duminică, 10 iulie 2011

Două greşeli în organizarea Supercupei Moldovei

http://luchianiuc.com/
Eugen Luchianuc a scris un articol despre fotbalul moldovenesc, dintr-o parte, adică nu ca un suporter înflăcărat, ci ca un simplu om interesat şi el puţin de ceea ce se petrece în fotbalul autohton. Or, în aceeaşi postură mă aflu şi eu, şi vreau să mă dau şi eu cu părerea despre 2 greşeli realizate în organizarea Supercupei Moldovei, în opinia mea.

Eugen zice că fotbalul moldovenesc nu are spectatori - sunt de-acord în principiu cu asta. În privinţa Supercupei Moldovei, consider că aceasta obligatoriu trebuia să fie organizată în capitala Moldovei, în Chişinău, dar nu în Tiraspol. Tiraspolul are o populaţie de 158.000 locuitori, iar stadionul Sheriffului are 13.000 locuri. Chişinăul, însă, are o populaţie de peste 780.000 locuitori, adică de 5 ori mai mare decît a Tiraspolului, adică un potenţial de 5 ori mai mare ca mai mulţi spectatori să vină la un meci. Am înţeles că la supercupă au fost maximum 3 mii de spectatori, stadionul fiind aproape gol. Or, dacă Supercupa se organiza în Chişinău, pe stadionul Zimbrului, eu sunt sigur că stadionul ar fi fost plin.

Apropo, alaltăieri pe la amiază m-a sunat o prietenă să îmi propună 2 bilete gratis la meci. Ca orice moldovean, căruia i se propune ceva gratis, am zis imediat da, fiind bucuros că urma să privesc al treilea meci pe viu din viaţa mea; însă cînd mi s-a spus că meciul are loc la Tiraspol, mi-a trecut deodată toate pofta de a mă mai duce la meci. Şi nu m-am mai dus. Şi cred că astfel, şi alţi o mulţime de oameni obişnuiţi ca mine au procedat: pentru să te tîrîi pînă la Tiraspol, să vezi Supercupa - de parcă ar fi cine ştie ce mare meci. Or, vina principală pentru care Supercupa s-a desfăşurat practic fără spectatori aparţine anume acelor "deştepţi" care au hotărît ca meciul să se desfăşoare la Tiraspol.

A doua greşeală privind organizarea Supercupei ţine de ora la care s-a desfăşurat meciul: de ce la ora 19.00? Or, la această oră, eu am avut ocazia, pînă la ora 21, să joc eu însumi fotbal cu băieţi de prin cartier: credeţi că am mai privit Supercupa? Nu, fireşte. Şi în genere ora 19.00 - 21.00 e o oră foarte bună de plimbare, de întilnit şi discutat cu prieteni, etc., dar în nici un caz de stat în casă. Oare nu s-a putut de organizat meciul să se joace după ora 22, sau de la 21.45, ca la Liga Campionilor? Şi oare cîţi oameni au urmărit meciul la televizor, mi-e interesant?

Nu e de-ajuns că fotbalul moldovenesc are puţini suporteri şi spectatori, dar oficialii FMF, prin deciziile lor, nu contribuie deloc la sporirea numărului acesta. Dacă meciul se juca după ora 21.30, probabil îl urmăream şi eu la televizor; dacă meciul se juca în Chişinău, probabil mă duceam şi eu la meci. Aşa însă, Supercupa a fost practic un eşec, iar meritul pentru acest lucru aparţine anume celor care au organizat astfel evenimentul.

4 comentarii:

  1. Eu cred ca meciul daca se juca la Chisinau, nu aduna cu mult mai multi oameni la stadion. Problema e ca supercupa e un soi de amical, iar a a doua problema e ca aceste doua echipe nu sunt cele mai populare din tara. Un sheriff - zimbru ar fi adus mult mai multa lume in tribune

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu cred aşa. Eu sunt convins 100% că aduna mult mai mulţi spectatori. Părerea mea subiectivă, poate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca se juca la CHisinau la sigur era mai multa lume. Poate nu erau chiar 10.500 de spectatori (anume aceasta este capacitatea stadionului Zimbru) dar la sigur 5000-7000 erau.

    Ce tine de ora desfasurarii intradevar este una devreme. 21.45 e poate prea tirziu tinind cont ca meciul poate merge in prelungiri si se poate termina astfel dupa miezul noptii si ne dam bine seama ca e greu sa ajungi acasa la asa o ora. Dar un 20.00 era cred ca ideal. Plus era mai racoare si poate vedeam un fotbal mai calitativ. Plus daca era mai tirziu meciul se ducea mai multa lume din Chisinau sa vada partida dar asa daca sa presupunem ca la 17.00 termin lucru, pina la Tiraspol e cam o ora de mers plus vama care toti stim cum e la ei cam cap in cap ajungem.

    Si totusi problema principala e alta. Nu avem fotbal de calitate. Daca jucau echipele un fotbal frumos cum il joaca echipele mari atunci cred ca se ducea lumea la stadion. Dar asa ce sa vezi? Si o alta problema este ca nu a fost acest meci promovat in presa cum ar fi trebuit. Presupun ca multa lume nici nu a stiut de acest meci (aici u vorbesc de suporterii inflacarati ai sportului rege ci de spectatorii de rind).

    RăspundețiȘtergere
  4. Suporter:

    Sunt total de-acord cu tine.

    RăspundețiȘtergere