duminică, 14 noiembrie 2010

Mafia pariurilor


Citeam vreo 2 zile în urmă o ştire pe gsp, în care se spunea că favoritele certe la victorie în etapa a 15-a, campionatul României, conform caselor de pariuri ar fi Oţelul, Vasluiul şi Steaua. Ţin minte că mi-am zis atunci ironic în gând că nu m-ar mira ca anume aceste echipe să eşueze.

Ei bine, Oţelul a remizat acasă cu Victoria, Vasluiul la fel cu Astra, iar Steaua a pierdut acasă cu Gaz Metan. Observînd azi seara aceste rezultate m-a surprins faptul că am avut totalmente dreptate.

N-am cum să demonstrez că ar fi vorba de mafia pariurilor (n-am nici un argument consistent), da nici nu mă preocupă să o fac. Demult deja întreg fotbalul mi se pare o minciună, un mare teatru, sau spectacol, care să ţină oamenii desconcentraţi de la adevăratele lor probleme preocupîndu-ne cu interese false.

Şi totul a început de la meciul România - Olanda, Euro 2008, care nimeni nu-mi va schimba părerea că a fost un blat, sau mai bine spus, că românii ar fi cedat special meciul pentru interesele altora. Am mai citit apoi cartea lui Sandu Grecu, Povestea unui vis de vară, care mi-a întărit convingerea că fotbalul internaţional este corupt, totul fiind un teatru în care banii sunt principala valoare.

Iar dacă mai ţin cont de murdăria din fotbalul românesc (de la federaţie pînă la campionatul intern), nu mă mai miră că m-am înstrăinat atît de mult de fotbal, şi mă bucură că nu mă mai dor înfrîngerile Stelei sau naţionalei României, ca pe vremuri. Nu mă mai consider stelist, dacă vreţi să ştiţi. De naţionala României, încă, un pic, îmi mai pasă, dar nu atît cît să mă doară/frustreze eşecurile ei.

Cum n-ar fi, eu sunt aici, în Republica Moldova, cu viaţa şi interesele/necesităţile mele, iar ei undeva foarte departe de mine, ca să îmi influenţeze viaţa mea spre bine. Probabil că m-am maturizat, sau poate am devenit mai inteligent încît să îmi pese de nişte circari, în condiţiile în care viaţa mea reală, cea de alături, mă apasă acum mai mult ca niciodată.

sursa imagine

P.S. Interesant e că de acest articol am dat exact după ce am scris articolul meu, cînd căutam poze pe google.

2 comentarii:

  1. Victor stii ce este interesant...daca casele de pariur ar publica sumele care s-au pariat pe aceste meciuri...atunci cu siguranta vom cunoaste si noi ce este...mai mult decit atit paradoxal sau nu...da toate echipele mari etapa asta au cam dat-o in bara...daca shi azi CFR-ul o mai face...atunci chiar este cceva la mijloc.....Da ca idee vreau sa spun ca sunt de parerea ca in orice campionat sunt meciuri aranjate
    Marin Ghenciu

    RăspundețiȘtergere
  2. Marin:

    Mă bucur mult să te am la mine pe blog, mai ales că e primul tău comentariu la mine aici. :)

    Da, dacă s-ar cunoaşte sumele pariate şi pentru cine, lucrurile poate ar fi mai clare oleacă. CFR-ul a învins probabil din cauza că şi-aşa pierduse "ciudat" prea multe puncte înainte...

    Nush de fiecare campionat din lume, dar în România, şi Moldova, precis se fac blaturi, zic eu.

    RăspundețiȘtergere