luni, 4 iulie 2011

The Political Compass Test: Ce orientare politică ai?

Datorită unui status de pe facebook, mi-am amintit de un test (în engleză) pe care l-am făcut de vreo două ori mai înainte, şi care îţi arată ce orientare politică ai. Am hotărît să-l menţionez pentru că cred că unora le-ar putea fi interesant să afle de care parte a baricadei sunt (stînga sau dreapta), precum şi să se cunoască pe sine mai bine. Personal l-am făcut azi din nou, şi mi-am reconfirmat rezultatul de ultima dată: sunt un liberal de stînga (liberal leftist).


Rezultatul testului m-a ajutat să înţeleg de ce simpatizez şi unele idei ale doctrinelor de dreapta, dar şi a celor de stînga. Vezi imaginea de mai jos:


Din punct de vedere economic, simpatizez mai mult doctrinele de stînga, însă, în planul social-politic, sunt adept al doctrinei liberale. Simplu spus pe "moldoveneşte", în competiţia dintre stat şi individ dau preferinţă cetăţeanului, însă în lupta dintre bogaţi şi săraci, sunt de partea săracilor. Orientarea mea politică, curios lucru, este apropiată de cea a lui Gandhi, Nelson Mandela, Dalai Lama, însă opusă lui Hitler, sau majorităţii liderilor politici vestiţi de astăzi.



La final, nu-mi rămâne decît să-l recomand să-l faceţi şi voi, dacă vă este interesant. Testul îl găsiţi aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu