miercuri, 3 noiembrie 2010

Coincidenţe, dulci coincidenţe

Nu demult citeam despre Mariana Şupac, sora deputatei comuniste Inna Şupac, într-o ştire pe Unimedia. Astăzi la Parlamentul Tinerilor, cînd mă semnam la prezenţă, observ mai jos numele Marianei Şupac, şi am întrebat curios dacă ea este sora Innei Şupac. "Da, eu sunt", am primit răspuns de la chiar jumate de metru, Mariana aflîndu-se imediat după un băiat ce se afla alături de mine. Mă privea cu curiozitate. Surprins, dar stăpîn pe sine, am răspuns zîmbind: "A, ok".

Apoi, i-am împrumutat unui coleg pixul meu "liberal", cu inscripţia "Academia Liberală", să se semneze şi el. Următoarea fiind Mariana care s-a semnat, şi neavînd pix, s-a folosit de stiloul meu. Sincer, am zimbit pe moment gîndindu-mă la ironia sorţii, că o înfocată comunistă semnează cu un pix "liberal", PL-ul fiind cel mai aprig duşman al comuniştilor. Am observat mai apoi că Mariana s-a aşezat mai în lături în sala de conferinţă, creîndu-mi impresia că ar fi fost stingherită, temătoare parcă de ceva, sau singură. După am uitat de dînsa.

M-am gîndit apoi, că cît de răi sau de meschini ar fi comuniştii în acţiunile lor, ei sunt ca şi noi, oameni. Vara asta, fiind participant la Şcoală de vară "Dialoguri transnistrene", am făcut cunoştinţă şi cu Eliza Moscalciuc, cunoscută "mai ales" în societate ca Liza liceeana. De-abia mai tîrziu, toamna, am aflat de cazul "Liza liceeana", pînă atunci neştiind de asta, dar cert e că, cît timp am fost la şcoala de vară, am comunicat foarte uşor cu dînsa, părîndu-mi a fi un om normal, şi chiar plăcut.

Şi mă întreb atunci, de ce aceşţi oameni, care sunt la fel ca noi, cu sentimente, şi arătînd a avea conştiinţă, procedează astfel? Ce îi motivează sau impune să facă aceste chestii murdare, pe care le-au făcut? Nu ştiu, dar sincer aceste întîmplări mă fac să-i privesc pe unii comunişti altfel - nu cu ură şi dispreţ, ca mai înainte, ci cu milă...

sursa imagine Unimedia

4 comentarii:

  1. Să ieşim cu toţii la vot!!!!
    www.blogulluivalentyn.blogspot.com/2010/11/sa-mergem-cu-totii-la-vot.html
    Am si eu un sondaj. Da atentie la ordinea numerica a partidelor, numeroteaza-le ca sa se obisnuiasca lumea, sa le gaseasca mai usor cand vor merge la vot

    RăspundețiȘtergere
  2. Victor:

    nu cred că e prostie, pentru că nu par a fi proşti. Este ceva mai mult decît cunoaştem noi: bani, presiunea grupului (părinţi, rude, sau prieteni), recompense, lipsa tăriei caracterului de a rezista, dorinţa de afirmare (în cadrul partidului) sau demonstrare a loialităţii, cine ştie...

    RăspundețiȘtergere
  3. Valentyn:

    nu mai pot schimba ceva, pentru că deja s-a votat cel puţin odată.
    Plus, dacă numerotam, apoi atunci la sigur bannerul PL avea să influenţeze rezultatele sondajului :D

    RăspundețiȘtergere