miercuri, 20 octombrie 2010

Târg de burse

Am fost ieri la un târg de burse, organizat de Centrul de Informaţii Universitare (CIU). Evenimentul a durat doar 6 ore, între orele 11.00 şi 17.00. La eveniment au participat Serviciul German de Schimb Academic DAAD, Ambasada SUA din Moldova, Agenţia Universitară a Francofoniei (AUF), şi, evident, CIU. Astfel, doar 4 standuri au existat la eveniment, ceea ce mi-a părut puţin. Dar fie. Acum urmează să descriu cam ce oferte de burse aveau ei acolo, care m-au interesat şi mi-au atras atenţia.

CIU - la studii universitare (licenţă) era doar o universitate: Universitatea Americană din Bulgaria. Apoi nush ce program de schimb universitar pentru un singur an pentru studenţi de anul II, şi un Fond pentru Educaţia Romilor - nică bun, "coroci".
La studii postuniversitare erau ceva mai multe oferte de burse de masterat, şi doctorat, ca de la Universitatea Central Europeană, Oxford, Warwick (Marea Britanie), Universitatea din Maastricht sau burse pentru studii de doctorat în SUA şi Canada - aveai de unde alege şi te uita, deci. Pentru cei interesaţi mai mult, accesaţi eac.md.

DAAD - aceştia oferă 3 tipuri de burse: de masterat, doctorale şi stagii de cercetare. Lucru interesant este că pentru a aplica la o bursă de masterat este nevoie să fi terminat o universitate cu o durată a studiilor de cel puţin 4 ani, sau să fii deja absolvent de masterat - chestia asta m-a consolat că nu pe degeaba fac masterul în RM, că doar cu licenţa (de 3 ani) nu aş fi putut să aplic la o bursă DAAD, dacă aş dori. Alt lucru pozitiv e că nu e obligatoriu să cunoşti limba germană - poţi alege un program de studii şi în limba engleză, dacă doreşti.
Partea negativă stă în documentele cerute - un dosar cu tocmai 13 tipuri de documente cerute, unele mai stupide decît altele, încît îţi taie toată dragostea de a te mai gîndi să aplici la ei. Te descurajează deodată, şi e păcat... Mai detaliat caută DAAD pe google :D.

La standul Ambasadei SUA era chestia aia cu FLEX-ul, pentru copii, şi deja mastere pentru cei mari :D. O fată de-acolo mi-a băgat pe gît, pardon, mi-a împins să iau o foaie cu programe Fulbright şi Humphrey, asta deşi i-am spus că nu mă interesează, pentru că nu mă viza deloc (ştiam de înainte ce reprezintă chestiile astea). În privinţa la mastere, este vorba de programul de studii postuniversitare Edmund S. Muskie.
Lucru bun este că mi s-a răspuns că nu eşti obligat să aplici la un masterat legat de diploma ta de licenţă, eu cu RI ale mele putînd aplica şi pentru Bussiness Administration. Lucru rău, care mi-a spus azi un fost coleg, e că concurenţa e mare: vreo 100 de dosare la vreo 6 locuri, astfel că nici cu 10 curat nu intri :D. Mai detaliat vezi irex.md.

Şi la urmă, AUF. Credeam că AUF nimic bun nu îmi putea propune: nu cunosc franceza, decît la nivel începător. Totuşi, am deschis şi eu gura cu o întrebare la ei, pentru a nu considera că chiar pe degeaba am fost la târg. Şi cînd colo, surpriză: numai dosarul cu care aplici necesită a fi în limba franceză, tu putînd să aplici la studii în orice limbă care găseşti la universităţile propuse şi îţi convine, ca de ex. limba engleză, română (dacă există), etc. Domnişoara mi-a răspuns şi explicat amabil tot ce m-a interesat, dîndu-mi şi nr. de telefon (nu al ei, ci al AUF din Chişinău :D). Pentru mai multe informaţii, accesaţi auf.org.

Şi la sfîrşit, asta de la mine, nu uitaţi de Erasmus Mundus. :)

sursa imagine

2 comentarii:

  1. Gresesti... la Muskie nu se iau notele in prim plan, la fel.. daca nu aplici, atunci chiar nu treci

    RăspundețiȘtergere
  2. Alex,

    faza cu notele de 10 a fost o glumă, pentru a sugera cît de competitiv este acest master :)... este de la sine înţeles că dacă nu aplici, nu treci ;)

    RăspundețiȘtergere