luni, 28 martie 2011

Trebuie să mă apuc să-mi scriu teza

Anul ăsta termin masteratul. Lecţiile deja le-am terminat, ceea ce ne-a rămas să facem fiind doar teza de masterat. Deşi întreg ultimul semestru este prevăzut pentru teză, eu n-am scris nimic pînă acum. În genere situaţia e foarte aiurea, dacă e să o analizez profund.

În cei 2 ani de master nu am învăţat mai nimic bun/util - majoritatea ştiu la ce mă refer dacă mi-au urmărit blogul şi mai înainte. Dacă e să mă refer strict la subiectul tezei mele de masterat, cam chiar nimic nu am trecut în aceşti 2 ani, care să fie legat direct de ea. 

În fine, mi-am procurat eu iarna nişte cărţi, legate de europenizare (subiectul central al tezei mele), pe care le-am citit integral. Totodată şi profesorul la care scriu teza mi-a dat şase cărţi, pe care le-am citit deja. Însă, deşi cărţile respective sunt destul de interesante, nu neg asta, sunt prea puţin legate de teza mea, sau de viziunea pe care eu o am asupra la ceea ce trebuie să scriu, astfel încît nu pot să nu mă întreb, în sens strict pragmatic şi utilitarist, pentru ce mi-au mai fost date să citesc cărţile respective, dacă nu-mi sunt mai deloc utile pentru teză. Se pare că avem viziuni diferite, eu una mai îngustă şi specifică, profesorul mai largă, asupra la ceea ce trebuie să scriu.

În al doilea rînd, nici cerinţele pentru teza de masterat nu sunt mai deloc clare, nefiind clar mai deloc cum vor ăia ca noi să le scriem tezele. Cică istoriografia şi metodologia ar trebui să fie în primul paragraf - dar cum noi să începem să scriem primul paragraf dacă noi încă idee nu avem ce metode vom folosi în lucrare. Deci, logic rezultă că primul paragraf ar trebui să fie scris şi ultimul... ei însă ne impun invers. În genere, şi profesorul meu se plîngea că cei de la comisia de acreditare, sau nush care, în fiecare an ar schimba regulile de scriere a tezelor. Se primeşte ca în economie: acolo unde regulile se schimbă din an în an, neexistînd stabilitate şi previzibilitate, se frînează clar dezvoltarea economică şi antreprenorială. Aşa şi în educaţie, nişte retardaţi schimbă în fiecare an cerinţele pentru teză, nefăcînd altceva decît să frîneze cercetările individuale şi dezvoltarea ştiinţifică şi intelectuală a ţării. Naţie de idioţi, nu altceva.

Revenind la lucrare, încă pe 1 februarie am avut o susţinere prealabilă a tezei, cu circa 60% din ea. Atunci, furios pe cerinţele şi condiţiile lor (eu nici măcar să citesc ceva cărţi nu reuşisem), m-am dus ostentativ cu mâna goală la susţinere, provocîndu-i. Nu mi-au spus nimica. Acum însă, peste ceva mai mult de 2 săptămâni trebuie să prezentăm 90% din teză (ceea ce, în termeni practici, şi 60% va fi de-ajuns, zic eu). Cert e că acum nu am nici o scuză: dacă atunci îi puteam acuza că ne-au pus prea devreme susţinerea prealabilă a tezei, acum însă am avut destul timp să scriu ceva... ceea ce eu încă nu am făcut-o. Astfel că, prin acest articol eu nu fac decît să mă somez să mă apuc odată să-mi scriu teza, şi să scriu ceva, mai mult de jumate, pînă la a 2 susţinere prealabilă, în ciuda cerinţelor neclare şi a cam lipsei de informaţie şi documentaţie în cazul ei. Voi fi nevoit să compensez prin inteligenţă, cum am făcut-o mai mereu în situaţiile provocatoare din viaţa mea.

În fine, dacă cineva vrea să mă ajute, aş fi bucuros să primesc recomandări de articole, sau cărţi pe internet, legate de ceea ce reprezintă "Europa", europenizarea, formele, aspectele, nivelurile, tipurile şi mecanismele europenizării, precum şi informaţii despre europenizarea ţărilor din Europa Centrală şi de Est, în particular a României. Nu-mi recomandaţi cărţi pe care să le caut prin biblioteci sau librării - nu mai am timp de asta, şi nici să le citesc. Doar de pe internet. Mulţumesc anticipat.

sursa imagine

12 comentarii:

  1. Eu am acces la o baza de date cu publicatii internationale la universitatea mea (in engleza, franceza, este si in romana). Daca vrei scrie-mi pe mail.

    RăspundețiȘtergere
  2. @thegirlbytheseaside, la ce bun? Victor o face şi singur într-o singură noapte :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Putoare împuţită, până amu ce-ai făcut?! Trebuia, studente, să foloseşti raţional timpul pe care l-ai irosit aiurea, dar nu să stai non-stop pe porcăriile alde facebook sau unimedia.
    Hai succes! Apucă-te mai repede de treabă, cât trenul mai stă în gară! ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu sunt de parerea ca toata afacerea cu Masterul e de KAKAO, am deja scris ceva, daca pot spune asa, mai precis ar fi, am deja plagiat ceva.

    RăspundețiȘtergere
  5. Thegirlbytheseaside:

    Vreau. Îţi scriu :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Esanus:

    Te greşeşti. La teza de licenţă mi-a luat în medie cam 2 săptămâni pentru a scrie cîte un capitol (teza avea 3). Acum însă intenţionez să fiu mai simplist şi eficient în scrierea tezei. Îţi mulţumesc frumos însă pentru încrederea acordată mie :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim 1:

    Te-aş trimite la naiba, unde se pare că ţi-e locul, însă bunul simţ mă obligă să fiu mai respectuos cu tine. Plus felul în care ţi-ai scris comentariul, începînd cu o insultă, care îmi sugerează eliberarea de către o frustrare, şi terminînd cu un îndemn şi dorinţă de succes, denotă că atitudinea şi gîndurile îţi sunt mult mai complexe/variate decît s-ar părea la prima vedere.

    Referitor la porcăriile alde facebook şi unimedia, zic că ai dreptate, doar că, analizînd în aceeaşi ordine de idei, întreaga viaţă (nu doar din RM) este o porcărie... aşa că, nu-ţi limita gîndirea.

    Să ne auzim numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim 2:

    În RM, masterul chiar e de Kakao... dacă m-aş întoarce acum cu 2 ani în urmă, nu cred că m-aş mai înscrie la vreun program de masterat în Moldova...

    RăspundețiȘtergere
  9. Victor,
    Nu te supăra că te-am insultat cu adresarea "putoare împuţită". Am fost şi eu ca tine, în situaţia ta. A trebuit să scriu teza de master în doar două săptămâni. Te-am insultat doar pentru faptul că aşa am crezut eu să... te ajut, măcar cu ce pot. Ştiu că insultele mobilizează. O spun din proprie experienţă. Spor la treabă!
    Dacă am greşt tare, rog de mă iartă.

    RăspundețiȘtergere
  10. Hm... am intuit eu că comentariul tău ascunde gînduri şi intenţii mai variate, dar din păcate nu ţi-am înţeles intenţia dorită. Cer scuze că ţi-am interpretat prea dur, şi greşit, mesajul.

    Mersi frumos pentru îndemn.

    RăspundețiȘtergere
  11. BTW, facebok, twitter si alte "porcarii" tot ajuta la scrierea tezei, daca stii unde si cum sa cauti. Un coleg de al meu are un stagiu ffffoarte bine platit in elvetia la o firma producatoare de ceasuri si bijuterii, doar pentru ca stie sa petreaca util timpul pe retele sociale. Social network manager that is..
    Victor: sper ca ai adresa corecta caci utilizez 2, dintre care "lafille" e fake.
    PS: mica intrebare - de ce nu ai activa follow comments la posturi?

    RăspundețiȘtergere
  12. Thegirlbytheseaside:

    Hm... te-ai sculat azi mai dimineaţă decît mine, chiar dacă în France sunteţi cu o oră înaintea noastră. Ieri (noaptea deja) am uitat să te caut şi să-ţi scriu, şi doream să o fac azi dimineaţă, înainte ca tu să intri la mine pe blog :), însă am întîrziat cu una-două ore :D

    Sper acum că ţi-am scris la adresa corectă :)

    În privinţa la follow comments, nush, trebuie să caut această posibilitate la posturi unde e, unde o pot activa. Am să o caut acuşi.

    RăspundețiȘtergere