miercuri, 3 noiembrie 2010

Orarul masteratului la FRIŞPA


Menţionam cîndva, într-un articol din primăvară, că există 5 aspecte care fac dintr-un program de masterat de studii europene la FRIŞPA un faliment prin excelenţă. Acele 5 aspecte/dimensiuni erau: conţinutul masteratului, orarul, conţinutul disciplinilor, profesorii şi studenţii. Despre primul aspect am scris mai multe articole, astăzi vreau să trec la a 2 problemă, la orarul unui master la FRIŞPA.

Prima trăsătură caracteristică, precum şi problemă importantă a orarului la masterat, este faptul că la un program de masterat la FRIŞPA se învaţă doar 3 zile pe săptămînă: luni, marţi şi miercuri. A 2 trăsătură problemă a unui masterat la FRIŞPA este că cursurile în cele 3 zile de învăţământ durează între orele 12.45 şi 17.15. Acum vă întreb, cum vi se pare un asemenea orar, normal???

Să mă apuc dintîi să comentez prima trăsătură. Faptul că la masterat înveţi doar 3 zile pe săptămînă îţi creează instantaneu 4 zile libere, ceea ce înseamnă că pe săptămînă un masterand mai mult se odihneşte, decît este activ/învaţă. Pentru mine aceasta era o real problemă anul trecut, în semestrul I, cînd odihnindu-mă 4 zile pe săptămînă eu nu mă puteam aduna şi concentra ca să mai învăţ în cele 3 zile de master. Organismul se predispunea natural către lucrul pe care îl făcea cel mai mult, adică către odihnă.

Astfel că, pentru a ieşi din situaţia stupidă în care mă pomenisem anul trecut, am început să aplic şi să fiu activ (din octombrie) în diferite activităţi extracurriculare, pentru tineri, ca de exemplu Clubul de Discuţii Economice ASEM, care se întrunea sîmbătă. Semestrul II am aplicat la Academia Liberală, care ţinea în zilele de sâmbătă şi duminică, astfel că ajunsesem să am şi eu 2 zile de odihnă (joi şi vineri), ca orice normal, pe săptămână. Anul ăsta am aplicat la alte proiecte - voi scrie în alte articole despre ele, dar ceea ce vreau să punctez este că un masterat care are loc doar în primele 3 zile pe săptămână nu favorizează deloc învăţătura, ci dincontra, o sabotează!

Dacă e să trec la a 2 trăsătură, fiecare vă daţi seama care e problema - dacă alegi să faci masterul serios, frecventînd lecţiile, dispare deodată orice şansă de aţi găsi de lucru. Nici chiar part-time nu ai cum să-ţi găseşti, ţinînd cont că dimineaţa ai doar vreo 3-4 ore libere. Ne-am adresat special anul trecut la decanat să schimbe orarul şi să facem cursurile seara, pentru a putea şi să ne găsim de lucru (unii deja lucrau). Replica a fost pur şi simplu obraznică - voi sunteţi masteranzi şi nu trebuie să lucraţi, ci doar să învăţaţi. Şi ce naiba să faci în celelalte 4 zile libere pe săptămână, care îţi sunt libere, deoarece cineva a creat un masterat aşa de tîmpit?

Ei bine, nu cred că vă este greu să înţelegeţi ce au ales studenţii dintre universitate şi un post de muncă. La început în grupa de studii europene eram înmatriculaţi 13 studenţi - acum au rămas doar 6, ceilalţi plecînd după ce au văzut ce bătaie de joc este masterul. Iar din cei 6 rămaşi, semestrul ăsta au ajuns aproape toţi să lucreze (excepţie eu, care sunt un pierde-vară, recunosc), preferînd lucrul în loc de universitate. Şi iaca aşa s-a ajuns ca la lecţii în semestrul III să fie prezenţi doar cîte 1-3 studenţi...

sursa imagine

P.S. 200.

3 comentarii:

  1. Rezultatele sondajului fac toti banii. Cred ca Laguta sta numai aici :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Victor:

    nu e vb de Laguţa aici, ci de faptul că mulţi facebook-işti au hotărît să facă o glumă pe blogul meu. Treaba lor.

    RăspundețiȘtergere
  3. pe decanat il doare in p...a de studenti, ei se gandesc doar la profi (cum de oare sa mearga ei prin malina mica seara).....

    RăspundețiȘtergere