duminică, 27 februarie 2011

Număr nou

Mi-am luat un număr nou de telefon mobil în ultima zi a lunii ianuarie, profitînd de oferta de 3000 lei Prepay de la Orange. În privinţa celui vechi, urmează ca după ce i se încheie perioada inactivă, să îl arunc. Astfel cel nou va fi, şi devine deja, principalul. Mă întreb însă ce m-a făcut să-mi schimb cu atîta determinare vechiul număr, fără de a avea regrete, ba chiar fiind foarte mulţumit de decizia luată. Cauza imediată ar fi beneficiul celor "3000 lei gratuiţi", însă în spatele luării deciziei s-ar ascunde cauze mai profunde, ce ar ţine de subconştientul personalităţii mele.

Vechiul număr mi-a fost dăruit, împreună cu un telefon mobil, de ziua mea în anul 2007. Pînă atunci nu am avut telefon mobil, şi nici nu simţeam nevoia de a avea unul, însă datorită rudelor mele am intrat şi eu, din 2007, în "societatea telefoniei mobile". Însă datorită dorinţei mele enorme de independenţă, sau altfel spus, dorinţei ca viaţa mea să fie în totalitate rezultatul propriilor mele decizii, dar nu al altora, îmi dau seama că numărul cel vechi era sortit de la început ca odată şi odată să fie schimbat. Totodată, aici se ascunde şi o doză de mândrie, se pare, care s-a îmbinat cu dorinţa de independenţă în apariţia acestei cauze.

Altă cauză, profundă, ţine după cît se pare de dorinţa de "anonimitate". În 2009 noiembrie mi s-a ars cartela SIM; pentru ca să mi-o restabilesc a trebuit să-mi semnez numele pe hîrtiile de la Orange. Chiar dacă ştiu că oricum ar fi, cei de la Orange, sau SIS, îţi descoperă imediat identitatea dacă doresc, totuşi, se pare că acest motiv mi-a mai dat un ghiont în dorinţa de schimbare a numărului vechi de telefon mobil, "compromis". Cauză iraţională, dar care m-a afectat, după cît se pare.

Ultima cauză adîncă ţine de dorinţa de schimbare a ceva. În sens larg, de schimbare radicală a vieţii mele, în sens îngust, de schimbare a operatorului meu de telefonie mobilă. Încă din vara 2010, după ce mi-au crescut în medie cu 50% cheltuielile pentru telefonia mobilă, precum şi am aflat că Moldcell la Cartelă are oferte mai avantajoase decît Orange, am dorit să-mi schimb operatorul, sau să fac o mişcare care să-mi micşoreze cheltuielile pentru telefonia mobilă.

Cauza imediată a ţinut de faptul că pe 30 ianuarie m-am pomenit cu doar 6 lei pe contul vechiului număr. Aveam 2 opţiuni: ori îmi încarc contul cu 100 lei, care aveau să ţină maximum 2 luni, judecînd după media cheltuielilor mele, sau fac o schimbare, încercînd ceva nou. Astfel că, rapid, am hotărît să îmi procur un număr nou, profitînd de oferta de 3000 lei gratuiţi de la Orange Prepay.

În legătură cu oferta celor de la Orange, este clar că nu mai este atît de profitabilă precum vrea să pară. În fiecare lună clientul ar primi cîte 84 lei gratuiţi pentru apeluri, pentru SMS şi pentru MMS, în total 3000 lei după 12 luni. Ţinînd cont că eu practic nu utilizez SMS-urile şi MMS-urile, doar 1000 de lei din cei 3000 gratuiţi îmi vor fi de real folos. Însă judecînd după faptul că pe lună cheltuielile mele pentru telefonia mobilă se cifrează în medie în jurul a 50 lei, plus 90% din apelurile mele sunt în reţea, cei 84 lei gratuiţi pe lună îmi vor fi mai mult decît suficienţi.

Plus, gîndind lung în viitor, ţinînd cont că oricum voi fi nevoit să-mi încarc după fiecare 4 luni contul cu 100 lei (pentru prelungirea perioadei active), iar media cheltuielilor pe apeluri va rămâne aceeaşi (ceea ce e puţin probabil totuşi, intuiesc eu), acest număr nou îmi va fi profitabil ( în comparaţie cu cheltuielile vechiului) pe aproximativ doi ani. O investiţie reuşită, cred eu.

Oricum ar fi, faptul că Orange îşi permite să vîndă asemenea oferte, de genul la 3000 lei gratuiţi (cînd există tipi ca mine care cheltuie pe telefonia mobilă aproximativ doar 600 lei pe ani), mă convinge încă odată că tarifele de 1,5 lei pe minut în reţea şi 2,3 lei în afară, pe care le plătim noi la Orange Prepay, sunt extrem de umflate.

sursa imagine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu