vineri, 1 octombrie 2010

Preţuri europene, deservire ca la "moldoveni"

Am criticat în precedentul articol preţurile exagerate de la cafenelele de la noi. Acum am să vorbesc despre calitatea serviciilor de la localurile noastre "ce vor să ne hrănească".

A doua zi după ce am fost la cafeneaua de la Malldova Shopping, am ieşit, iarăşi cu colegii şi cu studentul italian, la cafeneaua "La plăcinte". Am comandat o plăcintă cu brânză de vacă şi verdeaţă (25 lei) şi o băutură Prigat (16 lei), de 500 ml, adică dublu în volum faţă de Sprite-ul care îl băusem ieri, şi care mă costase şi mai scump (20 lei).

S-a dovedit că am făcut o proastă alegere cînd am comandat o plăcintă cu brânză şi verdeaţă, căci brînza avea clar gust de învechită, plus plăcinta era aşa de aiurea că nici cu mâna nu o puteai mânca, dar nici cu cuţitul nu se tăia în bucăţi mai mici, brânza împrăştiindu-se prin părţi. A gustat-o şi băiatul italian şi mi-a spus că din toate care erau comandate de noi la masă asta i se părea şi cea mai rea (worse).

El însă a comandat o plăcintă cu brînză de oaie: după ce am gustat-o, neplăcîndu-mi gustul de brânză de oaie, i-am replicat glumind că a lui e cea mai rea. Am gustat şi plăcinta cu caşcaval de la fete - era de departe cea mai bună, doar că fetele erau nemulţumite că plăcinta conţinea mai multă brânză decît caşcaval. La final, comparînd cu ziua precedentă, pot spune că am rămas mai mult mulţumit; totuşi mi-am promis ca data viitoare să nu-mi mai iau plăcintă cu brînză şi verdeaţă.

Ieri deja, m-am dus la Pizza Pat (Patria), unde aveam o invitaţie în valoare de 200 lei. I-am rugat, destul de clar, să-mi împacheteze 4 pizze de 4 tipuri diferite, pe care urma să le iau acasă. Aceştia însă, profitînd de faptul că le-au împachetat, mi-au pus 2 pizze de un fel şi 2 de alt fel. Oare cum credeţi că m-am simţit acasă, cînd am observat şmecheria? Şi cum credeţi, o să mai am eu dorinţa de a mă reîntoarce la asemenea local care îşi ia peste picior clienţii săi? Nu!

Păcat că preţurile la noi sunt ca la europeni, însă la calitatea serviciilor am rămas "moldoveni".

5 comentarii:

  1. și?
    ai oferit vre-un feedback
    ai scris vreo plângere?
    le-ai dat șansa să afle că ești un client nemulțumit sau ai lăsat așa...în speranța că ei îți vor citi blogul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Crezi ca daca scriem vreo plingere sau fedback o sa ajute? :) Traim in Moldova, my friend! Chelnerii cu fete inacrite, manageri necompetenti, administratori doar pe hirtie, astia de la BUG MAfia au intr-o piesa cuvinte care reflecta bine situatia de la noi, nu vreau sa scriu cuvintele...

    RăspundețiȘtergere
  3. Pseudomus:

    Mulţumesc frumos, dar nu era nevoie să-mi iai apărarea :).

    Nicu:

    Well, doar cînd am ajuns acasă am descoperit şmecheria, astfel că nu avea sensul să mă întorc acolo pentru a le face o observaţie.
    Plus, prefer să intru într-un conflict doar cînd îmi sunt grav prejudiciate interesele sau valorile, dar nu la orice cazuri minore, care se întîmplă cu sutele de acest fel, cam în orice domeniu, la noi în Moldova.
    Însă am hotărît să scriu acest articol pentru a critica la general starea de lucru de la noi din Moldova, precum şi a "păta niţel" numele acestor cafenele :).
    Mulţumesc pentru comentariu.

    RăspundețiȘtergere
  4. First of all I have to say that your written Romanian is more difficult to understand than the reviews and books in the libray of the University.
    I agree with you when I speak about "European prices". I study and live in Bologna, which is one of the most expensive cities in Italy, and prices in Chişinău are about 70% of the level of my city, but, if I am not wrong, the GDP per capita in Bologna province is above 40,000 euros. Students can live in Bologna with 350 euros a month (I mean a student who lives alone, excluding the cost of renting a flat/room); to achieve the same well-being here, you need aboout 250 euros a month: the difference is not so large.
    My question is: what kind of people are going to places like the pub in MallDova? About you, which percentage of the population of Chişinău can afford those prices and are there any alternative places with "normal" prices?
    Secondly, you spoke about "Moldovan style": I don't think that the service was so bad in La Placinta (I can assure that in Italy it is the same), but of course if you don't complain, the service will be always like that. Once people of Moldova would start complaining and think that things can be changed, instead of being fatalists, things will change for sure, but there shouldn't be any free riders.
    As regards pizzas, you definitely had to come back and demand to change them without any extra price!

    Simone

    RăspundețiȘtergere
  5. Cel mai enervant este atunci cind tu te duci te jelui ,strigi in gura mare , si nu se intervine cu nicio solutie -schimbare.La toti le e absolut pina in cot de toate.Si asta este sigur la nivel national ...
    Am citit si parerea observatorului italian ,bine dar ,Italia e aproape la aceeasi latitudine si acolo tot sunt o multime de moldoveni...
    As vrea doar sa ma impart cu experienta mea din Olanda ...
    In primul rind aici e foarte greu sa gasesti lucru la care sa face cuiva observatie ,dar daca gasesti totusi ... Daca nu iti place produsul ,ai dreptul sa il intorci prezentint tichetul , daca il loc public nu este curat , poti pretinde la curatenie si imediat se vor lua masuri ... in prima saptamina a aflarii mele aici ,familia in care stau a cumparat niste produse din carne ...dupa pregatire ,s-a depistat ca carnea avea un gust oribil ... atunci am pus totul in cutie si a doua zi am mers la butcher si am spus "Omule ,ce-i cu carnea astaa , eu tie iti platesc bani ... " si reactia a fost imediata : Scuze ,alt pachet de carne si ceva produse suplimentare pentru cina stricata ...

    Ma inchipui aceasi situatie in MOldova , te duci la vinzator si ii spui ,ca marfa lui este rea , da el iti reproseaza fara absolut nici o rusine , "nu-ti place , nu cumpara .. " ,si mai departe cui sa te mai jelui , daca chiar proprietarul afacerii are asemenea atitudine ...

    Avansam rapid in TI , toata lumea fuge dupa tehnica si electrocasnice ,dar ne scapa totusi elemente de politete ,calitate in deservire,care probabil se invata mai greu , sau pe care le neglijam noi ??? ...

    RăspundețiȘtergere