duminică, 30 ianuarie 2011

Moldtelecom, nişte mizerii

Cică diasporele moldovenilor de peste hotare ar fi solicitat operatorului naţional de telefonie fixă, Moldtelecom, reducerea preţurilor la convorbirile telefonice internaţionale. Totodată acestea ar fi cerut Guvernului "să purceadă în cel mai scurt timp la ajustarea tarifelor la costuri pentru serviciile de telefonie fixă aplicate de Moldtelecom, lucru care va contribui la reducerea semnificativă a tarifelor la convorbirile internaţionale de ieşire".

Două zile mai tîrziu după apariţia ştirii, Moldtelecom a anunţat "că la solicitarea diasporelor de moldoveni de peste hotare" va ajusta tarifele la serviciile de telefonie fixă, urmînd ca convorbirile locale să se ieftinească de peste 2 ori, iar cele internaţionale - pînă la 3,5 ori. Cum şi-au dat seama şi alţii, totul e o făcătură, un teatru regizat: în I rînd au urmărit un cîştig de imagine (citez un comentariu ironic de pe Unimedia: "ieri a fost au primit scrisoare de la diasporă şi azi deja au primit răspuns. Ce rapid se rezolvă treaba în ţara asta), în al 2 rînd au încercat să justifice şi să ascundă majorarea de peste 7 - 8 ori a preţului la abonamentele de telefonie fixă.

La moment familia mea este abonată la pachetul Econom: 6 lei pentru 200 minute. Lucru interesant, dar eu nu-mi mai amintesc cînd familia mea a depăşit ultima dată cele 200 minute incluse. Mai mereu la noi sunt folosite doar 100 - 150 minute din cele incluse, scăderea numărului minutelor utilizate datorîndu-se faptului că în 2009 şi 2010 ambii mei părinţi şi-au luat telefoane mobile.
În privinţa mea, eu în genere nu-mi mai amintesc cînd ultima oară am folosit telefonia fixă: adică, să răspund la telefonul fix o mai fac, dar ultima oară cînd am dat eu singur un sunet de la telefonul fix chiar nu-mi amintesc, telefonul mobil fiind cel pe care îl folosesc. Astfel, telefonia fixă îmi este clar nenecesară şi indiferentă mie, ca utilizator.

Însă, de la 1 martie 2011 părinţii mei vor fi obligaţi să plătească de peste 5 ori din start mai mult pentru a fi doar abonaţi la telefonia fixă, pachetul Standard. Lucru şi mai grav, pentru cei 30 de lei pe care îi vor plăti la abonament vor primi 0 minute incluse: altfel spus vor da banii în vînt! La un simplu calcul, pentru cele 100 - 150 minute pe care le folosesc de obicei părinţii mei vor trebuie să plătească de-acum între 40 şi 50 de lei, adică de 7 - 8 ori mai mult decît plăteau înainte!!!

Chestia asta este o hoţie pe faţă. Eu înţeleg că în urma majorării preţului la convorbirile locale cei de la Moldtelecom au micşorat tarifele la convorbirile internaţionale, dar asta nu ne atinge deloc. Ambii mei părinţi sunt în Moldova, rude apropiate plecate peste hotare şi cu care să comunicăm noi nu avem, astfel că micşorarea tarifelor la convorbirile internaţionale ne lasă rece. Da, pentru 500 mii moldoveni plecaţi peste hotare, şi familiile lor rămase în ţară, ieftinirea convorbirilor internaţionale va avea poate un efect benefic - dar ce facem, domnule Filat, cu cei rămaşi în ţară ce comunică între ei, îi jupuim şi de ultimii bani în contextul scumpirilor din ultima perioadă???

sursa imagine

8 comentarii:

  1. nustiu daca vei primi un raspuns, detin monopolul si cred ca demult si-au dorit ei asta...dar abeaacum vor recurge la fapte :(

    RăspundețiȘtergere
  2. mizeriile, animalele, am sa renunts la tel fixa, am mobil non stop, da-i in masa

    RăspundețiȘtergere
  3. 1 exista asa program gratuit care se numeste skype
    2 multi operatori de telefonie fixa de peste hotare ofera apel gratuit catre Moldova (abonament clasic, deloc scump)
    .. Deci ce spuneau diasporele?..

    RăspundețiȘtergere
  4. thegirlbytheseaside:

    argumente concludente că "solicitarea diasporelor" a fost o făcătură, şi că Moldtelecom a încercat să ne ducă de nas.

    RăspundețiȘtergere
  5. In legatura cu demonopolizarea prestarii serviciului de telefonie fixa, de catre companiile Orange, Starnet, tarifele joase ale Moldtelecomului nu le-ar permite sa obtina profitul dorit. Rebalansarea tarifelor este o favoare concurettilor, si o problema pentru el insusi

    RăspundețiȘtergere
  6. S-au mai facut multe porcarii in tara asta,dar pe ascunse, cu masti frumoase. Acum insa ne socot de prosti cu totul: cine are nevoia de convorbiri internationale la fix, cand majoritatea vorbesc de la mobile sau prin Skype? Si ce inseamna abonament fara minute incluse, daca instalarea telefonului se face pe banii abonatului? Aceasta se numeste nu abonament ci "impozit" lunar pe detinerea unui telefon fix!!! Si cum ei au de gind sa-mi mareasca plata lunara a abonamentului "standart" cu 6 lei pentru a ma lipsi de 300 minute lunare? In contract cu MTC termenul e nelimitat, asa ca ei incalca legea, majorind pretul fara o intelegere reciproca.

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim 2:

    S-au mai făcut, şi au să se mai facă, din păcate, pentru că trăim într-o ţară extrem de coruptă.

    Ai dreptate cînd spui că abonamentul Standart este mai mult un impozit decît un abonament. Este într-adevăr o hoţie pe faţă, şi de asta m-am indignat şi eu atît de tare.

    RăspundețiȘtergere