marți, 19 octombrie 2010

România, ţara-mumă sau ciumă?

Buna ziua,

Potrivit Metodologiei de şcolarizare a cetăţenilor de origine etnică română din Republica Moldova, Albania, Bulgaria, Macedonia, Serbia, Ucraina şi Ungaria şi a etnicilor români cu domiciliul stabil în străinătate în învăţământul de stat din România, în anul şcolar/universitar 2009-2010, nu puteţi beneficia de bursă din partea statului român pentru ciclul de master. În schimb, conform aceluiaşi document, puteţi aplica pentru o bursă de studii de licenţă (a doua facultate).

Daniel TOMONI
Consilier / Serviciul Relatii Publice
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
ROMANIA, BUCURESTI
Str. Spiru Haret 10, sector 1, 010176

Acesta e mesajul răspuns pe care l-am primit pe 29 iunie 2009, cînd căutam să aflu dacă pot face un master în România. Îmi doream extrem de mult să plec la studii în ţara-mumă, astfel că răspunsul negativ m-a decepţionat enorm, lovind puternic în naţionalismul meu românesc. Am trimis direct în p... România atunci, vă spun cinstit. Dar mi-a trecut, deşi nu am uitat.

Acum, după ce m-am dezamăgit foarte enorm (ştiu că e greşit, dar altfel nu-mi pot exprima dezamăgirea) în masteratul pe care îl fac în Republica Moldova, îmi doresc tot mai mult să fac un master peste hotare. Aşa că am trimis din nou un e-mail la Ministerul Educaţiei din România, în care i-am întrebat dacă există posibilităţi sau modalităţi prin care aş putea aplica la o bursă de master. Mi-a spus recent un băiat, basarabean ce învaţă în România, că există posibilitatea să dai nush ce examene ca să-ţi recunoască diploma (de licenţă din Moldova), pentru ca apoi să aplici la o bursă de master.

Nu ştiu dacă e adevărat, dar vreau să concretizez odată. Pentru că dacă e imposibil, să mă las de România şi să caut, deja, unele posibilităţi de mastere în alte state europene, din UE, sau Statele Unite. Dar şi dragostea mea faţă de ţara-mumă va scădea, egoismul şi individualismul meu urmînd să crească în continuare.

sursa imagine

14 comentarii:

  1. păi tu ești patriot a unei Românii străine...
    caută adevărata Românie!
    http://toravic.wordpress.com/2010/09/03/despre-adevarata-romanie-mare/

    RăspundețiȘtergere
  2. încearcă Erasmus, au acum deschidere la burse

    RăspundețiȘtergere
  3. Oleg:

    mulţumesc pentru link. E interesant articolul.

    RăspundețiȘtergere
  4. ciudata mai e treaba cu identitatea asta in rm ..

    ar fi bine sa te obisnuiesti cu dezamagrile de tot felu : birocratice , economice ...intreaba-i pe romanii ce locuiesc ( inca ) in romania .

    ps: o intrebare . te consideri etnic roman ?!!! sau ..t emai consideri etnic roman ?!!!!

    pps: daca esti asa dornic de master si dezamagit de rm ..lumea e mareeeeee .

    RăspundețiȘtergere
  5. Ştefan:

    Nu e nimic ciudat, dacă cunoşti situaţia :)

    Da, mă consider etnic român, şi voi fi pînă la moarte.

    Articolul nu este despre faptul că dacă m-a dezamăgit România, nu mă mai consider român, ci pur şi simplu că mă va lăsa rece românismul, pentru că am propriile mele probleme şi interese...

    RăspundețiȘtergere
  6. din titlu gen romania - ciuma-muma , citind ceea ce ai postat , mi s-a parut un fel de atitudine pe care o intalnesti destul de des . parca romania e o vaca de muls .nu mi-a dat e de rahat si nu mai suntem romani.
    multi confunda identitatea etnica cu aparteneta la vre-un trib select ( numai destepti , corecti , frumosi ) care iti va da ce vrei tu ..

    poate am inteles io gresit . bine ia venit printre noi cei frustrati de romania :)..,,pentru că am propriile mele probleme şi interese" si noi gandim la fel ..

    RăspundețiȘtergere
  7. @..ai ...NOI ( romanii din romania :) ) ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Ştefan:

    well, mă aşteptam ca lumea să nu înţeleagă ce am avut în vedere prin ciumă :)

    Prin ciumă m-am referit în special la ideea de românism, care dacă te molipseşti nu îţi dă drumul, fără însă a-ţi aduce ceva folos la noi în ţară, ba chiar din contra. Părinţii de mult mă tot bat la cap să mă las de ideile astea de român şi românism, şi să fiu pragmatic şi realist, că România nu ne va ajuta deloc, iar eu ar trebui să-mi caut de viaţa mea şi interesele mele. Se pare că au cam dreptate...

    RăspundețiȘtergere
  9. iti spun ca exista romanism in fiecare etnic roman din romania . el rabufneste numai in anumite situatii...in rest its businees as usual ( cum zice parazitii ..oamenii prosti mor pentru ideiile oamenilor ,,destepti " , e bine sa gasesti ceva pentru care merita sa traiesti )...fiecare isi vede de interesul sau .

    problema in rm e una identitar-politica . se pare ca multi se vor si cu curu in pula si sufletu in rai . vor hartii de roman dar NU se considera romani ( ba e dreptul de la buneii nostrii ...lol sa le spuna asta lu mutu ) . vor in m.ue dar si in csi . vor nivel de trai ca in ,,occident " dar sa fim protejati ,,social " ..si etc.

    ps: daca ai ramas etnic roman pentru mine e suficient frate . NU cred in astia ce zbiara si se cred ,,salvarea neamului romanesc " .

    RăspundețiȘtergere
  10. Ştefan:

    Nu am rămas, ci am fost şi voi fi mereu. :)
    Naţionalitatea (etnia) nu ţi-o alegi singur, ci o capeţi automat la naştere. M-am născut român, şi voi muri român.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu vreau sa te jignesc nicicum,insa ar trebui sa tii cont de mai multe aspecte cand iti expui nemultumirea.De ex,voi cei din republica moldova aveti locuri asigurate in camine,burse si sunteti f bine primiti in tara noastra.In schimb noi romanii nu avem niciun privilegiu din partea Republicii Moldova.Ti se pare drept?Adica dupa ce un tanar basarabean a beneficiat de loc la camin,si bursa,loc la buget (nu fac referire la tine nu stiu unde ai studiat) mai ai pretentia si la master moca in Romania?Nu o lua personal,repet,va respect neamul ca sunteti fratii nostri dar nu e corect ca voi sa fiti favorizati in facultati si sa vi se ofere locuri in camin moca iar noi prostii romani sa ramanem pe dinafara.Ia in calcul parerea mea fara sa te superi.

    RăspundețiȘtergere
  12. Si tind sa cred ca majoritatea celor care comenteaza pe blog sunt co-nationali de ai tai.Toti sunteti de aceeasi parere.

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim:

    ai dreptate. Nu m-ai jignit deloc prin faptul că ţi-ai expus opinia.

    Eu nu am învăţat nici un an în România. mi-am făcut studiile aici, în RM.

    Pe mine altă chestie mă nemulţumea, în esenţă: faptul că basarabenii care terminau licenţa în România aveau dreptul la a aplica la un loc la buget la masterat în România, dar cei care terminau licenţa în RM nu.

    RăspundețiȘtergere