marți, 8 februarie 2011

Ce îţi poate spune un chelner

Recent am vorbit cu un cunoscut care lucrează de chelner într-un local unde numai pentru o băutură se plăteşte nu rareori 2000 de lei. Nush despre ce local e vorba - nu l-am întrebat şi nici nu am avut curiozitatea (în acel moment) să aflu, dar din vorbele lui reieşea că ar fi vizitat în mod normal de toată "elita" politică şi economică a "ţării" noastre. Astfel că, ajungînd cumva la subiectul politică, omul mi-a spus o serie de detalii extrem de interesante (cel puţin pentru mine). Dacă sunt adevărate sau nu aceste vorbe, las deja la discreţia voastră - mie principalul e să le expun.

Dînsul mi-a spus că ştia că familia Voronin are zeci de milioane de dolari, sau miliarde, dar în realitatea el a rămas şocat să conştientizeze că ei au zeci de miliarde, fiind putrezi de bogaţi şi neavînd limită la bogăţie. La replica mea că oficial familia Stati ar fi cea mai bogată, avînd în jurul a 2 miliarde de dolari, el mi-a spus că da, oficial poate aşa şi este, dar neoficial cei mai bogaţi din Republica Moldova la sigur sunt clanul Voronin.

La întrebarea mea care ar fi cel de-al doilea cel mai bogat moldovean, am rămas surprins să aflu că dînsul consideră familia Lucinschi a doua după bogăţie din ţară. Despre Plahotniuc mi-a spus că nu este atît de bogat cît se vorbeşte în societate, doar că acesta a făcut afaceri şi a furat împreună cu Oleg Voronin miliarde din bugetul ţării, Oleg însă fiind protejat şi acum, ieşind prea puţine informaţii despre el la iveală, totul căzînd mai mult pe Plahotniuc. Iar acesta, pentru a nu ajunge să întoarcă acei bani furaţi statului, şi-a cumpărat un partid şi s-a implicat în politică, pentru a-şi proteja averile. De asemenea despre Plahotniuc mi-a spus că are un caracter foarte rău, şi că este în genere foarte rău ca om.

Mi-a spus că în genere cunoaşte oameni care au furat milioane împreună cu Voronin şi Plahotniuc, despre care lumea nici n-a auzit şi nici nu s-ar fi scris vreodată în presă: ca de exemplu unul Lukaşco (dacă am auzit bine). Despre Lupu mi-a spus că este clar un om cumpărat (înţelegeţi şi voi singuri de cine). Despre familia Stati mi-a spus că într-adevăr aceasta ar avea 2 miliarde de dolari, fiind singura care şi-ar fi făcut averea cît de cît într-un mod cinstit. Despre Gabi Stati mi-a spus că într-adevăr acesta ar fi pentru tineret, doar că ar fi prost ca noaptea.

Despre Vlad Filat mi-a spus că acesta ar fi un om foarte cult şi educat (asta noi toţi o ştim), care a făcut parte din primii 11 basarabeni care au studiat în România, 8 din care ar fi fost "copii părinţilor", a elitei de-atunci, iar 3 într-adevăr talentaţi, nimerind pe cinstite. Din ăştia 3 ar fi făcut parte şi Filat. Zice că în România Ovidiu Vîntu, pentru a-şi ascunde afacerile, le-a înscris în anii 90 pe numele lui Filat, iar acum Filat, după ce a devenit prim-ministru, şi-a înscris averile sub aripa lui Ovidiu Vîntu.

Alţi oameni putrezi de bogaţi din Moldova ar fi directorul MoldovaGaz, directorul ChişinăuGaz şi directorul Băncii de Economii, care toţi trei sunt buni prieteni întîlnindu-se între ei în localul respectiv. Mi-a spus că directorul Băncii de Economii face milioane din flunctuaţiile dolarului, şi anume atunci cînd se plătesc banii pentru gazul rusesc, Banca de Economii fiind cea care ar transfera banii.

La final mi-a spus că toţi aceşti oameni nu se vor opri niciodată. Banul are acel ceva de a corupe, de a dori mai mulţi bani, iar toţi cei pomeniţii mai sus nu se vor opri niciodată să fure şi să strîngă averi tot mai mari şi mai mari, pentru că nu au limită.

Singura familie care ar avea limită la dorinţă de bani ar fi familia Ghimpu, exemplu dîndu-mi de Chirtoacă, care ar fi intrat odată în local comandînd o simplă bere Chişinău, în contrast cu toţi cei de mai sus care plătesc doar pentru o băutură 2000 de lei. Însă minusul lui Ghimpu ar fi că el ar fi fanatic cu ideile astea de românism, unionism şi că ceva nu i-ar ajunge; la insinuarea mea că poate ar fi idealişti el mi-a spus că e bine să fii idealist, să ai anumite principii şi un ideal pe care să-l urmăreşti, dar că Ghimpu nu ar fi aşa, ci ar fi fanat în ceea ce crede. În fine, el nu crede că e rău ca aşa oameni să fie în Parlament, ba chiar ar fi bine, dar să i se dea puterea totală lor e un lucru primejdios. Iar la final a terminat spunînd că ştiind toate acestea, niciodată nu s-a dus şi nu se va duce vreodată la alegeri, ca să voteze pe cineva.

Un comentariu:

  1. da. chelnerii, bodyguarzii, femeile de serviciu, ar avea ce povesti despre viaţa necunoscută a politicienilor)

    RăspundețiȘtergere