vineri, 10 septembrie 2010

Republica Voronin?!


Citisem ieri seara pe Unimedia că fiul lui Vladimir VORonin ar putea candida la postul de preşedinte al Republicii Moldova, înainte de aceasta Oleg VORonin urmînd să fie inclus pe listele comuniştilor la alegerile anticipate. Iniţial am luat ştirea ca o glumă, dar pe urmă a început să mă chinuie un gînd, oare ce l-ar putea impiedica pe pramatia de VORonin, dacă ar cîştiga alegerile cu 61 de mandate, sau cît e nevoie, să-şi facă fiul "prezident"?

Am pus această întrebare de curiozitate în cadrul familiei, iar părinţii mi-au răspuns că ei cred că totul e posibil (nu degeaba Moldova e numită, într-un sens negativ, ţara tuturor posibilităţilor). Apoi mama a continuat: "Doamne fereşte... Snegur a fost 4 ani preşedinte şi s-a lăsat, Lucinschi a fost (un mandat) şi s-a lăsat, da zaraza asta (V. VORonin), 2 mandate şi nu se lasă (de putere)."

De ce scriu toate acestea? Pentru că am citit pe facebook îndemnurile unor useri moldoveni, dezamăgiţi de AIE, ce propuneau să boicotăm AIE la alegerile anticipate şi să nu mergem să votăm. Eu îi înţeleg şi sunt de-acord că AIE, sau unele partide din Alianţă, ne-au cam dezamăgit pe noi toţi într-un an de cînd sunt la guvernare (în 2009 aveam încredere enormă în 2 partide din AIE; unul din ele însă m-a dezamăgit şi pe mine).

Dar eu nu îmi pot permite să accept, şi cred că nici voi, ca după următoarele alegeri anticipate comuniştii să revină la putere şi să reinstaureze Republica Voronin. Eu nu vreau ca să existe nici în cele mai negre coşmaruri şansa ca Voronin să-şi instaleze fiul prezident, creînd o "casă regală" VORonin în Europa. Aşa că, ne place sau nu ne place, hai să ne mobilizăm încă odată şi să susţinem partidele din AIE (cel/cele care ne plac cel mai mult) şi să facem ca regimul comunist să devină istorie pentru Republica Moldova.

sursa imagine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu