luni, 6 iunie 2011

Am impresia că cineva îşi bate joc de noi

Ieri seara m-am culcat după rezultatele exit-poll-ului ce anunţau victoria lui Chirtoacă cu 53.1%, faţă de cele 40.9 procente obţinute de Dodon. Eram sigur că cel puţin dacă Chirtoacă nu a cîştigat din I tur (cunoaştem noi poveştile cu exit-poll-urile de la celelalte alegeri), vom avea şi turul II (altfel spus, că Dodon nu avea nici o şansă să fi cîştigat primăria din I tur). Însă astăzi dimineaţă am fost trezit de mama mea cu "informaţia" că după 99% din voturi verificate Dodon ar fi cîştigat primăria din I tur cu 52%.

Ei bine, avea rapid să intru pe internet să verific aceste informaţii. Avea să aflu că aceste 99% din voturi sunt doar din oraşul Chişinău, nu şi suburbii, ale căror 100 mii de voturi pot influenţa puternic rezultatele finale. Apoi, mai tîrziu avea să aflu că e posibil doar ca 43% din voturile totale să fi fost numărate. Pe de altă parte, e foarte ciudat ca Biroul Electoral Chişinău să dea unele rezultate, iar preşedintele CEC, Iurie Ciocan, să nu înţeleagă cum s-a ajuns la aceste cifre, avînd mari dubii că ar fi fost numărate 99% din procesele verbale.

Or, avem următoarea situaţie: rezultatele exit-poll-ului (Chirtoacă 53%); voturi numărate doar în oraşul Chişinău, nu şi suburbii - în oraş Dodon luînd 52%; ori doar 43% din voturi numărate, din aceste 43% Dodon avînd 52% obţinute. O adevărată cacealmă - am impresia că cineva îşi bate joc de noi, cu ambiguitatea acestor rezultate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu