joi, 22 aprilie 2010

Seminar Jean Monnet


Participat-am eu azi la I parte a unui seminar Jean Monnet de integrare europeană, "România şi Republica Moldova în context regional", organizat de către USM (catedra RI, FRIŞPA) împreună cu Universitatea Al. I. Cuza din România, în colaborare cu "Asociaţia Tinerii pentru Europa" (nou ONG format recent de o grupă de studenţi frişpişti - le fac puţină reclamă ;) ). M-a înscris un profesor, avînd mari aşteptări să fiu prezent şi să nu îl dezamăgesc, căci urma să se supere - aşa că nu l-am supărat :D. Plus că e o ocazie şi pentru mine să particip la evenimente de acest gen: conferinţe, seminare, că nu am fost un student deloc activ în acest sens. Mi-am promis anul acesta să "acţionez şi experimentez" mai multe, pentru a-mi extinde limitele ;).

La deschidere au fost mai multe persoane notorii: Ion Negrei, viceprim-ministru al RM, un vicerector al USM (nu i-am reţinut numele), decanul FRIŞPA Vasile Cujbă, decanul Facultăţii Istorie şi Filosofie Igor Şarov, Emil Ciobu, ex-ambasador şi actualmente profesor, precum şi alţi profesori de la FRIŞPA. Păcat că am uitat aparatul foto acasă - îmi stricasem dispoziţia dimineaţa din cauza asta, că gîndeam să le postez pe blog :(. Dar las că scris va fi mai bine ;).

Discursurile acestora au fost în mare parte plictisitoare - mi-am găsit însă repede ocupaţie prin a analiza conţinutul discursurilor, precum şi în special a reacţiilor şi limbajului non-verbal a celor ce ascultau. Majoritatea discursurilor erau croite în jurul ideii de acelaşi neam, aceeaşi cultură, aceeaşi limbă; eram curios însă să ascult mesajul domnului Ciobu, care e antiromân din fire, şi care cam se înnegrea la cele auzite, plecînd capul în jos şi sugerîndu-mi clar că nu e acord cu "poveştile date" :D; discursul său a fost clar unul neutru, centrat în jurul ideii de pragmatism (nici pro, nici contra României). Mi-a plăcut însă că domnul Vasilescu l-a lovit (inconştient, I think) zicînd în discursul său în raport de al lui Ciobu că am fi mai mult decît nişte simpli vecini, ci şi neamuri. E tare cool să-ţi analizezi (foştii) profesorii şi să observi aceste subtilităţi pe gesturile şi mimica lor :D.

Cum a decurs seminarul apoi? Boring. Very boring. Intonaţia profesorului din România, Platon, care ne-a ţinut seminarul, era una care te inducea către somn. Şi tema despre "identitate" prea teoretică şi plictisitoare era, plus cam confuză. La final am avut impresia că fiecare a înţeles ce a vrut sau i-a permis inteligenţa să înţeleagă - altfel spus, puţine şanse ca să fi plecat toţi cu idei comune. Mai ales la întrebări de la studenţi, cît de ridicole şi bazate pe falsuri erau unele, strasnic. În schimb, ele şi erau cele care mai ridicau atmosfera :). A, erau şi studenţi de la istorie pe-acolo: am rămas pe impresia că aceştia (unul în special) ne cam eclipsau pe noi, cei de la RI. Erau mai tari în materie, ce să-i faci :P.

Alte impresii? Cam sărăcuţ seminarul, dacă e să compar cu nişte seminare-traininguri la care particip în week-end în această primăvară. Începînd de la pixuri, continuînd cu caietul (în care se scrie pe ambele părţi ale foii :D), apoi cu coffee break-urile, şi finisînd cu lipsa prînzului, fiind nevoit să mânănci pe contul tău la cantină, cam asta e situaţia cînd un seminar e finanţat de români şi moldoveni, în comparaţie cu cele finanţate de germani şi americani :D. Sau poate eu sunt dat prea mult cu zăhărelul :P.

În rest, ce-am mai făcut? Cunoştinţă cu alte persoane, şi din acest punct sunt foarte mulţumit. Am flirtat mult mai adînc cu o colegă, care se mărită anul acesta :D. De asemenea am iniţiat după sfîrşitul seminarului o discuţie cu o fată, cu care mi-am intersectat de mai multe ori privirea (sugera interes pentru mine din partea ei ;) ). Păcat doar că a fost după seminar, cînd se răcise relaţia noastră "inconştientă"; la prînz am stat la o masă împreună, dar am neglijat-o fiind captat în discuţie cu colegi de-a ei - păcat, mai ales că tinzînd în a fi un lider ar trebui să am grijă să-i implic pe toţi în discuţie, pentru a nu se simţi de o parte - o lecţie practică şi pentru mine, după cum se vede.

Alte detalii mai sunt oare? A, da, mi-a fost frig, pe naiba! Eh, mâine nu-mi mai iau cămaşa şi costumul, mereu mă simt aiurea (fiziologic) îmbrăcat a la un gentleman. Iar în rest... deşi m-am plictisit de minune tot seminarul, am rămas satisfăcut de ziuă. Totuşi, ceva cunoştinţe noi am căpătat, plus şi mai multe îmi permit să fac zi cu zi: îmi lărgesc limitele psihologice din creierul meu. Iar mâine, maybe, poate intru şi eu în acţiune, să mai animez atmosfera... şi să provoc şi gîndirea critică a participanţilor, bineînţeles ;).

sursa imagine

2 comentarii:

  1. zici de vasilescu? acum sa-ti spun eu o zicala din care sper sa intelegi cine este vasilescu: "nu ucideti curvele si jurnalistii.....ei slujesc oricariu regim...."

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim:

    Ţi-am înţeles aluzia dar nu am aceeaşi opinie ca şi tine despre domnul Vasilescu.

    RăspundețiȘtergere