sâmbătă, 4 septembrie 2010

Superba Moldova şi penibila Românie


Zicea cineva aseară pe facebook că Albania nu ar fi deloc mai puternică decît Finlanda, şi concluziona că Moldova ar fi la moment mai puternică decît naţionala României la fotbal. Nu cred că e adevărată ideea dată, plus nu e corect să judeci şi compari după doar un singur meci de calificare, dar cert este că, dacă se vor păstra tendinţele actuale legate de cele 2 echipe, nu m-aş mira să fie adevărată afirmaţia asta odată...

Aseară Moldova a reuşit o victorie istorică contra Finlandei, părerile fiind însă împărţite legat de modul cum am obţinut victoria. 2 jurnalişti consacraţi, Sandu Grecu şi Ivan Goncearuc, consideră că am făcut cel mai bun meci din istorie al naţionalei noastre. Victor Moşneag, mai moderat, observă doar o schimbare pozitivă importantă la echipă, faptul că naţionala joacă şi cu mintea acum. Alte persoane, ca Sergiu Cărăuş de exemplu, observă golurile cu noroc precum şi faptul că am jucat cu un om în plus, criticînd criza de idei de la naţională şi criza din atac.

În privinţa mea, trebuie să recunosc că am privit doar ultimile 20 minute de joc, dar acestea mi-au fost de-ajuns ca să observ că moldovenii jucau într-adevăr fotbal, unul organizat şi bine gîndit, cu pase consecutive încă din propriul careu. Totuşi, îmi rămân o serie de întrebări legate de felul cum oare avea să arate rezultatul meciului dacă nu era eliminat Hyypia, sau dacă Suvorov nu reuşea acel gol fabulos din lovitură liberă. De fapt, ambele goluri ale naţionalei noastre au fost reuşite cu noroc, mai mult sau mai puţin, fiind deosebit de frumoase (da şi norocul ţine cu cei puternici, ar zice cineva).

Personal rămân încă la părerea că, la moment, Moldova este o echipă de locul 5. Varianta cea mai realistă, cred, este una cu 10-12 puncte din grupă (2 victorii cu San Marino şi un egal sau victorie cu Ungaria acasă). Dar există şi apar mai multe voci care afirmă că am putea să ne batem cu Finlanda şi Ungaria de la egal la egal, pentru locul 3. Nu ştiu dacă putem face asta, dar ar trebui cel puţin să tindem. Cel puţin acum, varianta idealistă (măcar egaluri, dacă nu victorii cu Ungaria şi Finlanda în deplasare) nu pare atît de ireală după meciul de ieri. Să sperăm, cel puţin, la măcar un egal pe 7 septembrie cu Ungaria.
În privinţa Olandei, aceasta ne va spulbera (2-3 la 0), judecînd după meciul de ieri. Olanda nu va avea probleme să cîştige grupa. Suedia, însă, varianta optimistă, pare o pâine bună de mîncat la Chişinău: putem tinde să scoatem un egal şi cu ei.

România, după cum se observă, este într-o decădere înceată dar sigură. Dacă Lucescu va fi păstrat antrenor pînă la sfîrşitul preliminariilor, avem toate şansele să ne întărim locul 5 ocupat ca în preliminariile pentru Cupa Mondială. Pe zi ce trece mi se întăreşte convingerea că în contextul unei decăderi a naţionalei, România avea nevoie de un antrenor experimentat şi deja consacrat, dar nu de unul tînăr caruia să i se dea şansa să se afirme pe contul naţionalei. România are singură nevoie de afirmare, dar nu careva oameni să se afirme pe spatele ei!

Ţinînd cont de jocul de aseară, sunt sigur că România nu va putea bate Albania la Tirana. Belarusul, ce a învins ieri Franţa, mă tem că ne va spulbera şi pe noi la ei la Minsk (va pleca Lucescu-junior după doar 2 etape?). Bosnia este clar peste România la moment, iar Franţa, intuiesc să cred că îşi va reveni în joc, ţinînd cont că a scăpat în vară de fostul lor antrenor mediocru (nu ştiu însă ce reprezintă Blanc). Aşa că locul 5 pare că ne este asigurat, iar România Mică (RM) are destul de bune şanse să o depăşească pe cea mare la locul ocupat pe final...

2 comentarii:

  1. te grabesti si cred ca este un pic fortata si chiar rautacioasa comparatia ta, mai ales ca e vorba doar de o singura partida. puteai sa faci o comparatie de genul asta la finalul campaniei de calificare, acolo unde probabil vom constata ca niciuna dintre echipe nu se va califica.
    ps. probabil vei spune altceva despre moldova lui balint dupa meciul de marti cu ungaria... ca asa suntem noi, romanii, ne schimbam dupa cum bate vantul...

    RăspundețiȘtergere
  2. Marius:

    Probabil că nu voi spune altceva despre Moldova lui Balint după meciul cu Ungaria, căci, cum am scris şi în acest articol, sunt realist şi înţeleg că avem puţine şanse la un egal, darmite victorie în Ungaria.

    Şi nu cred că mă grăbesc, ţinînd cont că i-am intuit şi ştiu valoarea lui Lucescu încă de un an în urmă.
    vezi aici: http://vciobanu.blogspot.com/2009/10/lucescule-poate-pleci_11.html

    Legat de dacă am fost răutăcios, da, e posibil, datorită faptului că sunt frustrat că România, echipa mea de suflet, nu joacă mai nimica, la cîrma ei aflîndu-se un antrenor de la care nu văd nici o perspectivă spre bine a naţionalei...

    RăspundețiȘtergere