luni, 28 martie 2011

Blogger profesionist pentru o zi


Am făcut ieri un experiment: mi-am propus să scriu cît mai multe articole pe blog, sau cel puţin minimum 5 articole, ceea ce am şi făcut. Am vrut să observ care va fi impactul asupra mea (asupra stării mele, cum mă voi simţi), precum şi care va fi impactul asupra traficului acestui blog.

Legat de I obiectiv, trebuie să spun că este extrem de obositor să scrii mai multe articole pe zi. Mă rog, cel puţin mie mi-a fost. Deja după al treilea articol ochii îmi erau obosiţi, iar capul înfierbîntat. Cum intuiam şi de mai înainte, nu-mi este nici pe-aproape stilul potrivit mie de a scrie des şi mult pe blog. În primul rînd eu sunt miop, astfel că ochii îmi obosesc rapid. În al doilea rînd durerile de cap, cîndva, au fost o normalitate a vieţii mele (am avut în copilărie tensiunea intracraniană mărită), astfel că şi acum, după o lungă activitate la calculator, sau creativă, capul mi se "înfierbîntă" uşor. Iar în al treilea rînd, nu sunt tipul de "scriitor" care să scrie cu uşurinţă un articol: am nevoie de obicei de una-două ore pentru a scrie un articol, sau jumate de oră pentru articole mai mici, sau neimportante. Pe de altă parte, ieri, cu cît scriam mai mult, la al patrulea şi cincilea articol, îmi ieşea tot mai uşor şi rapid să-mi formulez gîndurile - dar oricum ar fi, nu cred că aş face faţă, ţinînd cont şi de primele 2 motive.

Referitor la al doilea obiectiv, ieri am avut de două ori mai mulţi vizitatori decît de obicei. Ieri a fost duminică, şi probabil de asta impactul asupra traficului a fost şi mai mic, azi, în special şi datorită articolelor de ieri, urmând să am mai mulţi vizitatori decît chiar în ziua precedentă, chiar dacă voi scrie mai puţin. Dar chiar şi aşa, chiar dacă aş avea şi cîte 100 de vizitatori în medie pe zi, nu cred că s-ar merita sacrificiul să postez de mai multe ori în aceeaşi zi. Astfel că prefer să rămân la cîte 2-3 articole publicate în mediu pe săptămână, şi la cîte 20-30 de vizitatori în medie pe zi. Oricum ar fi, blogul meu, încet dar sigur, creşte.

sursa imagine

2 comentarii:

  1. mai bine mai puţin dar bine decît mai mult dar bine nu :) (vorba lui Pavel Stratan)

    RăspundețiȘtergere