luni, 21 iunie 2010

Tehnica vs forţa


Hai că azi am spart gheaţa: am urmărit la TV primul meu meci de la mondial. Şi a meritat: cel puţin 7 goluri a bătut Portugalia în meciul cu Coreea de Nord, parcă special ca să nu mă plictisesc şi să nu plec de la televizor. Nu mă atrage deloc acest campionat, din păcate...

Dar să revin la meci, care a fost unul foarte frumos, după cum v-aţi dat seama. Portugalia a meritat victoria, deşi nu cred că rezultatul e unul echitabil. Prima repriză a fost şi cea mai echilibrată, finalizîndu-se cu 1:0 pentru Portugalia. O repriză care a arătat o echipă a Coreei de Nord mult mai bine pregătită fizic decît adversara sa, jucătorii portughezi, înclusiv puternicul Ronaldo, pierzînd deseori mingea în duelurile directe cu asiaticii.

Dar în fotbal nu e de-ajuns să fii doar un bun atlet, sau un puternic luptător fizic, dar mai trebuie să ai ceva, care şi aduce măiestrie jocului: tehnica - îndemînarea de a controla mingea, precum şi inteligenţa de a citi jocul şi a de a da pase geniale sau crea ocazii. Iar la acest capitol portughezii de departe le sunt superiori coreenilor, diferenţa mică de scor după prima repriză datorîndu-se în special mingii (care e aiurea, mi-a lăsat impresia) şi ploii, ce făcea ca deseori portughezii să nu poată controla balonul şi să rateze momente favorabile.

În a 2 repriză nu a mai plouat, după cum am văzut la TV, iar portughezii au reuşit repede să marcheze al 2 gol (min. 53 - gol ce nu l-am văzut, deoarece am ratat primele 10 minute din repriza a II-a), cauzînd o cădere psihică a asiaticilor, care mai departe practic nu au contat, primind încă 5 goluri. Portughezii pur şi simplu s-au dezlănţuit peste un adversar care nu mai avea puterea psihică să lupte, reuşind cea mai mare victorie de pînă acum la acest mondial.

sursa imagine

Un comentariu:

  1. ce sa zic a fost un meci frumos , l-am urmarit si eu.Da poate un 7 la o e prea categoric pentru o Coreea de Nord care a a vut un moment de slabiciune si pe urma mingea a intrat pur si simplu in poarta, parca fara portar.Cu garda jos, coreenii iau permis o bijuterie de gol , a lui C.Ronalda.Jos palaria.
    Meriau un gol asiatiii , dar uneori fotbalul tine cu cei puternici , si nu are mila de cei slabi.
    Asteptami meciuri frumoase in continuare.

    RăspundețiȘtergere