marți, 24 august 2010

Anti-Sheriff


Mai că aveam azi să uit că diseară joacă Sheriff cu Basel, pentru grupele Ligii Campionilor. Sheriff este la un pas de a realiza o performanţă excepţională pentru fotbalul "republicano-moldovenesc", astfel că destui de mulţi basarabeni îi vor ţine azi pumnii. Eu, însă, diseară voi prefera să ţin cu Basel, deşi, în principiu, voi fi mai mult indiferent, meciul ne-avînd de gînd să-l urmăresc. S-ar putea ca unii să mă acuze de "lipsă de patriotism", argumentînd prin faptul că succesul Sheriffului este şi succesul Moldovei, astfel că mai jos îmi voi explica motivele.

Nu am fost niciodată suporterul sheriffilor, şi chiar din contra, în scurtele perioade în care am fost interesat de fotbalul din statul nostru, mereu am fost contra Sheriffului. Astă vară am participat la şcoala de vară "Dialoguri transnistriene", organizată de APE, în care politologul transnistrian Andrei Safonov ne-a spus direct că Sheriff a fost creată special pentru a demonstra superioritatea celor din stînga Nistrului faţă de basarabeni (lucru pe care îl ştiam şi de mai înainte) . Şi atunci, cum aş putea eu, un român basarabean, să susţin un club care a fost creat împotriva mea, împotriva noastră, a moldovenilor basarabeni???

Orice succes al Sheriffului este o înfrîngere a noastră, a românilor basarabeni. Chiar dacă "fotbalul moldovenesc" "cîştigă", noi, moldovenii basarabeni, pierdem, pierdem din mîndria naţională, din onoarea noatră, devenind mai inferiori în faţa "fraţilor noştri" transnistrieni. Astfel că, deşi situaţia este una delicată, dacă o analizăm în contextul reintegrării statului, unirii celor 2 maluri, eu prefer să fiu contra Sheriffului, contra Tiraspolului . Iar acest articol l-am scris şi pentru ca alţii să vadă şi partea cea goală a paharului, nu doar performanţa posibilă a "Moldovei".

sursa imagine

2 comentarii:

  1. Repeti niste prostii si aberatii pe care ti le-a spus un frustrat. Sheriff este un club particular, care n-are nimic comun cu politica. Ba mai mult, este un business care aduce profit. Singurul club profesionist 100% care reprezinta Moldova. Un exemplu pentru toate echipele moldovenesti. Restul sunt povesti

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca noi trebuie sa ne bucuram enorm pentru succesele Sheriff-ului, care este unica mindrie a noastra in domeniul fotbalului.

    RăspundețiȘtergere