marți, 31 august 2010

Limba Noastră cea Română


O naţiune reprezintă o populaţie care împărtăşeşte o identitate comună (numită naţională) ce poate include mai multe elemente: limba, cultura (tradiţiile şi obiceiurile, etc), religia sau statul. Scriu asta pentru că în cazul meu anume limba (română) este cea care mă face să mă simt şi să mă identific ca fiind român, să mă simt parte a poporului românesc.

Dacă e să vorbesc de tradiţii, obiceiuri, întreaga mea viaţă de pînă acum am trăit-o la oraş, astfel că acestea, inclusiv şi hora (românească/ moldovenească), îmi sunt practic străine. Religia (ortodoxă) nu mă reprezintă mai deloc, fiindu-mi de asemenea străină. Despre stat, ce poţi spune cînd ştii că eşti un copil sovietic (născut în URSS), mai tîrziu RM.

Astfel că, în aceste condiţii, anume limba mea maternă a fost cea care mi-a croit identitatea naţională. Anume datorită limbii (române), cînd priveam posturi TV româneşti, îmi dădeam seama că cei din România vorbesc aceeaşi limbă ca şi noi. Anume datorită limbii (române), cînd am vizitat în copilărie România de 2 ori, am înţeles comunicînd cu cei de-acolo că aceştia sunt de acelaşi neam şi sânge cu mine, că suntem unul şi acelaşi popor. Anume datorită limbii mele materne, limba română, am înţeles că viitorul meu şi al Republicii Moldova trebuie să fie legat de România şi de lumea euroatlantică, dar nu de Rusia şi de lumea euroasiatică.

Trăiesc şi respir cu şi prin limba română, iar limba română există şi continuă prin mine, precum şi printre noi toţi, cei care o vorbim şi o onorăm!

Un comentariu:

  1. moldoveni, daca vreti sa vedeti TVR in format high definition, intrati aici:
    http://www.cool-webtv.net/tv-channels/ro/tvr-romania-s4.html

    RăspundețiȘtergere