vineri, 26 martie 2010

În vizită la TV Publika


Ieri Tudor Darie a organizat o scurtă vizită pentru bloggerii interesaţi la postul de televiziune Publika TV. Pe ultima sută de metri m-am înscris şi eu la eveniment, profitînd de ocazia de a vizita sediul televiziunii, care se află în fostul pavilion nr. 5 în incinta Moldexpo.

O domnişoară destul de tînără, din acelaşi an cu mine (am înţeles că anul trecut şi-a luat diploma), ne-a însoţit ca un ghid, făcîndu-ne prezentări şi răspunzîndu-ne la întrebări. Nu prea am fost atras să o ascult (ori nu eram interesat de ceea ce spunea, ori nu comunica eficient, nereuşind să mă implice şi pe mine), eram mai mult curios să văd şi să observ ceea ce era şi se petrecea în jur. De aceea am şi făcut anumite poze, care poate o să vă vorbească mai mult decît eu aş putea.

Informaţiile mai interesante pe care le-am cules: 150 oameni care lucrează ca jurnalişti, la conţinut, dar nu mi-a putut spune o cifră aproximativă a numărului total de oameni care lucrează la Publika (de la prezentatori pîna la paznici şi dereticătoare). Nu se ştie dacă în Transnistria Publika TV se va transmite - depinde de dacă ăia le vor permite. 80 la 20 raportul dintre română şi rusă (asta era prea bine ştiut). Din noiembrie fac simulări la emisiuni, cum să prezinte ştirile - deci fac multă practică.

Se lansează pe 7 aprilie deoarece adevărul despre evenimentele de-atunci încă nici pînă acum nu a fost descoperit, ei (Publika TV) venind ca într-un fel să prezinte poziţiile ambelor părţi (comunişti şi fosta opoziţie), precum şi să permită cetăţenilor simpli, şi în special celor ce au pătimit, să spună ce cred şi ce gîndesc despre 7 aprilie. De asemenea, nu îşi propun pe viitor să sărbătorească cu mare fast în fiecare an ziua în care se vor lansa, pentru a nu eclipsa ziua de doliu 7 aprilie, ce are o importanţă semnificativă pentru Moldova.

Şi cam atît, din ceea ce am memorat mai important. Las acum pozele să vă vorbească:

Sediul Publika, fostul pavilion 5 Moldexpo, seara:


Bloggerii:


Camera în care prezentatorii (sau ele) sunt machiaţi, pregătiţi pentru a arăta "frumos":



Creierul Publika TV, sau centrul de comandă:


Jurnaliştii ce lucrează în diferite birouri: politic, economic, social, sport...



Cică aici va fi locul central unde se vor prezenta ştirile, se vor face emisiuni:

3 comentarii:

  1. E publicitate ieftina se lanseaza pe 7 aprilie la ora 7 ... Ramine de vazut ce pozitie vor lua si NIT sustine ca prezinta pozitia tuturor partilor depinde doar cum o relatezi ...

    RăspundețiȘtergere