luni, 22 martie 2010

La offline cu Filat


Am fost ieri la offline-ul organizat de Unimedia cu premierul Vlad Filat. Cum se spune în popor: de ceea ce îţi este scris în stele, nu scapi, căci, la sigur soarta a vrut să fiu acolo. Un alt Victor Ciobanu, un băiat jurnalist, cu 7 ani mai mare decît mine, a trimis mesaj la Unimedia legat de offline; cei de la Unimedia l-au confundat cu mine, plasînd blogul meu sub link-ul numelui participantului; vineri seara am clarificat situaţia, urmînd ca Victor băiatul respectiv să se ducă; acesta sîmbătă a răcit, şi mi-a propus mie să mă duc; astfel că, deşi ocupat şi incert de dacă voi putea, am reuşit să ajung totuşi la offline. O adevărată poveste, cu surprize şi întorsături de situaţie, dar cu un final "fericit", dacă se poate conchide aşa.

Personal am fost motivat să fiu prezent acolo din 3 motive:
1) urma pentru I dată să particip la un asemenea eveniment, organizat de Unimedia, ceea ce a reprezentat în final o experienţă nouă, plăcută şi utilă pentru mine - am spart gheaţa, cum se spune;
2) nu l-am văzut niciodată pe Vlad Filat "live", adică real, dar nu la TV - astfel, eram curios să văd ce reprezintă el în realitate;
3) majoritatea bloggerilor prezenţi la offline, şi în genere, cei din blogosfera noastră, îmi sunt total necunoscuţi, astfel că eram curios să cunosc cine sunt adevăratele persoane care se află în spatele mai multor bloguri din blogosfera noastră.

În privinţa lui Vlad Filat, pot spune că este un politician profesionist desăvîrşit. Este unul chiar foarte bun, dîndu-mi seama prin răspunsurile pe care le da. La majoritatea din ele ori nu a răspuns deloc, ori a dat răspunsuri abstracte, promovându-şi mesajul său, precum şi pe sine. Ceea ce de fapt şi trebuie să facă un politician bun.

Întîmplător sau nu, fac acum traininguri la Academia Liberală, în care trainerii ne-au învăţat cum să fugi de răspuns şi să îţi promovezi propriul tău mesaj. Aşa şi Filat, proceda destul de diplomatic şi subtil, ştiind cum să se eschiveze de la răspuns, sau, în cazul întrebărilor la care nu ştia răspunsul, să dea răspunsuri abstracte sau astfel formulate încît să pară că ştie, el de fapt vorbind complet pe altă temă.

Ca să mă înţelegeţi mai bine, vă dau un exemplu concret: la unele întrebări se eschiva prin faptul că la moment ar exista probleme mai importante ce ar necesita să fie rezolvate şi cu care Guvernul se ocupă, şi aici îşi promova mesajul său deja, menţionînd apoi că ar fi bucuros ca RM să ajungă la un asemenea nivel de rezolvare a problemelor sale, ca să se ocupe de problemele puse în discuţie de întrebările respective. Şi multe alte tehnici, prin care nu răspundea de fapt. De exemplu, chiar la I întrebare, a lui Tudor Darie, legată de comisarul Cociorvă, mi-am notat în caiet că de fapt nu a dat nici un răspuns concret. Iac-aşa.

P.S. Va mai continua. Articolul iesă prea lung, vreau să iau prînzul, aşa că îl înjumătăţesc. ;)

sursa imagine: gov.md

4 comentarii:

  1. Pe 27 martie 2010 toate drumurile duc la Chişinău!

    De eşti din Cahul, de vii din Timişoara sau de la Orhei, din Bucureşti, din Iaşi sau din Ungheni, eşti tu de la Oradea, Soroca, Bălţi, Cluj ori Constanţa. De ai originile pe malurile Dâmboviţei, ale Nistrului, ale Oltului, ale Răutului, ale Jiului sau Prutului,

    VINO

    pe 27 martie 2010 în Piaţa Marii Adunări Naţionale din or. Chişinău să încingem împreună toţi fraţii o Horă a Unirii aşa cum nu n-a mai văzut vreodată Pământul Românesc.


    Doamne ajută!

    RăspundețiȘtergere