duminică, 7 martie 2010

Feedback


Feedback (retroacţiune) înseamnă a descrie altei persoane comportamentul acesteia şi ceea ce aţi simţit ca reacţie la acest comportament (feedback, pag 21)

Feedback (convingeri folositoare):
1) Nu există eşec, există doar feedback;
2) Felul în care cineva priveşte lucrurile este adevărat pentru el/ea;
3) Ceea ce recunoaştem la alţii este adevărat şi pentru noi;
4) Feedback-ul nu reprezintă adevărul absolut, ci adevărul persoanei care-l transmite.

Structura feedback-ului: observaţie - sentiment - nevoie - rugăminte.
Observaţie: la un seminar/lectie 2-3 persoane vorbesc tare între ei.

Exemplu de NeFeedback (feedback greşit): Închideţi-vă gurile că noi aici încercăm să ascultăm, dar voi nişte proşti numai să încurcaţi puteţi.

Exemplu de feedback corect: Am observat că vorbiţi cam tare, ceea ce îmi face neplăcere şi nu-mi permite să ascult la lecţie. V-aş ruga să vorbiţi mai încet, sau să vă continuaţi discuţia în timpul pauzei.

P.S.1. Aceasta e doar un mic fragment din seminarul de azi (Comunicare, Public Relations) pe care l-am avut la Şcoala Tânărului Formator.

P.S.2. După fenomenul "Pavel Turcu", am înţeles că societatea noastră are mare nevoie de feedback, în care să se respecte cele 4 convingeri folositoare. Referitor la ambele părţi.

sursa imagine

2 comentarii:

  1. Interesant subiectul, Victor. Mulţumesc pentru definiţie, amănunte şi sugestii. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eleonora:

    Cu plăcere :). Şi îţi mulţumesc şi eu ţie.

    RăspundețiȘtergere