luni, 22 martie 2010

La offline cu Filat (2)


Continuare la partea I:
Legat de ce fel de om este, bun sau rău, cinstit sau făţarnic, ioc! - dar nu l-am putut citi deloc. Glasul său calm, căruia i-aş putea reproşa lipsa entuziasmului, sau nu, mai bine zis lipsa însufleţirii, a unui glas mai energic - nu mi-a putut permite să-i citesc nici un sentiment. Omul e un adevărat maestru în a-şi camufla sentimentele - iarăşi profesionalism şi un bun practician - sau eu nu m-am aflat într-un moment prea bun, fiind oarecum intimidat şi "nu prea în apele mele la offline", ca urmare a faptului că eram pentru I dată la un asemenea eveniment într-o mulţime în mare parte necunoscută mie. Totuşi, a făcut o greşeală involuntară (o menţionez mai tîrziu).

Majoritatea au conchis, pe felul în care dumnealui vorbea, că dînsul era obosit. Aşa mi s-a părut iniţial şi mie... doar că, acelaşi glas al său, obosit şi lipsit de însufleţire (sau calm şi cu o tonalitate joasă), îi permitea să-şi ascundă perfect sentimentele, părînd de fapt a fi parte din modul său de a răspunde, a comunica cu oamenii. Nu s-a lăsat deloc provocat, nu a lăsat deloc impresia de indignare în unele momente în care alţii ar fi făcut-o; calm, calculat, distanţat, cu pauze sesizabile pentru cei atenţi înainte de a răspunde, special pentru a-şi pregăti răspunsul - mai pe scurt, are un stil interesant şi eficient pentru politică de a comunica cu publicul.

Legat de întrebările care i-au fost acordate, acestea au fost extrem de diverse şi concrete. Uneori aveam impresia că fiecare întreabă ce îl doare, şi posibil de aici şi calitatea conţinutului răspunsurilor premierului: nu poţi cere de la un om să fie la curent cu toate problemele societăţii, în special cele mai puţin importante, sau extrem de specifice şi particulare: probabil de-aceasta şi premierul a fugit de unele răspunsuri, vorbind la general şi abstract (Vlada a scris mai concret despre situaţia întrebărilor, pentru cei interesaţi).

Personal l-am întrebat dacă are o viziune pe termen lung, foarte lung, despre cum se va dezvolta RM: i-am pomenit de cercetările demografice care arată ca din cauza micşorării natalităţii, îmbătrînirii populaţiei şi plecării tinerilor peste hotare, în jurul anului 2050 se prognozează că un cetăţean activ va întreţine 3-4 pensionari (evident, dacă nu vom fi invadaţi de arabi), neputînd fi nici pe-aproape vorba de o bătrîneţe fericită pentru mine, dacă nu se acţionează în prezent. Şi anume aici i-am observat o greşeală (probabil din cauza adrenalinii din sînge, ce mi-a ascuţit simţurile şi memoria), în momentul cînd i-am enumerat alternativele mele în prezent, una fiind aceea de a pleca peste hotare, acesta a intervenit involuntar spunînd că nici acolo nu va fi mai bine (sic!).

În fine, răspunsul său la întrebarea mea în general a fost că el are o viziune optimistă, una în care RM se va integra şi adera la UE, adoptînd valorile europene, crescînd nivelul de trai în ţară, siguranţa financiară, ceea ce va cauza şi naşterea mai multor copii... un răspuns bun, de politician, care tinde să obţină votul meu. Însă cît de sincer a fost, ţinînd cont că nici acolo nu va fi bine, nu ştiu: fiecare om, cît de rea situaţia nu ar conştientiza că ar fi, tinde să fie optimist şi să spere inconştient către un viitor mai bun, astfel că e imposibil să spui dacă m-a minţit direct sau pur şi simplu mi-a dat un răspuns, în care ar vrea şi el să creadă.

În rest, nu am să scriu răspunsurile la alte întrebări, pentru că au făcut-o alţi bloggeri, precum şi unele momente mai importante au apărut deja în presă, nefiind necesar să le repet. Important e că am vrut să-mi exprim aici propriile impresii, subiective şi generale, legate de offline şi de ceea ce reprezintă sau pare să fie în esenţă omul şi politicianul Vlad Filat. Noapte bună tuturor :P.

sursa imagine: aici

9 comentarii:

  1. App de impresii un sfat pentru tine'
    Daca ne reprezentam noua insine ca lucrurile nu vor merge, atunci nu vor merge.Daca ne formam o reprezentare ca lucrurile vor merge, atunci vom crea resursele interioare de care avem nevoie pentru a genera starea care ne va sprijini in obtinerea rezultatelor pozitive.
    si inca ceva ..strainatatea nu e pamintul fagaduintei..si crede/ma ca stiu ce spun ..Vancouverul al doilea oras in lume dupa calitatea vietii are o strada care e mai bad de cit strazile si mizeriile pe care nici la Posta Veche nu le gasesti...Chisinaul odihneste pe linga mizeriile si cersetorii de aici.
    App Bravo pentru participare..am impresia ca pierd si ma departez atit de mult de ceea ce imi place..si ce am facut la facultate...te invidiez..in modul cel mai pozitiv posibil

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare! Am si eu o mica intrebare: Stii ceva legat de cum se va sarbatori la voi pe data de 27 Martie?...Din Romania vor veni in jur de 100 de tineri sa sarbatoreasca alturi de voi!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Marina:

    Tu ştii că ştiu :P. Atunci dc îmi spui ceea ce ştiu? :D
    Pământul făgăduinţei se află de fapt în creierul nostru - putem să ne realizăm unde dorim, dacă ne eliberăm de auto-limitări.
    Şi mă bucur că m-ai comentat scriindu-ţi şi numele - acum ştiu precis că ai comentat măcar o dată pe blogul meu :P :)

    Baftă ţie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Blog?:

    Scuze, dar nu ştiu mai nimic legat de-aceasta. Nu sunt şi nu cunosc organizatorii evenimentelor. Din cîte eu ştiu, se vor face mai multe evenimente pe 27 martie.

    RăspundețiȘtergere
  5. tu stii bine ca nu am comentat doar o singura data..ramine doar tu sa te prinzi, unde si cum.
    Cit despre motivatia mea de a fi unde sunt..de fapt la inceput o regretam, acum chiar o apreciez, am invatat in 2 luni cit nu am invatat in 3 ani.
    Oricum inca sunt inca acolo in Moldova chiar daca peste un ocean.

    RăspundețiȘtergere
  6. Marina:

    Ştiu, dar mai mult de atît nu cred că ştiu :D.
    Ţi-am spus eu că ca experienţă o să-ţi prindă bine ;)
    Iar în sufletul tău, mereu ştiu că vei rămâne o româncă basarabeancă :D

    RăspundețiȘtergere