talentele şi hobbz-urile, cele care le şi face plăcere să le practice.

Eu nu ştiu dacă voi reuşi şi voi avea puterea să fac ceva pentru ca şi părinţii mei să ajungă la bătrîneţe şi să se simtă şi ei realizaţi şi mulţumiţi de sine însuşi. Deşi eu tind spre asta, eu nu ştiu care vor fi circumstanţele în care voi acţiona şi care îmi va fi soarta, şi dacă îi voi putea ajuta.
Dar în acest moment eu ştiu că îl pot ajuta pe Pavel Turcu să-şi împlinească un vis, pot ajuta un simplu om să ajungă mare, să îmi demonstrez şi mie că şi cei mici şi nişte nimeni pot reuşi în viaţă, chiar dacă întreaga societate îi este împotrivă (cum îmi va fi, şi este, şi mie împotrivă în realizarea dorinţelor şi viselor mele).

Şi de-aceea şi îl susţin pe Turcu. Cel puţin ăsta e un motiv din mai multe, de care îl susţin pe Pavel. Şi nu-mi pasă dacă mă veţi înţelege sau accepta aceasta - important este ca eu însumi să fiu mulţumit de mine însumi. Căci pentru ceea ce îmi doresc să reuşesc în viaţa, la sigur că majoritatea nu mă vor susţine: important e ca eu însumi să mă ajut pe mine însumi, precum şi pe alţii, mai slabi şi mai nefericiţi decît mine, dar care ar merita o şansă către o viaţă mai bună.

16 comentarii:

  1. mi-am promis sa nu m-ai scriu vreo data nici un comentariu la vreun articol ce il priveste pe Pavel Turcu, dar sincer ceva m-a emotionat in articolul tau.E drept ca orice om daca are un vis trebuie sa lupte pentru el, sunt de acord cu faptul ca e omeneste sa ajuti pe cineva mai ales daca esti in stare, si noi suntem toti in stare sa dam sms-uri pentru Turcu.
    In fond nu o sa spun daca e bine sau nu despre ce face turcu cu cintecul lui, nu il cunosc personal ca sa stiu motivele real.
    Vrea sa spun doar inca un lucru, daca el va reusi ,oricare din noi trebie sa reuseasca in visul sau ,fiindca in fond asta e rostul vietii,cit de simplu nu ai fii merita sa faci performanta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pavel Turcu a reuşit deja. El a visat să cânte. Şi, ai dreptate, Victor, e într-adevăr un erou, având o viaţă sub mediu, locuind într-un apartament, responsabil pentru educaţia unui copil mic, să nu se lase copleşit, ci să-şi urmeze visul. Prea puţini dintre noi au un vis pentru care să facă ceva. Pavel Turcu are. E o poveste nouă despre el, Bravo, Victor!
    Cât despre Eurovision, ăsta nu e visul lui Turcu, a fost doar inspiraţia lui. Visul lui e deja realizat - Pavel a început să cânte, e liber şi-şi realizează visul. Mai mult, cred că eşecul la Eurovision, din care a ieşit, totuşi, cu mulţi adepţi, îl vor încuraja să rămână acelaşi om simplu (lipsit de grandomanie), familist, dar care a început un vis şi nu-l va părăsi.

    RăspundețiȘtergere
  3. mă gândeam că de aşa oameni e plină ţara, fiecare are un vis, dar câţi îndrăznesc să viseze cu ochii deschişi?
    sunt sigur că vei reuşi şi tu să ajungi să îţi vezi toate obiectivele realizate

    RăspundețiȘtergere
  4. Vlad:

    Într-adevăr, el deja serveşte ca un exemplu: dacă el, un om fără studii superioare şi de vîrstă medie, cu familie încă, a îndrăznit să cînte şi să se manifeste, de ce nu şi noi, tineri cu studii superioare, la început de cale, nu am începe să ne urmărim visele noastre?

    RăspundețiȘtergere
  5. Absolubil:

    Ca de obicei, foarte profundă. Într-adevăr, Eurovision a reprezentat inspiraţia lui, şi anume participarea trupei Zdob şi Zdub cu acel cîntec original cîţiva ani în urmă.
    Iar visul lui a fost să cînte, dar nu să fie paznic toată viaţa :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nicolae:

    Toţi avem vise cînd suntem mici. Pînă ajungem mari, sistemul, societatea ni le îngroapă. Puţini moldoveni care reuşesc să şi le păstreze şi să lupte pentru realizarea lor.
    Mulţumesc pentru încurajare.

    RăspundețiȘtergere
  7. Citeam pe youtube un comentariu ca daca ajunge Pavel Turcu la Eurovizion se impusca, eu zic ca fac exact invers, la propriu nu la figurat, si nu din mare admiratie pentru talentul lui Turcu, ci pentru ca oamenii inca odata imi vor confirma ca daca pronesti cu un hamndicap (de orice gen), nu ai nici o sansa in tara asta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Si mama mea o asistenta medicala, iar tata...dar lasa asta, important e ca ai mei, desi sunt oameni simpli nu s-au apucat sa cante. De ce pavel , cu care nu am nimic personal, s-a apucat de muzica? Eu stiu una-tre sa faci ceea ce te pricepi, iar daca turcu se pricepe la prisn hoti, bravo lui, si are toata admiratia mea pentru asta, asa! Hai acum toti oamenii simpli, care n-au auz muzical, sa se apuce sa cante...Sa fim seriosi....In rest, articolul tau chiar e bun

    RăspundețiȘtergere
  9. @victor, teribilule, şi lasă să cânte toată lumea! Ce-i rău în asta?
    Victor, gazda, menţionai că visul lui a fost să cânte, nu să fie paznic. Ştii, nu întotdeauna ai norocul să faci din vis o profesie. Dar toţi au nevoie să se întreţină, aşa că Turcu face bine că e paznic şi cântă şi familia şi-o întreţine. Un om cu o viaţă multidimensională.

    RăspundețiȘtergere
  10. @absolubil
    Las sa cante, daca pot! Daca nu pot, mai bine sa fie doar paznici, ca se fac de ras

    RăspundețiȘtergere
  11. şi ce dacă se fac de râs? ei vor să cânte! ştii, pentru unii e mai importantă propria fericire decât cererea pieţii şi standardele general acceptate.

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu nu cred ca la turcu e valabila a doua varianta. El canta, si vrea sa fie apreciat, dar din păcate pentru el, nu are un prieten care sa-i zica...mai frate, lasa-te, ca nu poti canta...

    RăspundețiȘtergere
  13. să-ţi fie groază de medicul neprofesionalist, care se apucă să te opereze, da pe Pavel lasă-l să cânte cum vrea. Cineva tot îl apreciază. te-ai gândit că poate n-are nevoie anume de aprecierea ta? Tu, dacă vrei, închide radioul când auzi de el şi basta. toată lumea fericită. plăcerea lui - cântatul - nu implică riscul, aşa că lasă-l liber, te rog!

    RăspundețiȘtergere
  14. Oameni buni!!!!! Ne facem de ras!!! suntem o tara in care talentele sunt unica noastra mandrie, si care, din pacate nu sunt asa de sustinute cum se intampla in cazul domnului Pavel.
    Daca vrea sa cante, atunci sa cante la el acasa, nu la EUROVISION. Trebuie sa inteleaga ca mergand acolo nu se reprezinta pe el, ci pe toata tara.
    Si asa suntem renumiti (negativ) prin ceea ce s-a intamplat la noi in tara, inca o sa ne rada si de talentele pe care le trimitem la concursuri.
    Exagerati mult lucrurile. Este cu adevarat un vis al acestui om. Sa-l realizeze, fara sa-i afecteze negativ si rusinos pe ceilalti.
    Rog educatie si respect in ceea ce o sa scrieti referitor la cuvintele mele.

    RăspundețiȘtergere