vineri, 23 septembrie 2011

Care e "pontul" din Twitter?

http://bravonet.ro/
Mi-am creat cont pe twitter în iunie 2009, că tare mai era popular pe atunci, mai ales după Revoluţia "Twitter". Iniţial postam foarte rar pe twitter, pentru ca cu timpul să-mi fac obiceiul de a-mi promova articolele de pe blog acolo. În realitate nu am mai deloc vizitatori de pe-acolo, şi nici o altă utilitate nu prea găsesc eu twitterului. Astfel că îmi apare logic întrebarea: care e "pontul" din twitter?

Twitter e o reţea de microblogging în care poţi posta ceva de maximum 140 caractere. De obicei utilizatorii twitter postează "pălăvrăgeală" curată (de genul numai ce m-am sculat sau mi s-a sculat), sau propoziţii despre unele evenimente sau idei. Or, ceea ce nu-mi place mie la twitter este că nu ai cum să descrii sau argumentezi cele enunţate de tine în doar 140 de caractere. Se vorbea nu ştiu cînd că microbloggingul ar putea înlocui bloggingul - numai dacă oamenii ar deveni total proşti s-ar întîmpla acest lucru. Pentru că sunt o mulţime de lucruri, majoritatea inteligente şi înţelepte, pe care nu ai cum nicicum să le scrii în doar 140 de caractere.

Pe de altă parte, twitter-ul e mai comod, şi poate special inventat, pentru a-l folosi de pe telefonul mobil. Or, într-adevăr, aici este oleacă de sens: cineva ar putea scrie liber ce i s-a întîmplat sau văzut de pe telefonul mobil, dacă nu are computer alături. Personal nu utilizez internetul mobil la telefon, şi poate de aia încă nu am înţeles rostul twitterului.

Un alt detaliu important este ca să ai şi o mulţime de prieteni, cunoscuţi, pe twitter, cu care să socializezi şi comunici. Altfel, nu are sens deloc să ai cont acolo, zic eu. Iar ăsta e şi minusul meu: nu am mai deloc prieteni care să aibă cont pe twitter, darmite să-l utilizeze intens. Apropo, conform rating.twimoldova doar 436 moldoveni au cont pe twitter! Chiar şi dacă admitem că cifra reală e de 5-10 ori mai mare, ne dăm seama oricum cît de "tare populară" e această reţea în ţara noastră.

Recent am citit o ştire în care cei de la Twitter se lăudau că jumătate din utilizatorii lor intră pe site zilnic: şi eu intru/postez zilnic pe twitter, dar nu văd nici un rost din reţea oricum. Şi sincer, sunt sigur că pentru mai bine de 80-90% din twitterişti utilizarea site-ului nu le aduce nici un folos. Twitter, exact ca şi LinkedIn, mi se pare o bulă umflată, care se măreşte în baza unei minciuni: mass-media internaţională tot promovează aceste site-uri ca fiind foarte populare, mediatizîndu-le "recordurile", iar oamenii, amăgiţi de popularitatea lor, se şi înscriu în aceste reţele, ca mai apoi să-şi abandoneze conturile sau să şi le acceseze foarte rar. Iar cu timpul, cu cît aceste reţele se promovează tot mai intens, ele şi cresc în importanţă. Vorba unui sociolog englez (dacă nu mă greşesc): o minciună (neadevăr) intens promovată cu timpul se transformă în realitate.

Unii mi-ar putea spune să-mi şterg contul dacă tot nu văd "pontul" din el: eu însă am de gînd să-l păstrez din 2 motive. Unul, deoarece popularitatea twitterului (numărul de utilizatori înscrişi) va creşte tot mai mult cu timpul, încît odată şi odată va veni şi "Soarele" (momentul) lui în Moldova, şi 2, faptul de a avea cont pe twitter la moment te leagă de o elită, sau de un grup mic ce au cont, făcîndu-te să te simţi mai "deosebit" decît majoritatea. Asta deşi ştii că "deosebirea" asta e goală în esenţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu