luni, 6 iunie 2011

În schimbare şi transformare, dar în fundament mereu acelaşi

Recunosc că ieri am fost foarte aproape de a nu mă duce la vot: aveam o dispoziţie foarte proastă, în care mi-era totuna de totul, plus mi se înfiltrase ideea stupidă a părinţilor că oricum va avea loc al II tur, şi deci că primul nu contează, urmînd ca la al doilea să mă duc să votez. Or, spre seară deja, pe la ora 20, mi-am dat seama că pe 5 iunie se vota şi partidul pentru CMC, astfel neprezenţa mea s-ar fi soldat cu un vot pierdut pentru PL. Astfel că cu 15 min înainte de închiderea secţiei am fost la votare, unde avea să observ, şi conştientizez, că niciunul din membrii familiei mele nu au fost ieri la alegeri. Interesantă indiferenţă, care îmi demonstrează încă odată că fiecare om îşi merită viaţa şi soarta pe care o are, indiferent de care este ea.

Ei bine, la secţia de votare în care eu votez am fost mai înainte observator sau reprezentant PL de cel puţin 3 ori. Ori ultimile dăţi, nici ieri şi nici la 28 noiembrie, nu mi-am asumat această funcţie. Iar ieri, una din doamnele din biroul secţiei de votare, recunoscîndu-mă, şi văzînd că sunt îmbrăcat într-un tricou roşu, mi-a spus ironic în rusă "Cît de multe s-au schimbat", crezînd, prostuţa, că aş fi fost supărat pe PL şi aş fi deja votant PCRM. Ori sărăcuţa nu ştie că din 2005, de cînd am dreptul să votez, am votat la 7 alegeri mereu pentru PL sau Dorin Chirtoacă, fără a-mi fi schimbat vreodată preferinţele politice, şi rămînînd mereu vertical în convingerile mele politice.

Stau şi mă gîndesc că FRIŞPA m-a învăţat multe chestii, printre care să înţeleg punctul de vedere al adversarului şi să văd aceeaşi situaţie din mai multe puncte de vedere. Or, deşi am învăţat multe, lecţia cea mai principală fiind aceea că în politică, şi în genere în viaţă totul e subiectiv, eu am rămas în fundamentul personalităţii mele mereu acelaşi ca acum 5, 10 ani, şcoala vieţii şi experienţa nefăcînd decît să-mi lărgească cîmpul de viziune, dar şi, paradox, să-mi întărească convingerile şi ideile pe care le aveam încă din copilărie sau adolescenţă.

Or, eu încă de la 10 ani am început să mă identific desinestătător ca fiind român, şi că moldovenii ar fi români (fără concursul părinţilor), şi deşi în aceşti 13 ani de viaţă de pînă acum am cunoscut şi aflat o mulţime de idei, teorii şi informaţii care deconstruiau această idee/identificare, eu astăzi sunt mai mult decît sigur că sunt român şi că noi, republicano-moldovenii suntem parte a poporului român, neexistînd o perioadă în aceşti 13 ani în care să mă îndoiesc că noi (moldovenii) şi românii am fi unul şi acelaşi popor. 

Şi indiferent de faptul că mi se vor oferi bani, putere, sau voi fi fugărit sau pedepsit pentru convingerile mele, aşa cum am păţit-o la apărarea tezei de master, eu niciodată nu voi renunţa la convingerile şi ideile mele, pentru că ele reprezintă eu însumi. Şi exact ca un Scorpion ce sunt, zodie pentru care cuvîntul cheie este "transformare", eu mereu mă voi afla în schimbare şi transformare către ceva mai bun, şi mai puternic, şi mereu voi fi diferit faţă de ceea ce am fost cîndva, dar în interiorul şi fundamentul personalităţii mele voi rămâne mereu acelaşi.

2 comentarii:

  1. sper ca membrii familiei tale vor merge la vot pe 19 si ca vor vota ca tine ;)

    RăspundețiȘtergere