duminică, 28 noiembrie 2010

Rezultate exit-poll: cîteva gânduri


Exit poll IRES&Publika TV: PLDM - 34.4%, PCRM - 26%, PL - 15,6% şi PD - 15,1%. În mandate de deputat: PLDM - 37, PCRM - 29, PL - 18, PD - 17. Moment important, rezultatele sunt valabile pentru ora 19.00.

Exit poll Prime TV&CBS AXA: PCRM - 33.8% (37 mandate), PLDM - 32.2% (35 mandate), PD - 14,1% (17 mandate) şi PL - 10,2% (12 mandate).

Atrageţi atenţia la diferenţele dintre cele 2 exit-poll-uri: sunt destul de mari, ceea ce sugerează că mai bine am aştepta rezultatele finale, decît să ne încredem în ele.

Totuşi, se poate concluziona că comuniştii au luat sub 40 de mandate, ceea ce face ca Alianţa, dacă se va păstra în continuare, să poată alege cu uşurinţă preşedintele statului fără a avea nevoie de voturi de la PCRM. De asemenea, se poate spune definitiv că am scăpat de comunişti - în următorii 4 ani, PCRM la sigur va cădea sub 20%, putând chiar să dispară ca partid, sau să se "modernizeze" (să-şi schimbe denumirea, să scape de Voronin).

La final, nici nu ştiu dacă să mă bucur: pe de o parte, am scăpat aproape la sigur de comunişti, pe de altă parte, mă tem să nu se fi născut un alt balaur... Prefer să mă bucur totuşi.

sursa imagine Publika.md

2 comentarii:

  1. da, exit/pollurile au dat/o/n bara rau de tot, mai ales cel de la ires!

    RăspundețiȘtergere
  2. Victor, să aşteptăm rezultatele finale CEC: se pare că, cu cât mai multe buletine sunt procesate, cu atât mai mult comuniştii cad ;).

    Atunci şi vom putea concluziona cât de multă dreptate au avut exit-poll-urile ;)

    RăspundețiȘtergere