sâmbătă, 6 august 2011

Dacia pe primul loc

http://www.cotidianul.ro/
Acum 5-7 ani în urmă eram un adolescent tare naţionalist, precum şi foarte interesat de automobile (o pasiune aproape a tuturor băieţilor). Or, ţin minte că pe atunci pe mine tare mă frustra faptul că moldovenii cumpărau Lada în primul rînd, iar Dacia, care o consideram marca noastră naţională de automobile, nu era deloc cumpărată. Fiind rău naţionalist, eu îmi doream ca Dacia să fie pe primul loc, iar Lada rusească să zboare din top, ceea ce eu consideram că ar fi normal să fie.

Au trecut deja mulţi ani, iar în această perioadă mi-a dispărut pasiunea/interesul pentru automobile (care este sensul să-ţi pierzi timpul preocupîndu-te de ceea ce nu poţi avea la moment), precum şi naţionalismul meu a devenit mai moale, sau mai bine spus l-am integrat şi supus personalităţii mele, astfel încît el mie să îmi slujească, dar nu să îmi dăuneze. Însă, curios lucru, ceea ce îmi doream atunci, 5-7 ani în urmă, timpul a şi făcut ca să se şi realizeze/întîmple.

Ieri am dat pe Publika de o ştire, în care am aflat că în prima jumătate a anului Dacia a vîndut în Republica Moldova peste 340 de automobile, fiind pe primul loc la vînzări de automobile noi. Poziţia a doua este ocupată de marca Toyota, cu 230 automobile vîndute. Lada, care de obicei era pe primul loc la noi, a ajuns tocmai pe locul 5, fiind devansată şi de Skoda şi Hyundai. Astfel, ceea ce cîndva îmi doream şi consideram că normal ar trebui să fie, după o anumită perioadă, în care am şi uitat de situaţia/problema în sine, s-a şi realizat după dorinţele pe care le aveam pe-atunci. Foarte interesantă chestia asta.

Acum, dacă e să trec la chestii serioase, în RM în prima jumătate a anului s-au vîndut doar aproape 2.400 de automobile noi, adică într-un an în RM nu se cumpără nici măcar 5 mii de automobile noi, la o populatie de 3,5 milioane (fără Transnistria). Or, în Germania pe an se vînd cîte 3 milioane de automobile noi  (la o populaţie de 80 mln.), în România în jurul la 200 mii pe an, dacă nu mă greşesc. Iar chestia asta arată cît de săraci suntem noi moldovenii, dacă foarte puţini oameni de la noi îşi permit să-şi cumpere automobile noi. Păcat.

2 comentarii:

  1. da, vinzarile de masini sunt un indicator al bunastarii populatiei... ai punctat bine, analizind acest indicator.

    RăspundețiȘtergere