duminică, 27 martie 2011

Invazia: Bătălia pentru Los Angeles

Privit ieri la cinematograful Patria Rîşcani filmul Invazia: Bătălia pentru Los Angeles. 2 momente vreau să le discut aici.

Primul: şi anul trecut am văzut la Patria un film cu o invazie a extratereştrilor. În genere, la TV, în ultima perioadă, deseori arată filme cu extratereştri, unele destul de noi. Se pare că scenariile cu extratereştri sunt foarte la modă acum. Plus, pe internet, apar o mulţime de informaţii acum, care ar dori să demonstreze existenţa extratereştrilor. Ca de genul o ştire pe Apropo Magazin, cu OZN-uri gigant venind spre Terra în 2012. 

Iar astfel de ştiri, ca şi cele de genul desecretizării informaţiilor secrete ale marilor puteri privind fenomenul OZN, parcă vin să dea apă la moară teoriilor conspiraţioniste că parcă am fi pregătiţi de ceva de mai înainte, de vreo ştire sau fenomen. De ce anume, nu ştiu: poate de ştirea oficială că extratereştrii chiar există, sau poate de o reală invazie, cine ştie. Se creează impresia că chiar s-ar întîmpla anumite lucruri ascunse (dar interesante) în lume.

Al doilea moment: filmul respectiv este un exemplu clasic de propagandă americană. Se încearcă să se lase impresia că soldaţii americani ar fi nişte super eroi, care sunt gata să moară în orice moment pentru patria lor (SUA), care îşi vor da viaţa fără crîcnire pentru viaţa civililor şi a populaţiei băştinaşe, care luptă şi nemîncaţi pentru salvarea şi interesele "patriei" lor. În realitate însă, o bună parte din soldaţii americani sunt nişte mercenari şi ucigaşi ai unor corporaţii militare, angajaţi de către armata SUA, şi care nu ezită să ucidă oameni paşnici din Irak sau Afghanistan, să se fotografeze cu trupurile şi capurile celor ucişi ca fiind nişte trofee, şi să violeze, cînd au "fericita ocazie", femeile din ţările "eliberate".

sursa imagine

6 comentarii:

  1. Am vazut si filmul asta, la invitatia unui prieten, chiar daca trailerul nu m-a impresionat. Ce sa zi..imi venea sa ies din sala dupa prima jumatate de ora. Filmele americane poarta atit de profund amprenta de conveier incit ti se intoarce si de la sci-fi si de la story line.
    Cred ca aparitia masiva a acestui tip de filme e legat de oprirea din producere a filmelor cu scenarii apocaliptice in SUA dupa 11 septembrie 2001. Pe semne erau multe filme din astea, ale caror scenarii s-au prafuit prin studiourile californiene citiva ani buni, iar acum ies toate la lumina zilei ca un puhoi de gunoi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Thegirlbytheseaside:

    Interesant, nu am ştiut de acest aspect, precum că s-ar fi interzis după 11 septembrie producerea filmelor cu scenarii apocaliptice. Posibil să ai dreptate. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Un lucru e clar, te-a marcat filmul :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Victor:

    Pe mine toate filmele cu extratereştri mă marchează :D.

    RăspundețiȘtergere
  5. Frate, dar tare prost mai stai cu gramatica! Un exemplu, dintre multe altele, m-a dat pe spate de ras, si pe mine si pe prietenii mei: "... trupurile şi capurile celor ucişi..." ce sa zic: "succesuri", nu de alta dar sa intelegi la ce ma refer:))))))))) LOOOL

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim:

    1. Nu îmi eşti frate;
    2. Faptul că fac greşeli de gramatică nu înseamnă că şi stau prost cu gramatica. Ca orice om obişnuit, fac şi eu greşeli de gramatică sau scăpări de litere: nu pretind a fi un lingvist desăvîrşit sau că a-şi cunoaşte limba română şi gramatica acesteia la perfecţie. Mă îndoiesc însă că şi tu ai şti-o. La perfecţie, evident.
    3. Felul în care mă judeci, şi atitudinea ta, îmi sugerează în genere că ai fi un prost. Iar asta e mai rău, părerea mea, decît a sta prost cu gramatica.

    Sper şi tu să mă înţelegi, dacă ai inteligenţa necesară ;).

    RăspundețiȘtergere