vineri, 22 iulie 2011

Cîţi utilizatori de LinkedIn şi Twitter sunt în Republica Moldova?

teodorcomaneanu.wordpress.com
Întrebarea asta mă frămîntă de cîteva zile. Recent am încercat să aflu pe LinkedIn cîţi utilizatori sunt înscrişi la mine în regiune: aproximativ 1500. Mi-a părut un număr extrem de mic. Apoi am observat că LinkedIn îţi arată doar contactele de gradul I şi II, în schimb pe cei de gradul 3 şi restul nu ţi-i numără. Nici căutînd pe google nu am găsit ceva informaţii care să spună măcar aproximativ cîţi moldoveni sunt înscrişi pe LinkedIn.

Se pare că la moment am două soluţii de a afla numărul utilizatorilor moldoveni înscrişi pe acest site: ori să stabilesc cît mai multe contacte cu moldoveni înscrişi pe LinkedIn, pentru a-mi lărgi şi numărul de contacte de gradul II, sau să întreb pe cineva (un moldovean) care are deja sute de contacte adăugate pe LinkedIn. La moment, la cei 26 de contacte de gradul I pe care îi am eu, LinkedIn îmi arată că cel puţin 1507 utilizatori există în Moldova.

În privinţa Twitterului, aceeaşi lipsă de informaţii. În Twitter Rating in Moldova sunt înscrişi doar 431 de utilizatori de twitter din RM. Un număr foarte mic, părerea mea - conform lor rezultă că atunci cînd a avut loc "Revoluţia Twitter" în Moldova nu existau nici măcar o sută de utilizatori de twitter. De aia cred că numărul twitteriştilor moldoveni este unul mult mai mare, deşi nu m-aş mira dacă nu depăşeşte nici măcar o mie.

2 comentarii:

  1. daca vrei sa afli mai multe, poate incerci sa-i contactezi direct pe cei de la Linkedin sau Twitter si ei iti vor putea furniza date concrete. Cit despre numarul mic de utilizator, cred ca aceste doua retele cedeaza f. multa in fata odnklassniki.ru, care este f. popular in RM.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nati:

    Este clar de la sine că aceste 2 reţele cedează în RM în comparaţie cu odnoklasniki nu de zeci de ori, ci de sute şi mii de ori chiar la nr. de persoane înscrise. Personal îmi doresc să aflu nr. utilizatorilor moldoveni de pe Linkedin şi Twitter mai mult din pură curiozitate, pentru a înţelege cît de "eficiente" şi populare sunt aceste reţele în ţara noastră.

    În privinţa la să-i contactez direct pe cei de la LinkedIn şi Twitter, cred că e o idee bună, şi am să o fac în viitorul apropiat. Pe de altă parte, dacă cei de la LinkedIn nu ar fi secretoşi în privinţa nr. de utilizatori dintr-o anumită ţară/regiune, de ce îţi arată doar contactele de pînă la gradul II? Oricum ar fi, cred că am să le scriu, şi treaba lor deja dacă îmi răspund sau nu.

    RăspundețiȘtergere