marți, 19 octombrie 2010

România, bye bye

"Stimate domn,
așa cum ați bănuit și dvs., persoanele care au absolvit o universitate (ciclul de licență) în R. Moldova vor putea continua studiile în România doar cu taxă în lei, în același cuantum ca și cetățenii români.
Într-adevăr, pentru a putea beneficia de o bursă a statului român pe ciclul de masterat, ar fi trebuit să terminați facultatea în România sau într-un stat UE.
Diploma de studii se va recunoaște odată cu avizul de înmatriculare pe care îl vom înainta universitatii la care veti fi student.
S. Craciun
consilier relatii internationale"

Cum era de aşteptat, am primit acelaşi răspuns: persoanele care au absolvit o universitate în RM nu pot beneficia de o bursă a statului român pe ciclul de masterat. Pot face masterul în România doar cu taxă în lei. Dar de unde un student sărac ca mine să achite taxe de peste 2 mii de lei româneşti, plus alte cheltuieli, gen cazare, mîncare, etc? Mi-e imposibil, aşa că România, bye bye.

Lucru pozitiv, trebuie să spun plăcut surprins, este că am primit răspuns foarte rapid. Astăzi, la ora 11.02 primisem acest mesaj, iar eu scrisesem Ministerul Educaţiei din România ieri seara. Spre comparaţie, răspuns de la acel Daniel Tomoni, căruia îi scrisesem anul trecut, primisem tocmai după vreo 10 zile. Se pare că de data asta am nimerit persoana potrivită pentru acest gen de întrebări. Totuşi, aceasta nu schimbă răspunsul negativ din mesaj.

Apropo, Starnet nici pînă acum nu mi-a răspuns...

4 comentarii:

  1. uitete la erasmus Victor. Europenii ofera burse pt moldoveni la master.
    :)
    asa ca, Romania bye bye. eu ma duc in EU :)
    erasmus mundus external cooperation window, Moldova, Ukraine, Belarusi. cauta aceste cuvinte si te duce la link.

    angela spinei

    RăspundețiȘtergere
  2. Angela, mersi.
    Apropo, chiar astăzi am fost la un tîrg de burse peste hotare. Aşa că am de unde alege :)

    RăspundețiȘtergere
  3. stupida regula, oare ei isi dau seama de cat de stupida este?
    poate te intereseaza asta http://www.unil.ch/ri/page72609.html daca stii franceza, universitatea din lausanne e foarte buna, posibilitati de a avea un mic job destule, bursa e buna (bugetul pe care-l propun ei e destul de umflat, desi viata e chiar scumpa)
    mai este auf-ul la care e usor de luat.
    oricum taxele la universitatile din franta, germania sunt mai mici decat in romania. in franta mai primesti si un ajutor pt cazare (caf). in germania viata e ieftina si poti calatori extrem de ieftin ca student. iar calitatea studiilor nu se compara.
    mai este la geneva si ieug - institutul de studii europene- care da burse

    RăspundețiȘtergere