vineri, 25 februarie 2011

DEC Education: Studii în străinătate

Un lucru la ce e bun facebook-ul e că datorită lui poţi afla de unele evenimente publice ce urmează să aibă loc. De exemplu, datorită lui am aflat de forumul "Studii în străinătate", organizat de compania DEC Education la hotelul Leogrand.

Din păcate, în afară de AUF şi IREX ofertele de studii propuse în străinătate erau contra plată, cu taxe de studii extrem de mari, de zeci de mii de euro. Cum a spus o domnişoară superbă de la o masă-stand cu oferte, îşi permit asemenea studii doar studenţii care îşi permit aşa ceva (la o analiză profundă fraza e absurdă, dar majoritatea moldovenilor înţeleg clar ce ea a avut în vedere). Mai în glumă, mai în serios, i-am spus colegei mele, cu care am fost la eveniment, că ofertele respective sunt pentru fii de Ulinici şi Plahotniuci, da nu pentru noi.

În genere, compania DEC mi-a lăsat concluzia că ar fi mai degrabă un instrument prin care şcolile şi universităţile respective ar racola studenţi bogaţi pe care să facă bani, decît să-i preocupe real de viitorul tineretului din RM. Nu spun că studiile respective nu şi-ar merita banii, căci probabil merită, ci că pentru 99% din populaţia Republicii Moldova ele sunt inaccesibile.

Articol pe o temă apropiată: Târg de burse

sursa imagine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu