sâmbătă, 2 octombrie 2010

Ving Tsun Kung Fu Moldova


Ving Tsun (Wing Chun) este unul dintre cele mai logice şi eficiente stiluri de autoapărare de stradă cu provenienţa din templul Shaolin. Acest stil de artă marţială permite o dezvoltare armonioasă atît fizică cît şi spirituală. Cu acest stil de luptă s-au antrenat asemenea persoane, ajunse ulterior vedete, ca Bruce Lee, Sammo Hung, Yuen Biao, Jackie Chan şi Donnie Yen.

Ving Tsun a fost inventat de o călugăriţă din templul Shaolin, Ng Mui, şi apoi perfecţionat de diferiţi maieştri prin generaţii, aşa ca Yim Wing Chun, cea care şi şi-a lăsat numele asupra stilului, precum şi de Yip Man, Wong Shun Leung - învăţătorii lui Bruce Lee. Şcoala Ving Tsun Kung Fu din Moldova prezintă linie directă de la Yip Man (Wong Shun Leung, Philipp Bayer), antrenorul fiind membru de onoare a Asociaţiei Europene de Ving Tsun Kung Fu, centura neagră 5 dan.

Antrenamente profesioniste în grupuri mici şi mijlocii la Rîşcani - liceul Lucian Blaga (str. A Russo 10):
Adolescenţi şi maturi: Lu, Mi, Vi - 18.00; Ma, Jo, Sm - 19.00 (abonament 200 lei/lună)
Copii (5-11 ani) Kung Fu Sanda: Lu, Mi, Vi - 16.30 (abonament 150 lei/lună)

Botanica - liceul Bogdan Petriceicu Haşdeu (str. Zelinskii 36/4):
Adolescenţi şi maturi: Ma, Jo, Sm - 19.00 (abonament 150 lei/lună)
Copii (5-11 ani) Kung Fu Sanda: Ma, Jo, Sm - 18.00 (abonament 150 lei/lună)

Tel. de contact: 777-667.
Mobil: 068151177; 069301937; 078033371.
E-mail: vtmoldova@yahoo.com
Site Asociaţia Europeană de Ving Tsun Kung Fu: vingtsun.info

sursa imagine

29 de comentarii:

  1. eu sunt sceptică la Tsung fuu ista :)

    prefer Karate-do Traditional

    RăspundețiȘtergere
  2. Permite-mi să te întreb de ce eşti sceptică faţă de acest stil de kung fu, al cărui nume corect este Wing Chun (ving tsun în latină). Cunoşti stilul?

    Legat de karate-do, curiozitate personală, de ce preferi acest stil? Experienţă proprie (l-ai practicat cumva), sau pur şi simplu aşa, că e mai vestit?

    P.S. Eu mereu am simpatizat mai mult stilurile chinezeşti de luptă decît cele japoneze sau coreene, şi apreciat mai mult tehnica decît forţa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara,
    de curiozitate va intreb, de cat timp practicati acest stil Wing Chun?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna.... Victor haide să recunoştem că această artă marţială Wing Chun nu este atât de cunoscută. Personal ..... eu pentru prima data am auzit de această artă numai când am vizionat filmul IP MAN. Totuşi, eu sunt pentru toate artele marţiale de a fi practicate.... din toate ai ce învăţa. Este bun şi karate şi judo şi taekwon-do şi kung fu şi wing chun etc. E important să practicăm un anumit tip de sport şi să ne placă nouă. ;) ;) ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Vasile:

    4 ani, perioada 2002-2006 (atunci era pe linia lui Derek Vernon), şi o lună jumate, din septembrie 2010.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună Olesea,

    well, am 2 răspunsuri pentru tine.
    Primul este că, analizînd pe plan internaţional, te greşeşti. Wing Chun este unul dintre cele mai cunoscute stiluri de kung fu (chineze) din lume, fiind foarte apreciat pentru eficienţa sa.

    A doilea, dacă e să vb de RM, adevăr ai spus. Wing Chun este de departe mult mai puţin cunoscut şi popular decît aşa stiluri ca karate sau taekwond-do.

    Într-adevăr, toate artele marţiale sunt bune şi merită a fi practicate... însă eficienţa acestora într-o luptă diferă.

    A, şi să nu uit: Wing Chun nu este un sport :).

    RăspundețiȘtergere
  7. au citi ani sa ocupat antrenorul???

    RăspundețiȘtergere
  8. Din 1999 antrenează pe alţii wing chun, astfel că are vreo 15 ani de cînd se ocupă wing chun personal.

    RăspundețiȘtergere
  9. Your blog is great你的部落格真好!!
    If you like, come back and visit mine: http://b2322858.blogspot.com/

    Thank you!!Wang Han Pin(王翰彬)
    From Taichung,Taiwan(台灣)

    RăspundețiȘtergere
  10. buna Victor.Ma numesc Alexandru si am 25 de ani.Eu nu am practicat nici un fel de arta martiala dar cind am vizionat filmul Ip Man mi-a placut foarte mult. Spune-mi te rog, este prea tirziu ca sa incep sa practic Wing Chun?

    RăspundețiȘtergere
  11. Salut Alexandru.

    Nu este deloc tîrziu să începi să practici Wing Chun. Wing Chun nu este un sport care să se adreseze doar copiilor, ci un stil de autoapărare pe care, la general spus, îl poate practica şi învăţa orişicine, de la orice vîrstă. Iar tu, la vîrsta ta, chiar nu eşti deloc bătrîn pentru wing chun, aşa că nu vei avea mari inconvenienţe să practici stilul.

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna,
    Am 17 ani, mai sunt cineva cu asa virsta? doresc sa incerc.

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim:

    Salut. Da, mai sunt de vîrsta ta, majoritatea practicanţilor fiind tineri cu vîrsta cuprinsă între 15 şi 25 ani.

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut Victor .. Ma numesc Artur si as putea sa te intreb daca il Cunosti pe Ghenadie Ceban daca nu ma gresesc asa il cheama. este si el Si Fu in Wing Tsun dar a si mai practicat ceva arte martiale.. El mi-a fost antrenorul meu vre un an si jumatate mia placut mult uite acum sunt in STATE si caut aici Wing Tsun ca sa reiau antrenamentele dupa o pauza de 2 ani Sunt in New York si uite ca in capitala lumii nu pot da de acest stil poti sa ma ajuti cumva?

    RăspundețiȘtergere
  15. SI nici de Ghenadie nu pot da caut si eu pe internet dar nimic din pacate....

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut Artur,

    îl cunosc pe Ghenadie Ceban, pentru că a fost şi antrenorul meu. Special pentru dînsul am şi creat blogul http://vingtsunmoldova.blogspot.com/, în care poţi afla mai multe despre Ving Tsun.

    Dacă doreşti să-l contactezi, scriei pe adresa de e-mail din articol: vtmoldova@yahoo.com. Totodată, el ar putea să-ţi spună şi să te ajute mai mult la întrebarea ta, să găseşti poate vreun club de Ving Tsun în New York.

    RăspundețiȘtergere
  17. ving-chun este un stil minunat cu foarte multe prioritati. Stiu pentruka lam practikat ceva timp
    shi tot la antrenorul Ghenadie Сeban,intradevar e un antrenor super)))

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut,vreau sa practic si eu Wing Chun ,in lunile de vara sunt antrenamente ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Cel mai bine ar fi să suni la nr telefoanelor de contact şi să concretizezi.

      Ștergere
  19. Prieteni cum a spus Bruce Lee nu exista arte martiale mai bune sau mai rele...toate sunt bune pentru unele situatii ,iar pentru altele nu,nui sens sa vedem care=i mai buna sau mai rea!E bine sa stim din toate si sa ne aflam stilul nostru propriu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ştiu altă vorbă, că nu contează arta marţială, ci luptătorul. Cred însă că eficienţa unui luptător nu contează doar datorită pregătirii sale fizice sau determinării psihice, dar şi artei marţiale pe care o posedă. Sunt totuşi, arte marţiale mai puţin eficiente într-o luptă decât altele. Însă, sunt de acord că finalul unei lupte depinde mai mult de luptător, decât de stilul pe care îl posedă.

      Ștergere
  20. salut, unde pot sa practic acest stil de sport? eu locuiesc in sectorul botanika

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna tuturor, as vrea foarte mult sa practic acest stil. Sunt pasionat de karate dar nu cunosc nimic despre aceasta. (ma numesc Mirax)

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua tuturor,ma numesc Damian si doresc sa practic Kung fu Wing Chun

    RăspundețiȘtergere
  23. Mai sunt lectii de kung fu?si unde?.

    RăspundețiȘtergere
  24. Salut am 18 ani si vreu sa incerc Kung fu Wing Chun.....unde se afla aceasta scoala de kung fu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut,

      în liceul Lucian Blaga (str. A. Russo, 10, or. Chișinău). Mai multe informați poți afla de aici: http://vingtsunmoldova.blogspot.com/2014/08/antrenamente.html

      Succes!

      Ștergere