luni, 22 noiembrie 2010

Tiraspol

Vara aceasta, când am fost la şcoala de vară "Dialoguri Transnistrene - Regiunea Mării Negre: realităţi, probleme şi perspective", organizată de APE, am făcut o scurtă vizită (de doar o oră) în Tiraspol. Fiind pentru prima oară în "capitala" regiunii separatiste, am profitat de ocazie pentru a face o mulţime de poze, de care, când m-am întors acasă, am uitat, de-abia acuma redescoperindu-le în aparatul foto. Am hotărît să le public, o parte, cele mai reuşite, pe blog, poate cuiva îi va fi interesant sau utile, căci mie ele practic nu-mi trebuiesc şi le voi şterge în curînd din computer. Astfel că măcar ceva folos din ele să fie.

Cum era şi de aşteptat, ghidul nostru, politolog din Transnistria, ne-a dus dintîi la "mândria" transnistrenilor - baza sportivă a Sheriffului:


apoi a avut grijă să ne "debarce" la un placat cu un mesaj destul de sugestiv
Tiraspolul are şi cetăţeni de onoare... care majoritatea nici nu-s transnistreni, darmite tiraspoleni
Smirnov din Habarovsk nu avea cum să lipsească dintre ei ;)
cum era şi de-aşteptat, "Marele Lenin" veghează asupra micii "oaze" de comunism

dar fără nici un folos, capitalismul (Puma şi Adidas) cucerind chiar centrul oraşului

şi limuzinele de lux ale "fasciştilor" se plimbă învingătoare prin Tiraspol
în condiţiile în care populaţia simplă se plimbă în troleibuze tot ca ale noastre din Chişinău
iaca benzina e oleacă mai ieftină la ei, dacă nu mă greşesc
şi rubla transnistreană e mai tare decât leul nostru, pentru cei interesaţi de "obmen valiutî"
va continua

2 comentarii:

  1. Da, chair te gor sa le publici pe toate, intr-un album in picasa, ca sa le poata vedea mai multa lume. Nanasii mei sunt din Dubasari! de cand ma tin mine, cutreeram dealurile si stancile de pe malul Nistrului, care in regiunea Molovata Noua, Roghi sunt de o frumusete rara, in Moldova.

    Am visat mereu sa merg la Tiraspol, sa vad si eu cum arata un orash, in care timpul s-a oprit.
    cica, comunismul acolo e la el acasa.

    mersi si pentru acestea!
    nu le sterge, ci mai bine arhiveaza-le online, las sa fie, amintire. peste 20ani, o sa arati copiilor tai, or o sa faci comparatie chisinaul cu tiraspolul, sa vedem ce-o sa zica atunci bastinasii din tiraspol.

    RăspundețiȘtergere
  2. Extra:

    Ok, voi vedea ce pot face, cînd voi avea ceva mai mult timp liber.

    Mă bucur că ţi-au plăcut şi fost utile fotografiile.

    N-aş spune deloc că în Tiraspol comunismul e la el acasă. Din contra, capitalismul "a învins" şi acolo, existînd o mulţime de clădiri luxoase, oraşul creîndu-mi impresia a fi destul de modern, dar nu rămas în timp.

    RăspundețiȘtergere