sâmbătă, 25 septembrie 2010

PL, în creştere?


Cei de la Unimedia au făcut un sondaj, cu ce partid vei vota la alegerile parlamentare anticipate, care s-a încheiat recent (ieri sau azi). 8425 de vizitatori au votat la sondaj, în final rezultatele fiind următoarele:
PL - 43%
PLDM - 29%
PDM - 6%
PCRM - 6%
AMN - 3%
Rezultatele celorlalte partide sunt infime.

Nu am de gînd să fac unele concluzii generale sau să jubilez de bucurie că PCRM e pe la coadă, deoarece ştiu că rezultatele nu sunt deloc reprezentative pe ţară, ci doar pentru online-ul moldovenesc. Ceea ce observ sunt nişte diferenţe în evoluţia preferinţelor electorale ale internauţilor moldoveni, ce vizitează Unimedia.

Conform sondajului pentru cine ai fi votat la 5 aprilie 2009, pentru PL şi PLDM ar fi votat un număr egal de oameni, 33%, pentru AMN - 9%, PCRM - 4% şi PDM - tot 4%.

La sondajul pentru 29 iulie, PLDM acumulase 40%, PL - 36%, AMN - 10%, PDM - 5% şi PCRM - 3%.

Apoi, spre finalul anului 2009, PLDM ajunsese la o cotă de popularitate de peste 50% din preferinţele electorale ale vizitatorilor Unimedia, PL se coborîse la 27%, AMN la 5%, iar PDM şi PCRM crescuseră la 7%, respectiv 5%.

Ei bine, se observă clar cum din 5 aprilie 2009 PLDM a crescut constant pînă la finalul anului 2009, pentru ca la sondajul încheiat recent simpatizanţii lor, vizitatori Unimedia, să se înjumătăţească aproape. În schimb, simpatizanţii PL s-au mărit destul de mult, Partidul Liberal fiind primul în prezent în preferinţele electorale ale internauţilor moldoveni.

Reamintesc că la 5 aprilie 2009 PL şi PLDM au obţinut la alegeri rezultate apropiate, ca la 29 iulie PLDM să depăşească cu 2 puncte procentuale Partidul Liberal. Sondajele Unimedia au prezis practic această tendinţă. Acum, mă întreb, să ne aşteptăm ca la alegerile anticipate din noiembrie PL să depăşească ca scor PLDM, devenind al 2 partid după importanţă din RM, sau nu? Greu de spus, ţinînd cont că online-ul moldovenesc e departe ca preferinţe de viaţa reală din RM.

În rest, alte schimbări notabile se observă la AMN, care de la aproximativ 10% din 2009 a căzut la 3% în prezent, confirmând parcă dispariţia acestui partid, ce are puţine şanse de a trece pragul electoral la următoarele alegeri. Iar PD şi PCRM au scoruri asemănătoare, sau apropiate, din 2009 pînă în prezent.

sursa imagine

7 comentarii:

  1. Ti-am vazut CV-ul online. Iti recomand sa modifici expresia "atletica usoara" cu "atletism". In l.romana nu exista "atletica usoara" sau "atletica grea". Acestea sunt niste calchieri neinspirate din l.rusa. Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tudor C. din Straseni25 septembrie 2010, 18:22

    Să le fie creşterea într-un ceas bun, celor de la PL! Imi pun mari speranţe în acest partid. După vreo 10 ani în care-mi pierdusem orice nădejde, acum o am din nou. Nu vreau, refuz s-o pierd, fraţilor!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alt "anonim": nu-i corect "careva probleme", pentru că "problemele" este un substantiv la plural neanimat (neînsufleţit).

    Corect: Careva dintre ei, careva dintre aceştia, dintre oameni, prieteni etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. "Careva concluzii", prin urmare, tot nu-i corect.

    Corect: unele concluzii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru Anonim 1 şi 2:

    Aţi fi fost mai credibili şi mai convingători dacă v-aţi fi postat şi numele, mai ales dacă ştiaţi sigur că sunteţi corecţi în ceea ce afirmaţi.

    Mulţumesc oricum pentru recomandări. Am corectat greşelile.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim 2: eu am speranţa că sunt un om corect, iar în situaţia asta, crede-mă, am dreptate. Dacă scriam că sunt dr.în filologie, m-ai fi crezut? Nu sunt.
    Când omul postează anonim, înseamnă că nu vrea să facă efortul să inventeze un nume. M-am gândit că poţi pune mâna pe DEX sau pe un dicţionar ortografic şi să verifici dacă am dreptate. Nu ţi-am cerut să execuţi orbeşte. :D
    "Sunteţi corecţi" este folosit cu sens greşit în expresia ta. Aveai în vedere "aveţi dreptate", probabil. Un om este "corect" atunci când manifestă corectitudine. Ia DEX-ul şi vezi sensul cuvântului. Dacă o persoană, fie şi necunoscută, te ajută să-ţi înlături carenţele de limbaj, ar trebui să apreciezi faptul. Cineva căruia nu-i pasă ar fi trecut pe alături fără să piardă vremea cu tine. Un masterand trebuie să-şi cunoască limba maternă, ca program minim.

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim 2:

    Dacă îţi scriai numele, mesajul tău mi-ar fi inspirat mai multă încredere, şi aş fi corectat probabil fără a căuta prin DEX dacă aveai dreptate. Din experienţa mea de blogger, majoritatea anonimilor care îmi lăsau comentarii nu prea aveau intenţii pozitive.

    Mă bucură că mă ajuţi să-mi înlătur carenţele de limbaj, şi sper să mă citeşti în continuare fără a fi indiferent :).

    O zi bună.

    RăspundețiȘtergere