joi, 11 august 2011

Fotbalul românesc la pământ

http://www.ziarelive.ro/
Mă gîndesc la rezultatele de aseară. România a învins San Marino cu 1 la 0, deci a obţinut o victorie, deci e bine. Totodată, acest rezultat sugerează că acasă România ar fi învins cu 2-3 la 0, ceea ce nu e rău în esenţă. Întrebarea însă e alta: dacă România de-abia a reuşit să învingă în deplasare cea mai slabă selecţionată din lume, ce rezultate va obţine ea cu Luxemburg sau Albania în deplasare, echipe mai puternice decît San Marino? Sau ce rezultate va obţine în preliminariile pentru CM 2014 în deplasare la Estonia, Ungaria, darmite cu Turcia sau Olanda? Sincer, nici nu vreau să-mi imaginez...

Pe de altă parte, mă gîndesc la Mutu: mai are cîţiva ani de jucat, plus avea şansa să mai bată cîteva goluri şi să intre în istoria României de cel mai bun marcator. Oare cît de prost trebuie să fii să nu te poţi linişti nici acum, şi să dai cu piciorul în ultimile tale perspective? Despre Tamaş nimic nu spun, că niciodată nu mi-a părut un băiat inteligent. Sincer, mai înainte gîndeam că nu trebuie Mutu alungat de la naţională, că România e moartă fără el - dar şi cu el naţionala e la pământ. Aşa că acum chiar susţin ideea să nu mai fie chemat la naţională, să rămînă mereu cu frustrarea că a ratat şansa de a fi cel mai bun marcator al naţionalei - nu merită un "drogat" să fie peste Hagi şi să fie primul marcator al României!

Sincer, nu văd nici o perspectivă pentru naţionala României, care acum arată ca o echipă mică, de locurile 4-5. Nu m-aş mira ca şi în actualele preliminarii, precum şi cele pentru CM 2014 România să ocupe din nou locul 5. Singura soluţie ar fi o reconstrucţie totală, în care corupţii ca Sandu, Dragomir, Becali, Borcea, etc. să părăsească fotbalul românesc definitiv. Iar antrenor la naţională să fie adus un străin. Unul bun (Singurul antrenor român care ar putea să ridice naţionala şi să obţină ceva rezultate e Mircea Lucescu, însă acesta nu mă aştept să-şi dorească să vină prea curînd la cîrma naţionalei).

În privinţa Republicii Moldova, aceasta a obţinut, din nou, o înfrîngere. În sine, nu e o mare dezamăgire: din cîte îmi amintesc, şi România a pierdut ultimile meciuri cu Cipru în insulă. Şi Moldova este, în continuare, o echipă mică - rămîne de văzut dacă îşi va depăşi condiţia în actualele preliminarii şi va reuşi să obţină locul 4, care va reprezenta o adevărată performanţă. Lucrul rău pe care l-am înţeles acum este că în deplasare naţionala noastră este cam de nimica - ar fi un rezultat extraordinar dacă am scoate un egal cu Finlanda în deplasare. Vom trăi şi vom vedea.

Gîndesc acum că am reuşit un lucru extraordinar de bun, şi parcă fix la timpul potrivit, cînd mi-am scos Steaua şi naţionala României din suflet, sau altfel spus, am încetat să mai investesc sentimente în ele. Căci altfel aş fi avut o mulţime de dezamăgiri acuma - aşa însă, mă lasă mai mult indiferent. Or, m-am gîndit eu, fotbalul e ceva auxiliar - nu are cum fotbalul să înflorească în condiţiile în care economia e la pămînt, politica coruptă iar societatea aflată în degradare continuă (mă refer în special la Moldova, dar şi România). Or, cred eu, e mai util să te preocupe dezvoltarea economiei şi a societăţii, sau eliminarea politicienilor corupţi din societate, decît să te gîndeşti la fotbal - decît, evident, dacă nu îţi cîştigi existenţa din asta. Iar eu nu mă aflu în categoria respectivă. Plus, cum am mai spus, nu merită să-ţi pierzi timpul gîndind la ceea ce nu poţi schimba/influenţa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu